(trådstarter)
   #51
 64     0
De har også tapt i mine øyne når de starter med :

"Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel." Hvorfor er denne setningen med hvis ikke butikk og netthandelpriser tåler sammenligning ?

De sier jo her at de med butikk mener enten fysiske butikker eller netthandel dvs begge er definert som "butikk". At det dukker opp noe rar norsk lenger nede kan ikke redde dem. Hos Elby så tror jeg ikke prisene er slike for øvrig. (Ja jeg handlet der sist Smile)

Hei, setningen "Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel." er nettopp for å forklare at det er forskjell på disse to kanalene. Videre kan du på vår nettside se BEGGE priser, både netthandel og butikk, mens andre aktører i beste tilfelle sier noe om at prisene kan variere.

At du velger å definere neste setning ”For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.” som rar norsk må du ta på egen regning.

Ha en fin dag.
Signatur

  (trådstarter)
   #52
 64     0

Hei, kan dessverre ikke svare på nettprisen for denne varen på kjøpstidspunktet, da vi ikke kjenner dette. Hele hensikten med prisgarantien er å sikre deg som kunde den beste prisen på alle varer når du handler. Å ha prisgaranti mellom en fysisk butikk og en nettbutikk faller på sin egen urimelighet. Vi kjenner ikke til noen bransjer og/eller aktører som har dette.

Videre er vår prisgaranti enkel, og vi garderer oss på ingen måte mot "alt", at det skal være samme vare, at varen skal være på lager og at dette gjelder nett mot nett, og butikk mot butikk er da ikke "alt".

Ha en fin dag
Signatur
HSt
   #53
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Det er jo nettopp den setningen jeg siterer som gjør betingelsene meningsløse, regner med at dere når dere er tilbake på jobb rydder opp og legger ut en klar beskrivelse så trenger ikke flere å bli lurt. Og dere har jo ikke en 100% prisgaranti men en garanti med mange forutsetninger. Det er noe rart rundt hvordan dere beskriver refusjon av mellomlegget også.
  (trådstarter)
   #54
 64     0
Hei @HSt vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre rutiner og dokumentasjon av disse. At du velger å tolke eksisterende prisgaranti som "en garanti med mange forutsetninger" og mener noen blir "lurt" av dette er bare å beklage.

Vi har behandlet og utbetalt 100-vis av prisgarantier, og opplever fra alle som bruker dette at dagens regler er enkle og klare. Dette gjelder også der hvor kunden får avslag. Som forklart over, garantien skal gjelde samme vare, denne skal være på lager og at den skal kjøpes under samme kanal (butikk mot butikk og netthandel mot netthandel) er etter vår vurdering helt enkle regler og identiske med alle andre (kjente) aktører i Norge. I tillegg har kunden 60 dagers åpnet kjøp, og kan fritt tilbakelevere produktet hvis man skulle finne dette billigere ett annet sted.

Det er ikke noe rart med hvordan vi beskriver "refusjonen", hensikten her er at vi ikke kan gjøre prisgarantien gjeldene før kjøpet har funnet sted. Dette er helt praktisk årsaker, da det vil være umulig å la kunden eller oss sette individuelle priser på alle våre over 6.000 produkter.

Ha en fin dag.
Signatur
HSt
   #55
 35,438     Lillestrøm kommune     0
F.eks elkjøp og ekspert godtar selvfølgelig deres nettpriser i butikken så kundene er vant med noe annet. At dere viser begge prisene på nettet var jeg ikke klar over og det skal dere ha et pluss for. Etter å ha lest deres innlegg her så skjønner vi jo nå hva dere mener men siden dere ser at teksten misforstås så har dere alt her på forumet vist at dere evner å beskrive dette klarere.
  (trådstarter)
   #56
 64     0
Hei igjen @HSt, på lik linje med Elkjøp og Expert så vil du nok oppleve at også våre butikker er imøtekommende med egne nettpriser (uten at jeg kan garantere dette her). Men på lik linje som Elkjøp og Expert, kan du ikke komme i de fysiske butikken å be om prisgaranti mot en annen netthandel. At man kan forhandle om dette før salget er en annen ting, da blir det opp til selger og de rammer han jobber under.

At butikken burde imøtekomme denne kunden under besøket, og/eller teksten kan være grunnlag for tolkning blir det umulig å konkludere på her og nå.

Men som vi skriver, vi tilbyr 100% refusjon av hele kjøpet, gjennom 60 dagers åpent kjøp.

Men håper på en forståelse at vi i ett åpent forum ikke kan innføre en prisgaranti mellom våre fysiske butikker og alle andre nettaktører.

Ha en fin dag.

Signatur
HSt
   #57
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Dere trenger ikke få godkjent nye tekster her, ta dere god tid og utform disse på deres nettsider så de ikke kan misforstås slik svarene her viser at de kan. Mitt poeng var bare at det ofte er vanlig at nettpriser godtas og det er det kunden har i bakhodet når han prøver å tolke deres litt klønete formulerte tekster.

   #58
 3,210     Vestlandet     2
Du må forklare hva som er krystallklart med dette...


Poenget mitt var som følger:
Man må lese avsnittet i sin helhet. Begge setningene hører selvsagt sammen. Den første setningen forklarer hva som menes med butikk; fysisk butikk eller nettbutikk. Og den andre setningen forklarer betingelsen i prisgarantien: man sammenligner butikk mot butikk og nettbutikk mot nettbutikk.

Hadde den ene setningen stått i ett avsnitt og den andre helt i bunnen av dokumentet med liten skrift, hadde jeg skjønt at du følte deg lurt. Men de står altså i ett og samme avsnitt, bestående av kun disse to setningene.


   #59
 1,806     Trondheim     0
Jeg var veldig missfornøyd med produktet. Da jeg hadde prøvd det i 2 dager så syntes jeg det var mest fair å benytte prisgarantien og ikke deponeringsløftet. Da de har samme pris i butikk som i nettbutikk blir det ulogisk for meg å sette ett skille på dette i sin prisgaranti. Opplevelsen var ifølge min samboer arrogant og avvisende på de som formidlet budskapet på prisgarantien. Såvidt meg bekjent så er det Gulvdeal som har en mer diffus prisgaranti enn Elektroimportøren. Det er flott med lovnader utover forbrukerkjøpsloven..
Valget ble deponering da produktet var rett og slett skuffende. Dog må Elektroimportøren berømmes med kundevennlighet på runde 2 med deponering.