Fikk samme problem i går. Noe fuktig lo inne i maskinen. Har prøvd å fjærne mestmulig. Støvsuget og blåst rent med kompressor. Fungerer fortsatt ikke. Tips om hva det kan være mottas med takk!
Skaff for all del en erfaren reparatør, ikke Anovo eller hva de nå heter som Whirlpool sender deg til. Hos meg var det ledninger som hadde brukket (isolasjonen tåler ikke varme og ledningene blir sprø) mot motoren, men løsningen til de idiotene var uansett å skifte 'hjernen' først.
(Dette var utenfor reklamasjon, så heldigvis kom den erfarne reparatøren meg til unnsetning og fant feilen før de begynte å stokke kort på min regning...)
Jeg sliter med en slik tørketrommel nå. Hadde samme blinkende feilmelding som viste seg å være at drivreima hadde røket.
Har demontert trommelen og tredd på ny reim...men jeg forstår ikke hvordan jeg skal stramme reimen med strammehjul (og få den rundt drivakslingen. Må jeg demontere motoren for å trekke ut akslingen? Møkkapatent!
Etter en tid uten tørketrommel fulgte jeg beskrivelsen til Hans9001 og fikk på reimen. Nå er jeg usikker på hvordan strammehjulene skal stå/ festes til maskinen. Noen som har en tegning eller forklaring?
Jeg skrur minst mulig på Whirlpool da jeg ikke er spesielt fornøyd med deres produkter så jeg husker dessverre ikke hvordan strammingen er. Jeg ville ha tatt en telefon til Whirlpool og fått en sprengtegning/beskrivelse eller søkt på nettet. På noen maskiner er strammingen "selvforklarende".
Ser at jeg ikke har oppdatert denne tråden. Fikk orden på min, da den var innenfor garantien. Reperatøren byttet ut det elektriske i den, og da funket den igjen.
For nøyaktig en uke siden pådro jeg meg, helt frivillig, en defekt Whirlpool vaskemaskin, Aweco 8844. Etter en feilsøkning måtte jeg bare fastslå at dette var for vanskelig for meg. På mandag ringte jeg derfor Hvitevarespesialisten Wp service AS på Ryen. Her fikk jeg svar på noen spørsmål, men delemannen brydde seg ikke om å spørre hvor gammel maskinen var. Face to face-kontakt er ikke dumt, så kort tid etter var jeg på Ryen med medbrakte service-koder. Disse hadde jeg ikke kommet på å presentere pr. telefon - uff. Her opplevde jeg plutselig maksimal velvillighet. En ung servicetekniker fastslo raskt at det fortsatt var garanti på maskinen. Som bekjent er fram og tilbake like langt på Ring 3 og en slik liten maskin er lett å få inn i bilen. Maskinen ble derfor levert på Ryen mandag ettermiddag - rett før stengetid - og på tirsdag formiddag var maskinen ( nå med ny "hjerne") fikset og klar til og hentes. Bedre service kan man ikke oppleve! Konklusjon: Hver gang man kjøper noe, så er alt vel og selger er hyggelig. Men når produktet streiker, så kan man ikke vente altfor mye velvilje. Men hvis man står på og selv og kan legge fram facts, så kan det gå bra. Omtalte servicetekniker gir jeg toppkarakter. Han er en gullkantet ambassadør for Whirlpool!
Det var det jeg mente. Takk for at du sjekket! Hva om du vrir på en innstilling, og venter noen sekunder, mens døren er åpen. Da skjer det ikke noe?
Hos meg var det ledninger som hadde brukket (isolasjonen tåler ikke varme og ledningene blir sprø) mot motoren, men løsningen til de idiotene var uansett å skifte 'hjernen' først.
(Dette var utenfor reklamasjon, så heldigvis kom den erfarne reparatøren meg til unnsetning og fant feilen før de begynte å stokke kort på min regning...)
https://byggebolig.no/dagligbank/darlig-erfaring-med-jula-club-smart-kredittfaktura/
Byggeblog bad: http://www.byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/byggeblogg-nytt-bad-i-gammel-villa/
Har demontert trommelen og tredd på ny reim...men jeg forstår ikke hvordan jeg skal stramme reimen med strammehjul (og få den rundt drivakslingen. Må jeg demontere motoren for å trekke ut akslingen? Møkkapatent!
http://www.freeimagehosting.net/1zofr
På mandag ringte jeg derfor Hvitevarespesialisten Wp service AS på Ryen. Her fikk jeg svar på noen spørsmål, men delemannen brydde seg ikke om å spørre hvor gammel maskinen var. Face to face-kontakt er ikke dumt, så kort tid etter var jeg på Ryen med medbrakte service-koder. Disse hadde jeg ikke kommet på å presentere pr. telefon - uff. Her opplevde jeg plutselig maksimal velvillighet. En ung servicetekniker fastslo raskt at det fortsatt var garanti på maskinen. Som bekjent er fram og tilbake like langt på Ring 3 og en slik liten maskin er lett å få inn i bilen. Maskinen ble derfor levert på Ryen mandag ettermiddag - rett før stengetid - og på tirsdag formiddag var maskinen ( nå med ny "hjerne") fikset og klar til og hentes. Bedre service kan man ikke oppleve!
Konklusjon: Hver gang man kjøper noe, så er alt vel og selger er hyggelig. Men når produktet streiker, så kan man ikke vente altfor mye velvilje. Men hvis man står på og selv og kan legge fram facts, så kan det gå bra.
Omtalte servicetekniker gir jeg toppkarakter. Han er en gullkantet ambassadør for Whirlpool!
Legger ved et bilde av maskinens betjeningspanel.