En annen ting som kan være verdt å tenke på er at det kan være fint at det ikke tar en måned å åpne bassenget igjen til våren også... Det kan derfor være lurt å ikke ha alt for mye vann i bassenget, slik at du har en gigantisk isblokk når våren kommer... Det er få ting som er mer irriterende enn en slik blokk når sola slås på i april- mai neste år... Erfaringsmessig tar det en del tid å tine opp en slik blokk
etter mye masing på Grønt Fokus har jeg til slutt fått tilbakemelding om at de har plugger som kan tette dysene. Jeg har bestilt slike plugger og håper at de passer.
Planen er nå at jeg senker vannstanden ned til under dysene og plugger dem. Deretter fyller jeg på vann igjen til vannstanden er et stykke under skimmeren. Skimmeren stenges i nedløpet. Jeg kommer til å legge en pose med isoporbiter i skimmeren i tilfelle vannstanden skulle stige og vann kommer inn i skimmeren. Jeg forstår det slik at det er kritisk at det ikke fryser vann i skimmeren.
Jeg har kjøpt frostvakt med 10 meter ledning som jeg har surret rundt kveilen av ledninger som går igjennom krypkjelleren. Deretter har jeg isolert rørkveilen med plastbelagte glavamatter 5 cm tykkelse. Frostvakten har jeg koblet til en termostat som slår inn når temperaturen i krypkjelleren synker under 5 grader.
Jeg planlegger å ha vann stående i ledningen fra bunnavløpet. Dette fordi jeg da kan bruke pumpa til å senke vannstanden i løpet av vinteren når snø og regn fyller opp bassenget (som tildekkes av en presenning).
Forhåpentligvis vil dette fungere. Er det noen som her en formening om hvor dypt vannet bør være i bassenget om vinteren? Hva med å senke vannstanden ned til halvfullt eller lavere - da vil vel bassenget neppe fylle seg i løpet av vinteren.
Jeg har tømt mitt til litt under inntaksdysene og jetstream. Gjorde det samme i fjor, og ingen frostskader. Har som deg Thermopool m/bunnutløp. Er usikker på om bassenget bunnfrøs i fjor. Jeg er ikke redd for at PVC-slangene i bakken skal fryse, men er mere skeptisk til plastgjennomføringene for inntaksdyser, og forsåvidt bunnutløpet. Jeg har tak over bassenget, og det eneste jeg gjjorde i vinter var å børste snø av det av og til. Jeg brukte en vann/støvsuger og sugde ut mesteparten av vannet i slangene til inntaksdysene. Skal gjøre det samme i år, men siden jeg har tak og lys kommer til kjører jeg filterpumpa enda litt. Enda 9-10 varmegrader i vannet. Har tømt slangen til skimmer med filterpumpa.
Vi tømmer bassenget til under dysene. Faren ved å tømme det for mye er vel at lineren kan flytte på seg..
I stedet for å få vann/snø ned i bassenget om vinteren, så har vi selvbærende takplater som vi legger over. Disse underbygges av en ramme av rekker/lekter, slik at konstruksjonen blir enda mer solid, samt at vi tetter sidene ved å skru på materialer. Går fint å kjøre over platene med snøfreseren på vinteren.. Også greit å legge opp fall slik at vannet renner av ved smelting.
Ser det er mange her som klager over dårlig kundeservice hos Grønt fokus. Skulle hjelpe en kamerat av meg med å bestille og sette opp en vinterhage og vi vurderte da Grønt fokus som leverandør, men etter å ha lest alle dårlige erfaringer andre har hatt med dem, så valgte jeg å sende dem en mail og spørre dem hvorfor det var slik at så mange hadde dårlige erfaringer med kundeservicen dems og reffererte til denne tråden her ;)
Her er svaret jeg fikk av dem:Hei, og takk for tilbakemelding. Ettersom det foreløpig ikke er du som er rammet av dårlig oppfølging, er det jo ikke nødvendig å be om unnskyldning. Vi er kjent med at vi ikke helt greier å innfri folks forventning til hvordan vi bør svare, og hvor fort, og vi jobber selvsagt aktivt for å forbedre oss. Realiteten er at den gode tilgangen folk har på mobiltelefoner og internett, så flommer vi over at henvendelser før folk har tenkt seg om. Og vi snakker tusenvis av henvendelser.
La meg gi deg et eksempel. I forrige uke hadde jeg en telefon fra en som monterte drivhus. Han spurte om veldig elementære ting, så jeg lurte til slutt på om han ikke hadde fått monteringsanvisningen. Jo vist hadde han det, men han syntes det var like kjapt å ringe som å bruke den. Den gangen vi bare hadde hustelefon og han måtte ha gått inn i huset for å ringe, hadde vi ganske sikkert ikke fått den telefonen. I dag står han på byggeplasseng og ringer, fordi det er kjappere enn å lese. Den samtalen tok meg nesten en halv time, og blokkerte selvsagt for andre som kanskje hadde mer kompliserte spørsmål. Det gir oss en utfordring, - som vi selvsagt prøver å jobbe med.
Vinterhage er vi gode på, til fornuftige priser. Sjekk oss mot andre og avgjør selv.
Med vennlig hilsen Grønt Fokus AS Ragnar Follesøy daglig leder Telefon: + 47 38 18 18 18
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Tja, hva skal man si? Innleggene i denne tråden er vel i bunn og grunn bare de ærlige erfaringene som forumbrukerne har hatt. Jeg skal bare snakke for meg selv og kan bekrefte at jeg har hatt blandet erfaring med Grønt Fokus. Det er jo fint at daglig leder tar seg tid til å svare utfyllende på henvendelsen din, support81. Det må jo bety at de er "ovenpå" igjen når det gjelder kundehenvendelser. Ellers så tør jeg påstå at det er litt drøyt å si at tre personer med dårlig erfaring er "mange". Men jeg kan være enig i at det er et tegn i tiden...
MEN, når dette er sagt så sendte jeg faktisk avgårde et spørsmål av teknisk karakter til GF i forrige uke (og for ordens skyld, jeg har lest alle manualene). Denne gangen fikk jeg svar dagen etter. Det er jo en forbedring. Vi får se til våren når bassenget skal åpnes og det er høysesong for leverandørene om supporten deres fortsatt fungerer.
Til deg Donald Duck, sorry for å spore av tråden din. :)
etter mye masing på Grønt Fokus har jeg til slutt fått tilbakemelding om at de har plugger som kan tette dysene. Jeg har bestilt slike plugger og håper at de passer.
Planen er nå at jeg senker vannstanden ned til under dysene og plugger dem. Deretter fyller jeg på vann igjen til vannstanden er et stykke under skimmeren. Skimmeren stenges i nedløpet. Jeg kommer til å legge en pose med isoporbiter i skimmeren i tilfelle vannstanden skulle stige og vann kommer inn i skimmeren. Jeg forstår det slik at det er kritisk at det ikke fryser vann i skimmeren.
Jeg har kjøpt frostvakt med 10 meter ledning som jeg har surret rundt kveilen av ledninger som går igjennom krypkjelleren. Deretter har jeg isolert rørkveilen med plastbelagte glavamatter 5 cm tykkelse. Frostvakten har jeg koblet til en termostat som slår inn når temperaturen i krypkjelleren synker under 5 grader.
Jeg planlegger å ha vann stående i ledningen fra bunnavløpet. Dette fordi jeg da kan bruke pumpa til å senke vannstanden i løpet av vinteren når snø og regn fyller opp bassenget (som tildekkes av en presenning).
Forhåpentligvis vil dette fungere.
Er det noen som her en formening om hvor dypt vannet bør være i bassenget om vinteren? Hva med å senke vannstanden ned til halvfullt eller lavere - da vil vel bassenget neppe fylle seg i løpet av vinteren.
I stedet for å få vann/snø ned i bassenget om vinteren, så har vi selvbærende takplater som vi legger over. Disse underbygges av en ramme av rekker/lekter, slik at konstruksjonen blir enda mer solid, samt at vi tetter sidene ved å skru på materialer. Går fint å kjøre over platene med snøfreseren på vinteren.. Også greit å legge opp fall slik at vannet renner av ved smelting.
Her kan man se slike plater vi legger over om høsten: http://www.stalhallen.no/stalhallen/Selvb%E6rende-takplater/cid/25843/
Skulle hjelpe en kamerat av meg med å bestille og sette opp en vinterhage og vi vurderte da Grønt fokus som leverandør, men etter å ha lest alle dårlige erfaringer andre har hatt med dem, så valgte jeg å sende dem en mail og spørre dem hvorfor det var slik at så mange hadde dårlige erfaringer med kundeservicen dems og reffererte til denne tråden her ;)
Her er svaret jeg fikk av dem:Hei, og takk for tilbakemelding.
Ettersom det foreløpig ikke er du som er rammet av dårlig oppfølging, er det jo ikke nødvendig å be om unnskyldning. Vi er kjent med at vi ikke helt greier å innfri folks forventning til hvordan vi bør svare, og hvor fort, og vi jobber selvsagt aktivt for å forbedre oss. Realiteten er at den gode tilgangen folk har på mobiltelefoner og internett, så flommer vi over at henvendelser før folk har tenkt seg om. Og vi snakker tusenvis av henvendelser.
La meg gi deg et eksempel. I forrige uke hadde jeg en telefon fra en som monterte drivhus. Han spurte om veldig elementære ting, så jeg lurte til slutt på om han ikke hadde fått monteringsanvisningen. Jo vist hadde han det, men han syntes det var like kjapt å ringe som å bruke den. Den gangen vi bare hadde hustelefon og han måtte ha gått inn i huset for å ringe, hadde vi ganske sikkert ikke fått den telefonen. I dag står han på byggeplasseng og ringer, fordi det er kjappere enn å lese. Den samtalen tok meg nesten en halv time, og blokkerte selvsagt for andre som kanskje hadde mer kompliserte spørsmål. Det gir oss en utfordring, - som vi selvsagt prøver å jobbe med.
Vinterhage er vi gode på, til fornuftige priser. Sjekk oss mot andre og avgjør selv.
Med vennlig hilsen
Grønt Fokus AS
Ragnar Follesøy
daglig leder
Telefon: + 47 38 18 18 18
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Innleggene i denne tråden er vel i bunn og grunn bare de ærlige erfaringene som forumbrukerne har hatt. Jeg skal bare snakke for meg selv og kan bekrefte at jeg har hatt blandet erfaring med Grønt Fokus. Det er jo fint at daglig leder tar seg tid til å svare utfyllende på henvendelsen din, support81. Det må jo bety at de er "ovenpå" igjen når det gjelder kundehenvendelser.
Ellers så tør jeg påstå at det er litt drøyt å si at tre personer med dårlig erfaring er "mange". Men jeg kan være enig i at det er et tegn i tiden...
MEN, når dette er sagt så sendte jeg faktisk avgårde et spørsmål av teknisk karakter til GF i forrige uke (og for ordens skyld, jeg har lest alle manualene). Denne gangen fikk jeg svar dagen etter. Det er jo en forbedring. Vi får se til våren når bassenget skal åpnes og det er høysesong for leverandørene om supporten deres fortsatt fungerer.
Til deg Donald Duck, sorry for å spore av tråden din. :)
Hilsen Turbo