#61
 247     0


Må si det er særs påfallende at de som er utelukkende positive til Rocka.no kun dukker opp på forumet for å meddele dette gla' budskapet, for så å bli helt borte.
Merkelig  ;)


Merkelige greier - skjønner at det kan friste, men det blir litt for dumt når det virker så tilsynelatende opplagt.

   #62
 30     Oslo     0

Var innom butikken til Rocka på Skårer utenfor Oslo forleden dag.

Dette en en butikk jeg definitivt IKKE legger igjen noen penger.

Useriøst fra ende til annen.
   #64
 169     0
Jeg handlet på Rocka. De har utrolig mye fine vare rent designmessig, om det holder i lengden vil tiden vise. Vi handlet en utstillingsmodell men har hørt at ting som bestilles tar LANG tid.
   #65
 30     Oslo     0

forklare nærmere?


Ikke noe annet enn at personalet var helt på trynet, krevet forhåndsbetaling før de tok imot en bestilling osv...

Jeg ønsket kun å møte opp i butikken, bestille og betale når varen leveres.
DET var vanskelig - da handler jeg ikke der.

Synes også at det er et VELDIG dårlig signal nå det var 3 missfornøyde kunder som stod i butikken og klaget på manglende levering, dårlig kundeservice og liten vilje til å rette opp feil.

DA styrer JEG unna  ::)
911
   #66
 43     Oslo Majorstuen     0
Jeg er enig med deg at dersom det er kunder som klager i butikken så er det et meget signal. At du derimot må betale noe på forhånd, ser jeg ikke på som urimelig siden de etter all sansynlighet produserer det meste på bestilling. Dersom du ser det fra butikkens side løper jo de da en stor sjanse ved å bestille noe til deg som du kanskje ikke henter, enten fordi kunden har funnet noe annet eller ikke har råd, eller rett og slett fordi leveringen tar forlang tid.


   #67
 2     Lillestrøm     0

Jeg er enig med deg at dersom det er kunder som klager i butikken så er det et meget signal. At du derimot må betale noe på forhånd, ser jeg ikke på som urimelig siden de etter all sansynlighet produserer det meste på bestilling. Dersom du ser det fra butikkens side løper jo de da en stor sjanse ved å bestille noe til deg som du kanskje ikke henter, enten fordi kunden har funnet noe annet eller ikke har råd, eller rett og slett fordi leveringen tar forlang tid.


Tullprat fra ende til annen!!
KUN useriøse butikker krever forhåndsbetaling FØR leveranse.

Har handlet masse møbler til det nye huset, Norema kjøkken, hvitevarer ++++
Betalte selvfølgelig ikke en eneste krone før varen ble levert!

Jeg blåser i om Rocka trenger sikkerhet eller ikek har penger til å legge ut.
JEG er IKKE villig til å ta RISIKOEN for Rocka sin forretningsdrift. Punktum.

911
   #68
 43     Oslo Majorstuen     0
Det er jo greit at du ikke vil kjøpe på Rocka, men jeg ser ikke problemet i at noen som produserer for akkurat deg vil ha sikkerhet for at du kommer og betaler. Pengene du betaler inn skal uansett være et depositum, altså sikkerhet for at du kommer og gjør opp for deg når din vare er klar til levering.

Dersom jeg tar større saker må mine klienter betale inn forskudd uansett om vi taper saken eller ei, så noe forskuddsbetaling er ikke urimelig.

Det bør ikke være ukjent at det finnes MANGE dårlige betalere blandt forbrukerne i Norge.
   #69
 2,172     Oslo     0
Må si meg litt enig med de som ikke betaler for produkter eller tjenester på forskudd.

Jeg betaler ALDRI forskudd - da handler jeg bare et annet sted.

Har bygget et helt hus til x-antall millioner og kjøpt en ny bil det siste året uten å betale så mye som en krone i forskudd. Ingen av de leverandørene jeg benyttet tok opp spørsmålet engang.

F.eks. ble vårt kjøkken fra Norema betalt 30dager etter ferdig montert, iht kontrakten.

Betaler ALDRI noe på forskudd.

Hver gang noen står frem på FBI eller TV2hjelper deg og griner over at de har betalt inn forskudd til en bedrift som går konkurs tenker jeg : AT FOLK ALDRI LÆRER!!!
taz
   #70
 3,840     Haugesund     0

Det bør ikke være ukjent at det finnes MANGE dårlige betalere blandt forbrukerne i Norge.
Må vel bare svare som Axel Foley i beverlyhills cop. If yuo can't stand the heat, get out of the kitchen...
Å med det mener jeg at skal du drive butikk fra hånd til munn. Bør du seriøst vurdere driften. Men selv om vi bare er 4.6mill. her i landet, er det mange nok som går på en slik betingelse. Nå har vel heller ikke Rocka landets beste rykte på å oppfylle sine forpliktelser. Synes du det da er vår oppgave, å sørge for at disse eierne kan drive videre?

Det er ikke verre enn å innføre bestilling med ordrebekreftelse. da kan de saksøkes, for å ikke ha oppfylt sin del av kjøpet.
Signatur