5,931
7
1
LG varmepumper uten servicetilbud! Advarsel!!
15
1
Det er slik at jeg er eier av en LG varmepumpe. Den var så vidt montert og startet da den norske importøren; Bauer Energi gikk konkurs. Det betyr at jeg sitter igjen med et servicetilbud lik null.
LG har fått i gang salget av nye pumper igjen med hjelp av sin svenske samarbeidspartner Kinnan Energi.
Når det gjelder service på anlegg solgt av Bauer er det ikke samme interessen for å komme i gang.
Når det gjelder service blir man blir satt over til et kontor i Stockholm. Her er både kunnskap, interesse og arbeidstempo mindre enn målbart.
Så derfor er det grunn til å velge et annet merke. Det er grunn til å tro at LG vil opptre på samme måte hvis Kinnan trekker seg fra samarbeidet med LG. Da står du igjen med et tlf nr ingen svarer på. Slik som jeg.
LG har fått i gang salget av nye pumper igjen med hjelp av sin svenske samarbeidspartner Kinnan Energi.
Når det gjelder service på anlegg solgt av Bauer er det ikke samme interessen for å komme i gang.
Når det gjelder service blir man blir satt over til et kontor i Stockholm. Her er både kunnskap, interesse og arbeidstempo mindre enn målbart.
Så derfor er det grunn til å velge et annet merke. Det er grunn til å tro at LG vil opptre på samme måte hvis Kinnan trekker seg fra samarbeidet med LG. Da står du igjen med et tlf nr ingen svarer på. Slik som jeg.
Det er vel firmaet som monterte varmepumpen din som har garanti ansvaret for pumpen og installasjonen - mens de igjen kan gå til importør for å få refundert utgifter/deler.
Dvs. sålenge firmaet som installerte varmepumpen din er opp å går har du krav på service og garanti/reklamasjon fra dem.
Nå har det lenge vert skutt hardt mot parallellimportører (delvis med god grunn da det finnes mange useriøse aktører) da du som sluttkunde står på bar bakke dersom forhandler går konkurs - mens kjøper du av en forhandler som igjen bruker en norsk importør er du trygg for da tar importøren garantien dersom firmaet som solgte varmepumpen går konkurs.
Mener allikevel det er forhandler som har service/garanti ansvaret for produktet han har solgt til sluttkunde uavhengig av hvor han har fått produktet fra - men mulig jeg tar feil.
Geir - i Wee gruppen
Geir - i Wee gruppen
Mvh
Selger/montør/service
Men blir nok Hitachi sin Rak serie når Lg,en tar kvelden