(trådstarter)
   #12
 85     0
And the story goes on ...

Torsdag kom det jeg trodde var resten av kjøkkenet, men selv om han som ringet meg uka før bekreftet at ventilatoren skulle være med på lasset , så var den ikke det.  Den fikk de inn tidligst 12. juli, men ei dame jeg snakket med på torsdag sa at de skulle prøve å få sendt en vifte fra nærmeste varehus i stedet.  Spørs hvor lang tid dt tar da ...

Ikke helt overbevist om at jeg får ifta med det første  ::)
   #13
 141     Oslo     0

Hvor har du det fra, om jeg får spørre?


Det er vel mer eller mindre allmennkunnskap blant alle som har drevet en stund med kjøkken, Benedictee.. men når du sier det har jeg aldri sett konkrete, sammenlignbare tall på det, bare hørt det nevnt som en selvfølge så ofte, av så mange, at jeg i grunnen tok det for gitt.

Den beste kilden jeg fant i farten er en Nobia-rapport fra 2002 (Kilde), hvor IKEA står med en markedsandel på 14% i Norge, kontra Nobias 35%. (Nobia er altså et konsern som eier en rekke leverandører, bl.a HTH, Invita, Marbodal, Norema og Sigdal).

Nyere tall enn det finner jeg ikke nå, men IKEA har mer enn doblet omsetningen på verdensbasis siden år 2000 (Kilde), og jeg har ingen problemer med å tro på en IKEA-andel i det norske kjøkkenmarkedet på rundt 50% nå, ti år etter, med en finanskrise i mellomtiden som har "hjulpet" kunder over fra både andre leverandører av billigkjøkken og fra midrange-leverandører.

Ikke meningen å kapre tråden din jakv - jeg håper det ordner seg! Smile
Signatur
  (trådstarter)
   #14
 85     0
Kapring er helt i orden, og for så vidt relevant også.  Antall kjøkken levert i forhold til hvor mange som får forsinkelser er jo no som angår saken.

Velger å tro at jeg har vært litt mer uheldig enn de aller aller fleste, og at det normalt går rimrlig smertefritt.

   #15
 469     Kløfta     0
Har som tidligere fortalt vært noen andre brukere med lignende leveringsproblemer tidligere... Virker som at når man er uheldig, så er man virkelig uheldig... Har selv motatt to kjøkken uten nevneverdige problemer eller forsinkelser...
   #16
 1,185     0

Har som tidligere fortalt vært noen andre brukere med lignende leveringsproblemer tidligere... Virker som at når man er uheldig, så er man virkelig uheldig... Har selv motatt to kjøkken uten nevneverdige problemer eller forsinkelser...


2 kjøkken her også, uten problemer Smile
  (trådstarter)
   #17
 85     0
Og akkurat da en trodde at alt var i orden så gikk det i dass igjen.  Ringte for å forsikre meg at ventilator ble sendt fra det nærmeste varehuset, men  dengang ei.  Den originale ordren hadde blitt kanselert (pga manglende betaling sto det visst, selv om jeg har kvittering på rundt 75000 betalt 18. april) men ingen venilator på vei.  Etter noen timer fikk jeg telefon fra samme kundebehandler, som selvsagt beklaget som alle andre, og kunne fortelle at venilatoren ble sendt fra Trondheim med posten, og at det ville ta ca. to uker å få den.  På to uker kunne jeg rodd til Trondheim og hentet den, evt. fått min 84 årige mor med plasthofte til å sykle etter den, men det var tiden det ville ta...

På toppen av det hele presterte kundebehandleren å si at "dette var en morsom sak", matte svare at mens han lo holder gråten på å ta meg. 

Er et mulig å surre så inn i hel....?  Hadde det vært en person som surret det til hadde det vært forståelig, men nå er det fire-fem stykker som snakker bare svada.

  (trådstarter)
   #18
 85     0
Men var den sendt?  Neida, iallefall ikke hit.  Ny telefonrunde på fredag og fikk da beskjed om at den skulle sendes omgående, men da jeg sjekket sporingsnummer igjen i dag var det fortsatt ikke aktivitet der ...

Ringte igjen, og da damen ringte meg tilbake kunne hun gledesstrålende fortelle at ventilatoren lå på post i butikk på Persaunet, og at det var bare å hente.  Problemet er bare at det postkontoret er 20 mil, en bomstasjon og en ferge unna, ca. 3,5 timer hver vei.  Og dermed måtte hun undersøke igjen.

Siden jeg skal til Trondheim i et annet ærend ba jeg om å få hente en der, og det er planen nå.  Så onsdag har jeg forhåpentligvis en ventilator i hånden.  Kommer sikkert en i posten senere og da ...
   #19
 3,387     0


Har som tidligere fortalt vært noen andre brukere med lignende leveringsproblemer tidligere... Virker som at når man er uheldig, så er man virkelig uheldig... Har selv motatt to kjøkken uten nevneverdige problemer eller forsinkelser...


2 kjøkken her også, uten problemer :)


Er på mitt 4.rde IKEA kjøkken nå (ingen av dem til eget hus) Og statistikk er som følger.
På kjøkken 1 og 2 var det flere feil på leveransen. Blandet hvite og metall hvitevarer selv om alt var vestilt i hvitt pluss noen andre magler i sendingen.
Kjøkken 3 var bare til å gråte av med halvparten av varene manglende og noen av de viktigste skrogene ført i restordre med uklar leveringsdato. Ikke engang kundebehandler på Ikea klarte forklare hvordan det kunne skjedd.
Siste kjøkken nå ble tegnet av kjøkkenkonsulent på Ikea og det resulterte i en lett blanding av dører med totalt ulikt utseende. Jeg måtte ta 9 dørplater i bilen kjøre til ikea sent å kvelden bytte dørene og kom hjem på natterstid.

Erfaringen med Ikea er heller triste.

Til min egen bolig bestilte jeg HTH ferdig montert. Helt knall.levert på avtalt dato, montert på avtalt dato. Ingen problemer.

Hvor mye en sparer på å bruke IKEA kan en egentlig spørre seg om?? Hvis en skal betale noen for å skru sammen og sette opp hele kjøkkenet blir det neimen ikke store fortjenesten, tror jeg. Ligger ikke mesteparen i fortjenesten i at folk tenker at egeninnsats er verdiløs arbeidstid? Det er mye jobb å sette opp et IKEA kjøkken.
bex
   #20
 4,293     Østlandet     0
i morgen skal jeg på ikea og hente et helt kjøkken Sad
Signatur