For meg handler det ganske enkelt om følgende: velger du å stemple en gitt butikk, håndverker, leverandør e.l. som dårlig på et forum som Byggebolig følger det også en viss plikt til å forklare/dokumentere hva du mener er dårlig. Ellers blir det bare løse påstander. Byggebolig leses av mange tusen hver eneste dag. Det etterstrebes en viss etterrettelighet. Gir du Kvik Skøyen karakter 1 uten å begrunne eller dokumentere karakteren er du ikke særlig etterrettelig. Du startet din karriere på Byggebolig med å navngi en håndverker og påstå at han fakturerte mer enn det var grunnlag for, at han var uryddig og ikke forholdt deg til kontrakt. Uten å belegge det med som helst. Det er heller ikke etterrettelig.
Jeg mener absolutt ikke at kundeservice er en tilfeldig sak og at alt er relativt til kundens personlighet. Men noen vil synes 3 dagers leveringstid er lenge, mange vil synes det er helt OK. Hvis noen gir vedkommende butikk terningkast 1 og skriker høyt fordi den har 3 dagers leveringstid vil jeg gjerne vite at det er det som er grunnen. Da kan jeg gjøre min egen vurdering og ta stilling til om jeg er enig i at butikken fortjente karakteren eller om det bare var kundej som hadde urealistiske forventninger.
Dette handler ikke om erfaringsdeling med likesinnede, men om ryddig og saklig oppførsel når man velger å publisere dårlige omtaler av en bedrift på et offentlig tilgjengelig nettsted som Byggebolig.
Neste gang du har tenkt å gi en butikk terningkast 1 håper jeg du kan begrunne det og ikke bare kaste ut påstander om at de skapte et helvete for dere osv.
Jeg er ikke interessert i få siste ordet i diskusjonen. Det som interesserer meg når det gjelder dette temaet er at innholdet på forumet skal være så etterrettelig som mulig og at forumets medlemmer bestreber seg på å bidra til det.
For meg handler det ganske enkelt om følgende: velger du å stemple en gitt butikk, håndverker, leverandør e.l. som dårlig på et forum som Byggebolig følger det også en viss plikt til å forklare/dokumentere hva du mener er dårlig. Ellers blir det bare løse påstander. Byggebolig leses av mange tusen hver eneste dag. Det etterstrebes en viss etterrettelighet. Gir du Kvik Skøyen karakter 1 uten å begrunne eller dokumentere karakteren er du ikke særlig etterrettelig. Du startet din karriere på Byggebolig med å navngi en håndverker og påstå at han fakturerte mer enn det var grunnlag for, at han var uryddig og ikke forholdt deg til kontrakt. Uten å belegge det med som helst. Det er heller ikke etterrettelig.
Jeg mener absolutt ikke at kundeservice er en tilfeldig sak og at alt er relativt til kundens personlighet. Men noen vil synes 3 dagers leveringstid er lenge, mange vil synes det er helt OK. Hvis noen gir vedkommende butikk terningkast 1 og skriker høyt fordi den har 3 dagers leveringstid vil jeg gjerne vite at det er det som er grunnen. Da kan jeg gjøre min egen vurdering og ta stilling til om jeg er enig i at butikken fortjente karakteren eller om det bare var kundej som hadde urealistiske forventninger.
Dette handler ikke om erfaringsdeling med likesinnede, men om ryddig og saklig oppførsel når man velger å publisere dårlige omtaler av en bedrift på et offentlig tilgjengelig nettsted som Byggebolig.
Neste gang du har tenkt å gi en butikk terningkast 1 håper jeg du kan begrunne det og ikke bare kaste ut påstander om at de skapte et helvete for dere osv.
Jeg er ikke interessert i få siste ordet i diskusjonen. Det som interesserer meg når det gjelder dette temaet er at innholdet på forumet skal være så etterrettelig som mulig og at forumets medlemmer bestreber seg på å bidra til det.
Byggebolig på Facebook |