Har hatt bruk for sikkerhetsvaieren et par ganger. Slurvet med å få hengeren ned på kula, og hengeren hoppet av. Sikkerhetvaieren dro på håndbrekket på tilhengeren, og kroken på vaieren bøyde seg slik at vaieren ble koblet fra bilen. Og slik er den vel ment å fungere?
Hvordan blir det hvis man lager "hjemmelaget" sikkerhetvaier som blir for sterk? Kan vel fort gå utover både henger og bil?
Signatur
Elektriker og ingeniør - Nytt hus på gammelt småbruk
Ville ikke brukt vant til seilbåten sammen med skru sjakkel som sikkerhetsvaier. Da bllir det for kraftig. Er meningen at noe skal ryke her etter at bremsen på henger er dradd på.
TS har enda ikke vært på banen med bruksområde... Men mange gode forslag her. Om det er behov for veldig solid vaier ville jeg hørt med firma som driver med kraner og/eller lastsikring. Helt sikkert mulig å lage slikt på bestilling, med spesifisert diameter og lengde.
(Ellers har jeg én gang koblet fra hengeren og kjørt avgårde med sikkerhetsvaieren tilkoblet - den røk som den skulle i en nøkkelring-lignende innfesting. Hadde den ikke røket hadde jeg sikkert røsket i stykker og ødelagt alt som har med bremser å gjøre på hengeren. Skummelt med folk som kjører rundt med kjetting som sikkerhetsvaier.)
Sikkerhetvaieren dro på håndbrekket på tilhengeren, og kroken på vaieren bøyde seg slik at vaieren ble koblet fra bilen. Og slik er den vel ment å fungere?
Hvordan blir det hvis man lager "hjemmelaget" sikkerhetvaier som blir for sterk? Kan vel fort gå utover både henger og bil?
(Ellers har jeg én gang koblet fra hengeren og kjørt avgårde med sikkerhetsvaieren tilkoblet - den røk som den skulle i en nøkkelring-lignende innfesting. Hadde den ikke røket hadde jeg sikkert røsket i stykker og ødelagt alt som har med bremser å gjøre på hengeren. Skummelt med folk som kjører rundt med kjetting som sikkerhetsvaier.)
Om du kjører med kjetting på en bremsehenger, så skjer vel ikke annet enn at du snart må kjøpe nye dekk?