#71
 5,568     0
Vår nye benkeplate (IKEA, spesiallaget ("personlig")) kom i går. Det er en L-løsning.

Den ser meget bra ut - og det til under halve prisen av hva andre leverandører kunne tilby. Har sjekket Kvik, Designa, HTH + et par andre jeg ikke husker navn på i Bergens-området.

Prosessen var smertefri fra A til Å. Selv om en relativt ung jente med "ny-i-jobben"-skilt hadde ansvar for alt vi gjorde, stod en erfaren medarbeider i bakgrunnen og sørget for at alt gikk i orden. De kom med mange gode råd og innspill, og var åpenbart opptatt av at vi skulle bli fornøyde. Og det ble vi. Frakt til døren var inkludert i prisen, noe andre aktører lett hadde tatt en ekstra tusing for.

Platen fremstår som solid og eksklusiv - jeg ser ingen forskjell på denne og de som er utstilt hos f.eks. HTH.

Nå gjenstår det bare å sage hull til komfyr og vask (tungen beint i munnen...), feste platene til underlag og til hverandre så er vi der. Den blir montert på et eldre kjøkken fra Bolett (Designa).

   #72
 925     0
Så bra at du valgte å skjære ut benkeplaten selv Smile Vi anbefaler det, for disse transporteres langt, og det hender at vi hører om transportskader i form av at benkeplaten rett og slett knekker fordi det er skjært ut til oppvaskkum eller platetopp og platen er veldig tynn i kantene der det er skjært ut. Da MÅ man dessverre vente enda nye 4 uker på ny plate..så det er bra du sikrer deg mot det Smile
Signatur
   #73
 5,568     0
Det var det som ble anbefalt ja. Jeg skulle imidlertid ønske at jeg slapp å skjære selv. Det må vel være mulig for IKEA å skjære ut hullet i ett stykke, og så sette det på plass igjen og feste det med litt teip eller noe?

Da vil platen beholde styrken, mens det eneste kunden trenger å gjøre er å løsne litt teip og dytte ut den utskjærte delen?

Men det har man nok tenkt på - og det finnes sikkert gode grunner for at det ikke gjøres. Jeg hadde betalt noen kroner ekstra for det - det tror jeg andre også hadde gjort...
   #74
 925     0
Mja, hadde det vært vi som produserte platene kunne det kanskje vært noe å ta opp, men vi er veldig låst i forhold til hva tegneprogrammet for benkeplater lar oss gjøre Smile De vi sender tegningene til vil ha visse saker å forholde seg til og skulle vi skrive en ekstra beskjed, ville vi bare fått den i retur på feillister og alt ville tatt lang tid :)

Dessuten er det også de som ombestemmer seg for planløsning mens de venter på benkeplaten og da har de muligheter til å skjære den selv Wink
Signatur
   #75
 738     0

Så bra at du valgte å skjære ut benkeplaten selv Smile Vi anbefaler det, for disse transporteres langt, og det hender at vi hører om transportskader i form av at benkeplaten rett og slett knekker fordi det er skjært ut til oppvaskkum eller platetopp og platen er veldig tynn i kantene der det er skjært ut. Da MÅ man dessverre vente enda nye 4 uker på ny plate..så det er bra du sikrer deg mot det :)

Vi bestilte benkeplate fra Ikea for lenge siden. Vi har hatt 4 feil. Først skade på den ene, og det maglet vask i den andre der vi skulle ha en underlimt vask. Så fikk vi nye benkeplater. Igjen var det skade på den benkeplaten det var skade på sist, og i tillegg var vasken montert på helt feil plass i den andre. Utrolig egentlig. Men klandrer ikke Ikea så masse. De har vært behjelpelige med å rette opp i feilen og sender kjøkkenmontører til å montere benkeplatene. Hadde nok vært litt verre om ikke innflytningsdatoen hadde vært så forsinka. Nå betyr det ikke så mye. Men posten er jammen ikke flinke til å frakte ting forsiktig. Iallefall ikke de benkeplatene vi har fått.
   #76
 925     0
Nei, vi får endel tilbakemeldinger om skader på benkeplater og noen dører. Kjedelig at ikke folk kan ta jobben så seriøst at de er litt forsiktig med ting :(

Forøvrig holder jeg på å montere Ikea skap as we speak og jeg har bare en ting å si: AAAAARRGGHH!! hehehe, drittskap! Nå er jeg riktignok totalt tilbakestående med skrutrekker, men for guds skyld. Anbefaler AFK tvert til montering Wink
Signatur
   #77
 56     0
Ikea Ikea Ikea. Alle snakker om kjøkken fra Ikea. Hvorfor??

Var på Ikea Alnabru forleden, og ble forferdelig skuffet. Kjøkken og bad innredninger som stod utstilt var allerede der begynt å gå i oppløsning. Laminerte fronter hadde gått opp i limingen, krakker som skulle prøvesittes måtte sjekkes før man satte seg. Skuffedempere fungerte ikke osv. Hvor lenge er dette ment å skulle vare???

   #78
 925     0
Synes dette med kvalitet er morsomt da de fleste stammer, skuffer og hengsler kommer fra samme fabrikk og leverandør enten de er fra Ikea, HTH, kvik eller norema. men det får så være. Kjedelig at du fikk en kjip opplevelse på Slependen, ta heller en tur på Furuset Wink ;)

I tillegg vil jeg nevne, ikke som noen unnskyldning for dette går på vår BAS, at den behandlingen våre varer får i utstilling er ALT annet enn hvordan du vil behandle dine egne varer. Selvsagt skal vi gå gjennom spiseplassen om morgenen for å skru sammen skruer som ikke sitter like godt lenger og sjekke at all belysning funker somd et skal etc osv. det er en liste som ett vondt år som gås igjennom før åpningstid, og vår sjef er ekstremt opptatt av basbasbas.

Men til saken, hvorfor ikea. Fordi du får ett pent kjøkken med like god kvalitet som hvilken som helst annen leverandør dersom du synes det er greit med litt mindre utvalg i muligheter. Den lave prisen vi kan tilby går nettopp på det å handle opp MYE av noe. Andre leverandører koster tre ganger så mye fordi de kan spesialbestille deler. Dersom du i tillegg er kjent med Ikeas mekaniske salgssystem, går dette som en lek.

Men ja, dersom du vil ha spesialløsninger og betale 50 000 kroner ekstra for å sette deg ned med en konsulent som planlegger fra a-å..så er ikke ikea stedet for deg Smile men kvaliteten....det er ikke noe argument når det gjelder skrog, ben, skuffer og hengsler.
Signatur
   #79
 925     0
Åh..hehe, trudde det var litt internasjonaaalt Smile Bas er basicly rydding. Sjekk priser, tørk støv, skru skruer, sjekk belysning, skru på tver, sørg for at brosjyrer er på plass, bytt ting som ikke funker etc osv Smile rense kaffemaskin og denslags.
Signatur
   #80
 56     0
Beklager at jeg skrev Alnabru når jeg mente Furuset. Benedictee skriver at fronter , hengsler osv. kommer fra samme fabrikk. Må minne om at f eks Bosch lager verktøy av god kvalitet og verktøy av mindre god kvalitet. Samme leverandør betyr overhodet ikke samme kvalitet. Ikea får også det de betaler for av sine underleverandører >Sad