(trådstarter)
   #11
 478     0
Når eg skal montere denne platen. Må eg av med fjørene, forgasseren osv Er det vanskeligt?

   #12
 3,210     Vestlandet     0
Poenget er kanskje å rense forgasseren. Så bytter du membran og pakning samtidig. Mener det er bare en fjør på disse og ikke så veldig innviklet. Du finner sikkert videoer på youtube. Prøv et søk briggs + pulsa prime + carburetor. Mulig de kalles classic også.
   #13
 22,342     Akershus     0
Det er ikke vanskelig å demontere forgasseren. Ta bilder med kamera slik at du kan se hvordan fjæren var festet. Ofte holder det å ta av membranet og legge det riktig på plass igjen. Membranet har en tendens til å trekke seg litt sammen med tiden og da blir det en liten glippe som slipper luft inn i forgasseren og hele reguleringen går skeis.
  (trådstarter)
   #14
 478     1
No har eg byttet membranen og no går plenklipperen på for høgt turtall. Den er sluttet å jage.  Kva er det som gjør dette. Kan ikkje finne noko justering på forgasseren. Ser ut som denne motoren skal vere heilautomatisk når det gjelder gassen. Eller er det noko justeringer på desse motorene?

Viss der ser på tegningen som vart lagt ut på dette innlegget så var uheldig å bryte av enden på denne 200 Blade-Governor -> 691912. Eg har limt den sammen igjen og fungerer så noko lunde, men eg må få tak i ein ny. Kva har denne som funksjon?
   #15
 3,210     Vestlandet     0
Det er en tilbakekobling fra motorens turtell (via luftstrøm fra svinghjulets ribber) til forgasseren. En kritisk del av turtallsreguleringen altså. Denne må være i orden for å få riktig og stabilt turtall. Ellers kan noen av fjærene være for stramme.