#11
 1,019     Rogaland     1
Ja, det var gledelige tall jeg fant på Husbanken sine nettsider idag. Håper det holder seg lavt til våren da jeg skal innfri byggelånet med husbanklån.
Signatur

   #12
 870     Østfold     0
Vi overtok vår nåværende bolig i januar, men flyttet ikke inn før i mai/juni pga oppussing osv. Fortum sendte strømregning til denne adressen. Posten kjente ikke til at vi bodde der og leverte følgelig ikke post i postkassen. Fortum tok seg ikke bryet med å finne ut av hvor vi egentlig bodde, men fortsatte å sende purring osv til adressen vi ikke bodde på som Posten nektet å levere til. Da vi endelig flyttet inn dukket det opp brev fra inkassoselskap med diverse gebyrer.

Jeg sendte en e-post til Fortum og forklarte situasjonen og ba om å få tilsendt de opprinnelige fakturaene. Samtidig ba jeg de droppe alt av purre- og inkassogebyrer siden det var deres skyld at de ikke hadde fått levert betalingskravene til oss. Enden på visa var at vi selvfølgelig betalte for strømmen og at de ga avkall på gebyrene.

Det samme skjedde med flere andre leverandører. Ingen har insistert på å kreve gebyrer når de har skjønt hva som har skjedd.
   #13
 7,685     Bærum     0
Det er mange useriøse strømtradere der ute. Min erfaring er at det er tryggere å handle med strømprodusenter eller nettleverandører. De driver en mer robust forretning enn de som kun skal gjøre kjappe kroner på kraftbørsen.
   #14
 1,712     Trondheim     0

Vi overtok vår nåværende bolig i januar, men flyttet ikke inn før i mai/juni pga oppussing osv. Fortum sendte strømregning til denne adressen. Posten kjente ikke til at vi bodde der og leverte følgelig ikke post i postkassen. Fortum tok seg ikke bryet med å finne ut av hvor vi egentlig bodde, men fortsatte å sende purring osv til adressen vi ikke bodde på som Posten nektet å levere til. Da vi endelig flyttet inn dukket det opp brev fra inkassoselskap med diverse gebyrer.

Jeg sendte en e-post til Fortum og forklarte situasjonen og ba om å få tilsendt de opprinnelige fakturaene. Samtidig ba jeg de droppe alt av purre- og inkassogebyrer siden det var deres skyld at de ikke hadde fått levert betalingskravene til oss. Enden på visa var at vi selvfølgelig betalte for strømmen og at de ga avkall på gebyrene.

Det samme skjedde med flere andre leverandører. Ingen har insistert på å kreve gebyrer når de har skjønt hva som har skjedd.




Når du overtar fastighet og strømavtale så er det faktisk DIN jobb å sørge for at strømleverandøren vet den riktige faktureringsadressen. De får kun beskjed om at du har overtatt strømavtalen og hvis du ikke melder fra om at fakuraen skall sendes en annen adresse så blir det sendt til avtaleadressen.
Vil siu at det var MEGET bra kundebehandling hvis det løste seg så ent som det gjorde....

MVH
Sakke
   #15
 1,712     Trondheim     0

Det er mange useriøse strømtradere der ute. Min erfaring er at det er tryggere å handle med strømprodusenter eller nettleverandører. De driver en mer robust forretning enn de som kun skal gjøre kjappe kroner på kraftbørsen.


Sjekk Fortum. Er et rimelig stort selskap OG strømprodusent. Dog produserer de ikke så mye i Norge.
Kjedelig bare at de har valgt kjeltringer til fakturering, en melding til Fortum om hvordan deres forretninger blir tatt vare på av Kredinor burde sette fart på sakene.....

MVH
Sakke
Eiv
   #16
 241     Moss     0
Tosk. Hadde alle gjort som deg så hadde vi ikke fått noen priskonkurranse. Vi skal takke alle utro kunder som skifter hyppig for de lave prisene! Det er sånt som driver markedet!
   #17
 1,712     Trondheim     0

Tosk. Hadde alle gjort som deg så hadde vi ikke fått noen priskonkurranse. Vi skal takke alle utro kunder som skifter hyppig for de lave prisene! Det er sånt som driver markedet!


Rettet mot hvem???

"Og alt som en trenger å gjøre aktive salg, så som telefonsalg for å få solgt, er i grunnen så dårlig at det er ikke noe ha. Bra varer og tjenester selger seg som oftest selv."

Telenor, Netcom, Er disse og dårlige greier???
, ja stort sett alle driver med dette....

MVH

Sakke

   #19
 2,302     Trondheim     0


Tosk. Hadde alle gjort som deg så hadde vi ikke fått noen priskonkurranse. Vi skal takke alle utro kunder som skifter hyppig for de lave prisene! Det er sånt som driver markedet!


Rettet mot hvem???

"Og alt som en trenger å gjøre aktive salg, så som telefonsalg for å få solgt, er i grunnen så dårlig at det er ikke noe ha. Bra varer og tjenester selger seg som oftest selv."

Telenor, Netcom, Er disse og dårlige greier???
, ja stort sett alle driver med dette....

MVH

Sakke


Tosk? Kan være rettet mot meg, men desverre er det kanskje slik at om man er 25 år så har man ennå ikke  forstått at det som lønner seg er å være LOJAL. Da får du makt som kunde, og kan kreve deretter. Er du en som løper fra kjærringa,  shopper strømleverandør, bytter teleleverandør etc etc blir du behandlet som en illojal løsgjenger som snart er på veg videre.
Nei, vær trofast og krev payback deretter, det tjener du på i det lange løp. Men ære være de som driver på å drive markedet, de forstår ikke at de er hysterisk lette offer og betaler hele kaka. (For noen betaler kaka)
I tillegg kan du bruke mindre strøm, ringe mindre, unngå uhell etc etc og leve enda billigere. Det du sparer kan du så bruke på pen gave til kjærringa, og hun smelter.
Signatur
   #20
 876     Ut Mot Havet i Vest!     0
smelte kjærringa!  Shocked   Smelte henne om da slik som dem gjør med gamle gullsmykker(?)...  8)


Men fra spøk til revolver:

Ang. og være trofast til levrandører eller butikker er en ting som jeg føler er i ferd med og gå ut på dato. For de gangene jeg "prøver" meg med et fremstøtt for og få litt extra som god & trofast kunde så blir jeg stort sett bare sett rart på!

Er bare et tall eller nummer i rekkene de fleste steder i dag, lite personlig kundebehandling som igjen fører til kunde forhold som vi kanskje kjenner fra tidligere i langt større grad.

Nei, i dag er det mest lønnsomt og være mest mulig illojal kunde og hoppe mellom de beste tilbudene.

Så den lojalitets greia der er jeg rett og slett ikke med på!  Wink



edit: men jeg er lojal til kjærringa om ikke annet da!  Grin