22,963
23
0
Hva er galt med HTH: Vil selge kjøkken uten å gi pris?
114
0
Vi har vært på HTH for å få tilbud på kjøkken til vårt hus som bygges nå, men ikke står ferdig før våren 2010. Maken til merkelig kundeservice har vi aldri vært ute for, det er rett å slett til le av.
I august gikk vi innom og ble vist rundt og sett på forskjellige modeller. Relativt raskt ble det avklart at siden vi ville prøve å holde oss rundt 100000 kr, kun var flatpakke kjøkken som kunne tilbys i den prisklassen. Men kundene må tegne flatpakkekjøkken selv, bare hvis du kjøper "fullpriskjøkken" får du hjelp. Nå var ikke det et stort problem siden vi hadde planlagt kjøkkenet, og etter litt frem og tilbake skulle hth-selgeren gjøre et unntak, tegne en skisse og komme med en pris.
Sålangt alt relativt vel, selv om man fikk en følelse av å være en b-kunde som var "heldig som fikk lov til å handle på HTH". Så begynner det som jeg oppfatter som håpløs kundebehandling. Vi får etter noen ukers ventetid en skisse, men ingen pris. Gjentatte mail frem og tilbake med klar beskjed om at vi ønsker en pristilbud fører ikke frem.
HTH vil inngå en avtale for levering av kjøkken helst før januar angivelig pga prisøkning. Svaret fra oss blir at vi kan ikke inngå avtale før vi har fått en pris. Men nei, vi får ingen pris, nå er det så travelt at de må prioritere eksisterende kunder som skal få levert sitt kjøkken før jul.
Jeg tenker slik; hvem i all verden tør å handle i en slik butikk og hvordan blir servicen etter at man har betalt... Nei vi velger noe annet.
Andre med lignende erfaringer? eller har vi vært uheldige?
I august gikk vi innom og ble vist rundt og sett på forskjellige modeller. Relativt raskt ble det avklart at siden vi ville prøve å holde oss rundt 100000 kr, kun var flatpakke kjøkken som kunne tilbys i den prisklassen. Men kundene må tegne flatpakkekjøkken selv, bare hvis du kjøper "fullpriskjøkken" får du hjelp. Nå var ikke det et stort problem siden vi hadde planlagt kjøkkenet, og etter litt frem og tilbake skulle hth-selgeren gjøre et unntak, tegne en skisse og komme med en pris.
Sålangt alt relativt vel, selv om man fikk en følelse av å være en b-kunde som var "heldig som fikk lov til å handle på HTH". Så begynner det som jeg oppfatter som håpløs kundebehandling. Vi får etter noen ukers ventetid en skisse, men ingen pris. Gjentatte mail frem og tilbake med klar beskjed om at vi ønsker en pristilbud fører ikke frem.
HTH vil inngå en avtale for levering av kjøkken helst før januar angivelig pga prisøkning. Svaret fra oss blir at vi kan ikke inngå avtale før vi har fått en pris. Men nei, vi får ingen pris, nå er det så travelt at de må prioritere eksisterende kunder som skal få levert sitt kjøkken før jul.
Jeg tenker slik; hvem i all verden tør å handle i en slik butikk og hvordan blir servicen etter at man har betalt... Nei vi velger noe annet.
Andre med lignende erfaringer? eller har vi vært uheldige?
Vi har kjøpt HTH to ganger (Alnabru), riktignok ikke flatpakket, men har vært superfornøyd begge gangene. Snekkeren som kom for å montere kjøkken nummer to er uten sidestykke den mest nøyaktige og renslige håndtverkeren jeg noen sinne har hatt i hus.
/t
Jeg ville ikke ha handlet med et firma med en slik kundebehandling. :(
Nå håper jeg at dette var et spesielt tilfelle, slik at dette ikke er representativt for firmaet :-\
Og det er så mye tull, lover og lyver, tilbyr ting jeg ikke har bedt om og andre ting lar de bare være. Bare rot og elendig kundeservice. Jeg måtte ringe inn å etterlyse anbudet på kjøkkenet vårt og fikk da beskjed om at hun ikke var kommet så langt, hun hadde da hatt 2 uker på seg etter jeg var der til planleggingsmøte.
Det er bare rot, lurer på om jeg skal be om en ny kundebehandler der.. kjøkkenene er ganske fine!.
Vi hadde god erfaring med HTH i Bergen da vi flyttet inn i en ny brl-leilighet, der HTH leverte "budsjettkjøkken" som de sikkert håpte at innflyttere skulle endre tilsvarende dobel pris... Vi endte opp med et kjøkken som var 20000kr dyrere, og fikk god oppfølging av kundekonsulent som skjønte at budsjettet var viktig (vi var studenter). Kan anbefale Grethe Hole Skutle ved HTH i bergen!
Her er min erfaring fra HTH Tronheim nå i høst: Jeg kjøpte også flatpakket, dog brukte jeg mye mindre penger enn deg, totalt under 20.000 for å bygge ut litt på et eksisterende kjøkken. HTH tegnet kjøkkenet for meg og leverte tegninger på mail etter 3 dager, de hjalp med meg forslag og detaljløsninger og nye tegninger ila 2 møter med selger. Etter at pris og detaljer var avklart, kom de hjem for å måle opp som en ekstra sikkerhet på at alt skulle bli rett. Etter 3 uker er alt på plass hos meg, raskt og smertefritt. Jeg er godt fornøyd.
Jeg håper dere har vært uheldige men de er likevel ingen unnskylding. Personlig er jeg drittlei av å leve i et land der folk generelt sitt ikke egner å yte service (kanskje derfor jeg er så fornøyd siden jeg hadde ganske lave forventinger med mitt budsjett). I din situasjon hadde jeg kjøpt hos IKEA tror jeg. Sikkert like bra og litt billigere siden du ikke betaler noe for service. Hvorfor må man som kunde jobbe så hardt i dette landet ... .
mvh
varg
Har selv kjøkken fra Norema, og er strålende fornøyd med det.
Vi har derimot vørt rundt til mange forskjellige leverandører av kjøkken, og det viser seg at Norema, HTH, Sigdal, Marbodal osv. er produsert og eiet av Nobia på samme fabrikk. IKEA har en egen produskjonslinje der, så i realiteten er IKEA også av samme type. Det er hovedsaklig kun fronter som er forskjeller på de forskjellige kjøkkenene. Forskjeller i utvalg er det selvfølgelig, tenkaer da på håndtak osv.