4,427
1
0
Dårlig erfaring med Hjellegjerde.
4,110
Akershus (Follo)
0
For en tid tilbake ville min mor, en godt voksen dame på 92 ha ny stol. Hun hadde vært på Forsvarets Veteransenter på Bæreia der de har noen Ona stoler fra Hjellegjerde som hun syntes var veldig behagelige. Så dermed ble det å kjøpe en slik. Ikke meg imot ettersom jeg kunne tenke meg noen gode stoler selv, og da kunne jo hun "teste" den. Billig er de ikke til >20K penger, men man sitter jo mye, så det blir ikke så mange Kr./time. ;D
Her er den: http://www.hjellegjerde.no/fjordsred/?menu=13&product=2
Bortsett fra at hodestøtten nekter å stå i den stillingen den er satt så var hun veldig godt fornøyd. Inntil i Mai i år. Da ringte hum meg og trengte hjelp til å komme seg opp! Hele stolen hadde bikket, og hun med den. Normalt ville hun kommet seg på beina selv, men hun var nok lettere sjokket også.
Da jeg kom dit så jeg at sokkelen og stolens svingkrans hadde skilt lag. Ved nermere inspeksjon fant jeg årsaken: det var brukt for korte bolter. Jeg har lært at en bolt skal være gjenget inn minst sin egen diameter for å tåle den strekkpåjenning som diameteren tilsier. Her var de 5 boltene i inngrep bare over 2 gjenger. For en standard 8mm bolt er det da snakk om 2,5mm. Alt for lite, og de hadde da dratt ut gjengene av aluminiumen i svingkransen. Jeg mener å huske det var brukt 25mm bolter. I tillegg til svingkransen var også pyntedeksler i plast ødelagt, men det gikk ikke ut over funksjonen.
Så satte jeg inn 30mm bolter, hvilket gikk bra i 4 av de 5 hullene. I det femte var det umulig å treffe gjengene. Nåvel, enhver kan gjøre feil, også møringer. Og jeg regnet med at nå ville de innse at de hadde tabbet seg ut og fikse det på garanti per express.
Hvor feil jeg kunne ta! Dette var i Mai. Jeg kontaktet møbelhandleren der den var kjøpt for å reklamere (Bohus). Og de reagerte umiddelbart og har hele tiden fulgt opp både på mail og telefon. Men de har ikke klart å få delen fra Gjellegjerde før nå.
Jeg er bare glad jeg ikke leverte inn stolen til reparasjon, men fikset det selv. Jeg ga også beskjed om at jeg foretrakk at de sendte meg en ny svingkrans, da det ville være enklere for meg å bytte denne selv enn å levere inn stolen for reparasjon for så å hente den senere. Da måtte jeg ut 2 turer med bilhenger, og dette er enkelt å bytte for en med kun 2 tommeltotter. Hadde jeg levert den inn så måtte mor ha sittet i sofaen i nesten 5 måneder!
Altså: Bohus - terningkast 6. Gjellegjerde - terningen trillet inn under sofaen!
Jeg kan garantere at de mistet salg på 2-3 slike stoler til meg, og jeg gjør også mine bekjente, og nå dere, oppmerksom på forholdet. At en montør kan gjøre en feil har jeg ikke problem med, men at bedriften da bruker flere måneder på å rette det opp er uhørt.
Et kvalitetsprodukt kjennetegnes ved at man gleder seg over det lenge etter at prisen er glemt. Det burde Hjellegjerde merke seg om de ønsker å overleve i et utsatt marked.
Her er den: http://www.hjellegjerde.no/fjordsred/?menu=13&product=2
Bortsett fra at hodestøtten nekter å stå i den stillingen den er satt så var hun veldig godt fornøyd. Inntil i Mai i år. Da ringte hum meg og trengte hjelp til å komme seg opp! Hele stolen hadde bikket, og hun med den. Normalt ville hun kommet seg på beina selv, men hun var nok lettere sjokket også.
Da jeg kom dit så jeg at sokkelen og stolens svingkrans hadde skilt lag. Ved nermere inspeksjon fant jeg årsaken: det var brukt for korte bolter. Jeg har lært at en bolt skal være gjenget inn minst sin egen diameter for å tåle den strekkpåjenning som diameteren tilsier. Her var de 5 boltene i inngrep bare over 2 gjenger. For en standard 8mm bolt er det da snakk om 2,5mm. Alt for lite, og de hadde da dratt ut gjengene av aluminiumen i svingkransen. Jeg mener å huske det var brukt 25mm bolter. I tillegg til svingkransen var også pyntedeksler i plast ødelagt, men det gikk ikke ut over funksjonen.
Så satte jeg inn 30mm bolter, hvilket gikk bra i 4 av de 5 hullene. I det femte var det umulig å treffe gjengene. Nåvel, enhver kan gjøre feil, også møringer. Og jeg regnet med at nå ville de innse at de hadde tabbet seg ut og fikse det på garanti per express.
Hvor feil jeg kunne ta! Dette var i Mai. Jeg kontaktet møbelhandleren der den var kjøpt for å reklamere (Bohus). Og de reagerte umiddelbart og har hele tiden fulgt opp både på mail og telefon. Men de har ikke klart å få delen fra Gjellegjerde før nå.
Jeg er bare glad jeg ikke leverte inn stolen til reparasjon, men fikset det selv. Jeg ga også beskjed om at jeg foretrakk at de sendte meg en ny svingkrans, da det ville være enklere for meg å bytte denne selv enn å levere inn stolen for reparasjon for så å hente den senere. Da måtte jeg ut 2 turer med bilhenger, og dette er enkelt å bytte for en med kun 2 tommeltotter. Hadde jeg levert den inn så måtte mor ha sittet i sofaen i nesten 5 måneder!
Altså: Bohus - terningkast 6. Gjellegjerde - terningen trillet inn under sofaen!
Jeg kan garantere at de mistet salg på 2-3 slike stoler til meg, og jeg gjør også mine bekjente, og nå dere, oppmerksom på forholdet. At en montør kan gjøre en feil har jeg ikke problem med, men at bedriften da bruker flere måneder på å rette det opp er uhørt.
Et kvalitetsprodukt kjennetegnes ved at man gleder seg over det lenge etter at prisen er glemt. Det burde Hjellegjerde merke seg om de ønsker å overleve i et utsatt marked.
Signatur
orjan99
73
os/hordaland
0
Jeg har også hatt problem med en pumpe under stolen , det ordnet living på 2 uker ,hjellegjerde det også så kanskje de har hatt en dårlig dag?