Nå er klipperen helt ute og kjører. Startet den her om dagen da gikk turtallet opp og ned så stopper den starter den igjen samme dritten igjen går litt så stopper igjen. Så poff så går den men bruker lang tid på og komme til full effekt. Men høres ikke ut som en klipper med 190cc motor virker som den mangler mye kraft. Etter litt tklipping tar jeg en pause på 5 minutter, når jeg starter den igjen må den bruke litt tid på og komme opp i full effekt igjen. Noen som kan komme med en diagnose ut ifra dette jeg beskriver?
Sjekket oljenivå igjen ? Hvis du ikke stenger bensinkranen så er det mange som flommer over og bensin renner ned i oljen og det blir tilsynelatende for mye olje (nivået blir for høyt). Da blir det alverdens rare reaksjoner.
Har ikke stoppe kran på denne, sjekket olje nå, oljen var veldig fin kanskje litt mye ifølge måle pinnen men i følge hvor mye som står på målepinnen at det skal være med olje så skal dette stemme 0,6l men set at den stoppet når jeg klippet i går var første gangen det skjedde.
men i verste tilfelle vis jeg leverer den inn til service og de må rense/utføre service på forgasseren eller bytte den, bare for moro skyld noen som vet sånn ca hva det vil koste. bruke over 1000 på en klipper som kostet 3350 ny for 4 år siden er ikke aktuelt, jeg kan jo demontere forgasseren på klipperen til høsten når jeg ikke trenger og klippe plenen så ta en kikk. men tør ikke det nå, så er jeg så uheldig og sitte kun igjen uten klipper
Hvis det er choke så er det et spjeld rett innafor luftfilteret. Bare ta det av og se. Når motoren er varm kan du bare låse det i åpen stilling med en streng eller lignende, og se om det hjelper.
Briggs har visst kommet med et nytt automatisk choke system for noen år siden. Men jeg har ikke vært borti det og vet ikke hvordan det fungerer. Push to prime fungerte jo feilfritt - så klart de måtte endre det!
Har ikke kikket på choken enda, men bare lurte på vis det er det spjeldet til auto chocken kan det ha blitt litt tregt etter den stod ute en vinter evt at det kan være og smøre det opp? Eller er wf40 der fyfy med tanke på forgasseren og bensin
Det er normalt sett er det ett "godt tegn" på at det sannsynligvis er kommet vann i oljen ja... Tappe av olje, fylle ny - klipper god som ny...? Kanskje....
Briggs har visst kommet med et nytt automatisk choke system for noen år siden. Men jeg har ikke vært borti det og vet ikke hvordan det fungerer. Push to prime fungerte jo feilfritt - så klart de måtte endre det!
Tappe av olje, fylle ny - klipper god som ny...? Kanskje....
Reservedeler finner en her: http://www.motoruf.com/n/en.html