vist det er blandeskrue på den, kan du prøve forsiktig inn eller ut på den mens den går. tror ikke det er tenningrelatert. høres ut så den går noe for magert, og prøver å rette opp med å gi mer gass når turtallet synker.
Godt poeng. Tanken sitter høyere enn forgasseren ja. Dvs, da er det sikkert ikke membran. Det ville vært rart. Men jeg har en rød plastboble jeg må pumpe på 2-3 ganger før start.
Jo, har den primerboble så er det nok membran på den. Om det er rent fall trenger den ikke primes. Men er det pumpe (membran) så klarer ikke den å dra bensin om det er luft der. Derfor bobla.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
@Hosse: Fant du ut hva som var problemet med denne plenklipperen? Har samme problem (men på en med bensintanken lavere enn forgasseren), og kom over denne gamle tråden her.
Sjekk at choken ikke står på. Hvis det ikke er egen hendel for denne så styres den med gass hendelen slik at en posisjon her er med choke. Da soter også somregel ned pluggen.
feilen er dagens moderne bensin, ikke om den er gammel eller fersk.
kjører man "vanlig" 95 i slik utstyr å lar det stå litt. så har etanolen som er iblanda (er vel 15% i dag) en lei tendens til å skape avleiringer og rust der den kan...
og da blir det trøbbel i tårnet frem til noen forbarmer seg ved å "overhale/rense" forgasser
feilen er dagens moderne bensin, ikke om den er gammel eller fersk.
kjører man "vanlig" 95 i slik utstyr å lar det stå litt. så har etanolen som er iblanda (er vel 15% i dag) en lei tendens til å skape avleiringer og rust der den kan...
og da blir det trøbbel i tårnet frem til noen forbarmer seg ved å "overhale/rense" forgasser
denne etanolinnblandinga i bensina er en uting
Fullstendig klar over det, men problemet kommer når den har stått en stund og fordunsta, da synker oktantallet, derav ny eller fersk! Er ikke mange som tar seg kostnaden/bryet med å handle alkylatbensin. Selv fyller jeg 98 på veteranbilen da den er mye bedre, men klipperen går stort sett på 95 siden det er verre å få tak i 98, men fyller ikke klipperen med bensin som har stått over vinteren lengre.
Jepp, tror den ble helt tømt ja. Legger ved noen bilder her. Dessverre har jeg ingen nå uten luftfilter..
Kan jeg laste opp video her? Prøver å legge det som et vedlegg nå.
Hosse
"Hobbysnekker med interesse for hus, hytte og bil"
Hosse
"Hobbysnekker med interesse for hus, hytte og bil"
Jo, har den primerboble så er det nok membran på den. Om det er rent fall trenger den ikke primes. Men er det pumpe (membran) så klarer ikke den å dra bensin om det er luft der. Derfor bobla.
kjører man "vanlig" 95 i slik utstyr å lar det stå litt. så har etanolen som er iblanda (er vel 15% i dag) en lei tendens til å skape avleiringer og rust der den kan...
og da blir det trøbbel i tårnet frem til noen forbarmer seg ved å "overhale/rense" forgasser
denne etanolinnblandinga i bensina er en uting
Fullstendig klar over det, men problemet kommer når den har stått en stund og fordunsta, da synker oktantallet, derav ny eller fersk! Er ikke mange som tar seg kostnaden/bryet med å handle alkylatbensin. Selv fyller jeg 98 på veteranbilen da den er mye bedre, men klipperen går stort sett på 95 siden det er verre å få tak i 98, men fyller ikke klipperen med bensin som har stått over vinteren lengre.