379
14
8
Ansvar og konsekvenser
59
0
I forbindelse med oppføring av hus og garasje er grunnentreprenøren ansvarlig for å måle ut plassering i forhold til kart, terreng og byggesøknad. Når alt er ferdig inkl ferdigattest hevder naboen at garasjen er 10cm for nære tomtegrensen. Når man så ber om dokumentasjon på at kravet til avstand er oppfylt får man ikke dette. I tillegg vil de ikke oppfylle avtalen og utføre det lovede arbeidet. Gleder meg til å skape trøbbel for dem. Send gjerne forslag på lovlige problemer vi kan skape. Vi kommer til å forsøke å ødelegge ansvarsrett og godkjenning, rettslige skritt for avtalebrudd.
🙈 Mulig det men naboen kommenterer det til stadighet. Har en snikende følelse at naboen ønsker å oppnå noe uten at jeg ser h a det skulle være. Jeg orker ikke konstante kommentarer om dette
Har dere nå fått målt inn garasjen ordentlig eller er det nabos hobby måling som fortsatt er grunnlaget for dette ?
Så vet jeg ikke hva kravene faktisk er, men ksnskje kan 3.91m rundes av til 4 ? Hvis det er tilfelle er det 1cm dere snakker om
Så du tenker jeg er en jævel🤔. Du tenker kansje det er greit å utsettes for ett firma som bevist utnytter forbrukere. Dette firmaet vil ikke legge frem etterspurte dokumentasjonen etter å ha sendt faktura på mer enn avtalt. De vil ikke stå inne for kontrakten de selv har utformet. De har ikke levert det de påtok seg ansvaret for på byggesøknaden. De har ikke lagt frem dokumentasjon på garasjen plassering til tross for at vi har bett om det. Oppdraget var at den skulle stå 1m fra grensen. Vår nabo maser støtt om at den er for nærme hans grense for det fikk ha opplyst av sin entreprenør som målte med gps. Dette firmaet leverer ikke det som er avtalt, de retter ikke opp feil. De sender fakturaer 7mnd etter avsluttet arbeid på ting de kaller tillegsarbeider men som de hadde lovet var inkludert på avtaletidspunktet. Du tenker du ville funnet deg i dette? Jeg tenker at vi har vært svært tålmodige, vi har vært fleksible og akseptert mye men ett sted bør grensen gå. Det er uaktuelt å akseptere slikt.
Vi har prøvd det. Men når ikke entreprenøren vil svare på henvendelser hjelper det lite. Det er ikke jeg som hindrer løsning. Slik det har vært har det vær monolog en løsning krever dialog. Hjelper ikke om jeg diskuterer løsninger med meg selv. Vi har kastet bort mye tid på å være forståelsesfull, fleksibel og løsningsorientert. Vi blir bare møtt med stadig nye regninger på jobber de ikke har utført eller på deler av jobber som skulle være del av allerede betalte fakturaer. Som eksempel jobben er å legge ett rør i bakken, vi betaler faktura for å grave. Så skal de ha tillegg for å fylle tilbake massene etterpå.
Det er jo dei færraste som jobber gratis?