Eg har ein skråning her som har vært litt krevende å klippe. Men vi hadde først ein Klippo, altså bioklipp med FWD. Den gikk i 25 år, har vel godt og vel 2000 m2 med plen, og atpåtil denne skråningen. Klippet denne sidelengs, og tok litt ekstra i bunn og topp motsatt veg. Motoren på denne begynte å bli utslitt, god kompresjon tross riper i sylinderveggene, men måtte justere forgasser hver gang for å få start. Lånte så en av de første klipperen med liggende forgasser(B&S) av naboen, men den fungerte kun ene vegen i denne skråningen, da forgasseren rant over. Ble så en skikkelig møkkaklipper av merket Snapper, som forøvrig ikkje kan anbefales, 4. klipperen gikk an å montere, dette var en slik kombinert sideutkast/bioklipp/oppsamler som verken var fugl eller fisk, 6 gir(med sluring), differensial for å sikre at man altid spant på 1 hjul, 6 hk motor som både gikk dårligere enn 4 hk klippo, og ble fort utslitt, på slutten hørte du olja kokte, tross alt av kjøleribber var åpne.
Neste klipper ble en Viking, simpel billig klipper, RWD med frihjulsfunksjon istedet for differensial, plasthus, passe stor motor(4 hk eller rundt der tror jeg). Den har imponert meg, hatt to problemer, kjerringa kjørte på noe stein så feste til kniv knakk(er en hylse der som gir etter) og at choken gikk tregt(ei plastoverføring som gikk tregt, to drag med ei fil alt bra). Denne har stått ute i 2 vintre, starter uten problem, deler er billig og lettvinnt å få tak i på felleskjøpet.
Den kan anbefales.
Har du råd til en klippo, så er det RR i mitt hode, FWD er nok ikke optimalt i skråning, men helt ypperlig ellers, i svinger letter du bare litt på fronten. Hvis ikke så tror jeg ikke du får mere for pengene enn viking, og serviceapparatet er felleskjøpet, altså godt utbygd.
Flymo med totakter er jo en favoritt i skråninger, men de er sjeldne.
Men vi hadde først ein Klippo, altså bioklipp med FWD.
Den gikk i 25 år, har vel godt og vel 2000 m2 med plen, og atpåtil denne skråningen.
Klippet denne sidelengs, og tok litt ekstra i bunn og topp motsatt veg.
Motoren på denne begynte å bli utslitt, god kompresjon tross riper i sylinderveggene, men måtte justere forgasser hver gang for å få start.
Lånte så en av de første klipperen med liggende forgasser(B&S) av naboen, men den fungerte kun ene vegen i denne skråningen, da forgasseren rant over.
Ble så en skikkelig møkkaklipper av merket Snapper, som forøvrig ikkje kan anbefales, 4. klipperen gikk an å montere, dette var en slik kombinert sideutkast/bioklipp/oppsamler som verken var fugl eller fisk, 6 gir(med sluring), differensial for å sikre at man altid spant på 1 hjul, 6 hk motor som både gikk dårligere enn 4 hk klippo, og ble fort utslitt, på slutten hørte du olja kokte, tross alt av kjøleribber var åpne.
Neste klipper ble en Viking, simpel billig klipper, RWD med frihjulsfunksjon istedet for differensial, plasthus, passe stor motor(4 hk eller rundt der tror jeg).
Den har imponert meg, hatt to problemer, kjerringa kjørte på noe stein så feste til kniv knakk(er en hylse der som gir etter) og at choken gikk tregt(ei plastoverføring som gikk tregt, to drag med ei fil alt bra).
Denne har stått ute i 2 vintre, starter uten problem, deler er billig og lettvinnt å få tak i på felleskjøpet.
Den kan anbefales.
Har du råd til en klippo, så er det RR i mitt hode, FWD er nok ikke optimalt i skråning, men helt ypperlig ellers, i svinger letter du bare litt på fronten.
Hvis ikke så tror jeg ikke du får mere for pengene enn viking, og serviceapparatet er felleskjøpet, altså godt utbygd.
Flymo med totakter er jo en favoritt i skråninger, men de er sjeldne.