Vi har Whirlpool idag, og har vel egentlig sagt at vi ikke skulle ha det igjen, men det var en noe rimelig modell vi kjøpte den gang... Hva med en dyr Whirlpool som ADG 9020? Denne har lavt lydnivå (42 dB).
Ofte er det liten forskjell på de dyre og rimlige modellene fra en leverandør (bortsett leverandører som har flere serier.) Forskjellen mellom dyr og rimelig ligger i ting som design på front, programmuligheter og lydisolering.
Det eneste jeg vet, er at man IKKE bør velge IKEA iallefall. Disse som har greie på det, byggmestere etc har gitt meg tips om å styre unna, men at kjøkkenetinnredninga deres ellers begynner å bli knallbra :)
Ikea gir 5 års garanti på sine produkter. Hvorfor bør man da styre unna?
Jeg skjønner ikke at de tør å gi garanti på disse greiene. Alle jeg kjenner har hatt problemer med whirlpool produktene sine før garantien har gått ut. etter at whrlpool gokk bort fra de Philips designete produktene har kvaliteten vært dårlig.
Skal du ha noe som er bra så kjøp "Made in Germany". AEG har forresten fått dårligere kvalitet etter at Electrolux overtok og forandret de gamle AEG designene.
Altså, får du reparert eller nytt produkt innen de 5 årene. Ser ikke helt problemet. Jeg har alt i whirlpool ( ikke innebygd dog ) og har hatt null problemer. Mamma har hatt mye miele og kjøleskapet som var en toppmodell hos miele har vært reparert annen hvert år.
vi har jo valgt kjøkken fra Ikea, og da vi spurte henne om hun ville anbefale oss å gå for hvitevarer derfra så sa hun klart og tydelig "NEI" og sa vel egentlig rett ut at det var noe rask. er nok forskjellige erfaringer ute og går, men jeg velger å stole på at en som er keen på å selge ikke lyver om at de er dårlige! har også endel venner som absolutt ikke er fornøyd. jeg forventer at hvitevarer varer langt mer enn 5 år, så selv om det er 5 års garanti, så ville jeg blitt meget skuffet om det røyk på 6.året faktisk..! men tusen takk for mange gode tips!:) spennende å se litt hva slags erfaringer dere har!:)
vi har jo valgt kjøkken fra Ikea, og da vi spurte henne om hun ville anbefale oss å gå for hvitevarer derfra så sa hun klart og tydelig "NEI" og sa vel egentlig rett ut at det var noe rask. er nok forskjellige erfaringer ute og går, men jeg velger å stole på at en som er keen på å selge ikke lyver om at de er dårlige! har også endel venner som absolutt ikke er fornøyd. jeg forventer at hvitevarer varer langt mer enn 5 år, så selv om det er 5 års garanti, så ville jeg blitt meget skuffet om det røyk på 6.året faktisk..! men tusen takk for mange gode tips!:) spennende å se litt hva slags erfaringer dere har!:)
Var det damen fra Ikea som sa dette? Isåfall har du møtt en elendig selger som sannsynligvis ikke beholder jobben sin så lenge. Jeg jobber selv i salgsbransjen og har jeg kommet med en sånn påstand, har jeg nok vært oppe på teppet til sjefen ganske kvikt.
vel, det er jo en annen sak. men nettopp det at hun var ærlig gjør at jeg oppfatter henne som en mye mer seriøs selger enn om hun hadde rost alt hos ikea opp i skyene! vi fikk tiltro til henne, og hun er blant de beste selgerne jeg har vært borti faktisk, nettopp fordi hun viste at hun kunne ivareta kundens interesser fremfor BARE Ikea sine interesser. Vi har vært og tegnet kjøkken hos mange leverandører, deriblant Kvik, men opplevde det som at vi ble best ivaretatt hos Ikea faktisk. Best på service, samt at de var ærlige om disse tingene. Det var faktisk nettopp denne selgeren som til syvende og sist gjorde at vi valgte Ikea (selvsagt også løsning og kvalitet!), så jeg vil si hun gjorde en glimrende jobb! De tjente ganske mange slanter på å være ærlige;) dessuten bekreftet hun bare det vi allerede hadde mistanke om ut fra samtaler med andre som har whirlpool for ikea hjemme hos seg selv. vi har notert oss navnet hennes og kommer nok faktisk til å spørre etter henne hvis vi har andre ting vi lurer på i forb. med kjøkken på ikea. well done!:) btw: jobber selv i salgsbransjen;)
vel, det er jo en annen sak. men nettopp det at hun var ærlig gjør at jeg oppfatter henne som en mye mer seriøs selger enn om hun hadde rost alt hos ikea opp i skyene! vi fikk tiltro til henne, og hun er blant de beste selgerne jeg har vært borti faktisk, nettopp fordi hun viste at hun kunne ivareta kundens interesser fremfor BARE Ikea sine interesser. Vi har vært og tegnet kjøkken hos mange leverandører, deriblant Kvik, men opplevde det som at vi ble best ivaretatt hos Ikea faktisk. Best på service, samt at de var ærlige om disse tingene. Det var faktisk nettopp denne selgeren som til syvende og sist gjorde at vi valgte Ikea (selvsagt også løsning og kvalitet!), så jeg vil si hun gjorde en glimrende jobb! De tjente ganske mange slanter på å være ærlige;) dessuten bekreftet hun bare det vi allerede hadde mistanke om ut fra samtaler med andre som har whirlpool for ikea hjemme hos seg selv. vi har notert oss navnet hennes og kommer nok faktisk til å spørre etter henne hvis vi har andre ting vi lurer på i forb. med kjøkken på ikea. well done!:) btw: jobber selv i salgsbransjen;)
Det kan være like greit at du ikke offentliggjør navnet på henne - det er ikke sikkert hun har noe jobb å gå til lengre om du hadde offentliggjort det. Å rakke ned på egne produkter blir ikke sett blitt på innen samme organisasjon, samme hvor man jobber. Jeg har flere venner som har ikea hvitevarer, nå er de ikke gamlere enn 2-3 år, men har fungert bra til nå.
Om de var så dårlig som folk påstår, tror du IKEA ønsker 100 000 vis av reklamasjoner på samme produkt? Tror ikke det nei.
og er ikke 44db litt mye eller? eller iallefall ikke veldig lite?
44 db på en oppvaskmaskin er veldig stillegående. Egentlig regner vi alt under 50 db som stillegående når det gjelder oppvaskmaskiner. I de siste par-tre årene er det kommet flere på maskiner markedet under 50 db. Så nå ligger vel de fleste på rundt 46-50 db.
Jeg personlig hadde gått for Siemens, Bosch, Miele eller Asko når det gjelder oppvaskmaskin. Når det gjelder integrert kjøleskap, hadde jeg vel også gått for ett av disse merkene.
vel, det er jo en annen sak. men nettopp det at hun var ærlig gjør at jeg oppfatter henne som en mye mer seriøs selger enn om hun hadde rost alt hos ikea opp i skyene! vi fikk tiltro til henne, og hun er blant de beste selgerne jeg har vært borti faktisk, nettopp fordi hun viste at hun kunne ivareta kundens interesser fremfor BARE Ikea sine interesser. Vi har vært og tegnet kjøkken hos mange leverandører, deriblant Kvik, men opplevde det som at vi ble best ivaretatt hos Ikea faktisk. Best på service, samt at de var ærlige om disse tingene. Det var faktisk nettopp denne selgeren som til syvende og sist gjorde at vi valgte Ikea (selvsagt også løsning og kvalitet!), så jeg vil si hun gjorde en glimrende jobb! De tjente ganske mange slanter på å være ærlige;) dessuten bekreftet hun bare det vi allerede hadde mistanke om ut fra samtaler med andre som har whirlpool for ikea hjemme hos seg selv. vi har notert oss navnet hennes og kommer nok faktisk til å spørre etter henne hvis vi har andre ting vi lurer på i forb. med kjøkken på ikea. well done!:) btw: jobber selv i salgsbransjen;)
Det kan være like greit at du ikke offentliggjør navnet på henne - det er ikke sikkert hun har noe jobb å gå til lengre om du hadde offentliggjort det. Å rakke ned på egne produkter blir ikke sett blitt på innen samme organisasjon, samme hvor man jobber. Jeg har flere venner som har ikea hvitevarer, nå er de ikke gamlere enn 2-3 år, men har fungert bra til nå.
Om de var så dårlig som folk påstår, tror du IKEA ønsker 100 000 vis av reklamasjoner på samme produkt? Tror ikke det nei.
nå er ikke dette en diskusjon om hvorvidt hun vil beholde jobben eller ikke, og det hadde ikke falt meg inn i måneskinn å legge ut navnet hennes her. har heller ikke antydet at jeg skal gjøre det;) poenget var at jeg stolte på henne fordi hun forsto våre behov, og gav råd deretter. men nok om det. jeg er bare veldig glad det finnes ærlige sjeler i salgsbransjen også. kan legge til at jeg har jobbet hos ikea selv (men ikke med kjøkken!)og vet alt om reklamasjonssaker der. som hans sier over her så er det nok MANGE som klager før de 5 årene har gått. men er selvsagt supert at de gir denne garantien:)
og er ikke 44db litt mye eller? eller iallefall ikke veldig lite?
44 db på en oppvaskmaskin er veldig stillegående. Egentlig regner vi alt under 50 db som stillegående når det gjelder oppvaskmaskiner. I de siste par-tre årene er det kommet flere på maskiner markedet under 50 db. Så nå ligger vel de fleste på rundt 46-50 db.
Jeg personlig hadde gått for Siemens, Bosch, Miele eller Asko når det gjelder oppvaskmaskin. Når det gjelder integrert kjøleskap, hadde jeg vel også gått for ett av disse merkene.
ok, det høres bra ut! var noe i den duren vi også tenkte oss:) takk for db-tips, da vet vi det sikkert også har hørt noen klage over sine 44 db, men da er det sikkert stillegående nok for oss!:)
Altså, får du reparert eller nytt produkt innen de 5 årene. Ser ikke helt problemet. Jeg har alt i whirlpool ( ikke innebygd dog ) og har hatt null problemer. Mamma har hatt mye miele og kjøleskapet som var en toppmodell hos miele har vært reparert annen hvert år.
Personlig erfaring med Whirlpool: Vi kjøpte Whirlpool hvitevarer sammen med et kjøkken. Det ble tull med oppvasmaskin og kjøleskap. (Vet ikke om komfyr har vært god) Dette var ca 5 år siden. 3 service på oppvasmaskin, fortsatt ikke helt god, men gidder ikke klage mere da dette er bagateller som er feil nå. Kjøleskap: Service mann skiftet eletronikk noen ganger selv om jeg opplyste om feil ved kompressor/lekkasje. Til slutt ble kjøleskapet tatt i retur og fikk noen penger tilbake. Vi fikk også tull med et kjøleskap til fra Whirlpool. Da det var ca 1 år mistet det kjøleeffekt. Samme feil som ved forrige skap.
Jeg har ikke vært borti så dårlige kjøleskap fra noen annen produsent. Jeg kjenner dessuten noen som også har hatt problem med sitt whirlpoolkjøleskap.
Jeg har drevet litt med service på hvitevarer for et andre merker og har ikke vært så mye borti whirlpool, men det jeg har sett har ikke vært bra, og med de problemene vi har hatt er dette ikke et merke jeg kan anbefale.
Altså, får du reparert eller nytt produkt innen de 5 årene. Ser ikke helt problemet. Jeg har alt i whirlpool ( ikke innebygd dog ) og har hatt null problemer. Mamma har hatt mye miele og kjøleskapet som var en toppmodell hos miele har vært reparert annen hvert år.
men tusen takk for mange gode tips!:) spennende å se litt hva slags erfaringer dere har!:)
Var det damen fra Ikea som sa dette? Isåfall har du møtt en elendig selger som sannsynligvis ikke beholder jobben sin så lenge. Jeg jobber selv i salgsbransjen og har jeg kommet med en sånn påstand, har jeg nok vært oppe på teppet til sjefen ganske kvikt.
vi har notert oss navnet hennes og kommer nok faktisk til å spørre etter henne hvis vi har andre ting vi lurer på i forb. med kjøkken på ikea. well done!:)
btw: jobber selv i salgsbransjen;)
Det kan være like greit at du ikke offentliggjør navnet på henne - det er ikke sikkert hun har noe jobb å gå til lengre om du hadde offentliggjort det. Å rakke ned på egne produkter blir ikke sett blitt på innen samme organisasjon, samme hvor man jobber. Jeg har flere venner som har ikea hvitevarer, nå er de ikke gamlere enn 2-3 år, men har fungert bra til nå.
Om de var så dårlig som folk påstår, tror du IKEA ønsker 100 000 vis av reklamasjoner på samme produkt? Tror ikke det nei.
44 db på en oppvaskmaskin er veldig stillegående. Egentlig regner vi alt under 50 db som stillegående når det gjelder oppvaskmaskiner. I de siste par-tre årene er det kommet flere på maskiner markedet under 50 db. Så nå ligger vel de fleste på rundt 46-50 db.
Jeg personlig hadde gått for Siemens, Bosch, Miele eller Asko når det gjelder oppvaskmaskin. Når det gjelder integrert kjøleskap, hadde jeg vel også gått for ett av disse merkene.
nå er ikke dette en diskusjon om hvorvidt hun vil beholde jobben eller ikke, og det hadde ikke falt meg inn i måneskinn å legge ut navnet hennes her. har heller ikke antydet at jeg skal gjøre det;)
poenget var at jeg stolte på henne fordi hun forsto våre behov, og gav råd deretter. men nok om det. jeg er bare veldig glad det finnes ærlige sjeler i salgsbransjen også.
kan legge til at jeg har jobbet hos ikea selv (men ikke med kjøkken!)og vet alt om reklamasjonssaker der.
som hans sier over her så er det nok MANGE som klager før de 5 årene har gått. men er selvsagt supert at de gir denne garantien:)
ok, det høres bra ut! var noe i den duren vi også tenkte oss:) takk for db-tips, da vet vi det sikkert også har hørt noen klage over sine 44 db, men da er det sikkert stillegående nok for oss!:)
Jeg har ikke vært borti så dårlige kjøleskap fra noen annen produsent. Jeg kjenner dessuten noen som også har hatt problem med sitt whirlpoolkjøleskap.
Jeg har drevet litt med service på hvitevarer for et andre merker og har ikke vært så mye borti whirlpool, men det jeg har sett har ikke vært bra, og med de problemene vi har hatt er dette ikke et merke jeg kan anbefale.