Varene tar du selvfølgelig med når du kjører ut til kunden, det er kun i spesielle tilfeller det er behov for å kjøre kun for å hente deler. varene kan godt være plukket av en på lageret eller grosist.
Det er vel normalt å ta betalt for kjøring over en mil, ihvertfall i min bransje.
kjøring er TAP, uproduktiv tid. Selvfølgelig skal kunden betale timepris + km godtgjørelse fra 1.km :)
Hvis du kjører 2mil (tur/retur) gratis hver dage 200dager i året si at 2mil=30min, da vil du gi bort 100timer gratis. Kundene dine takker deg sikkert for dette? eller tar du det igjenn på timeprisen??
Jeg glemte å nevnte at alt rotet og den veggplaten som er kilt ut skyldtes at snekker (min bror...) hadde sendt en spiker gjennom tilførsel til fordelerstokk.
Ja, det ble vannlekasje ved oppstart av anlegget.
Måtte rive opp parketten i tilstøtende rom....
Jeg vet ikke om jeg skal kritisere, men rørlegger sa han ikke hadde tid til noen trykktest med luft for å sjekke status til anlegget før oppstart.
Å bruke en rørlegger til 700.- for timen til å plukke varer og budbil er absurd, skulle ikke forundre meg om det går en halvtime i butikken også; til kaffe og prating.
Er du så uheldig og ha rørlegger på besøk en fredag kan du være sikker på att det dukker opp noe uforutsett, slik at han må hente deler,for om fredagene har noen av grossistene gratis hot-dog.
Skal ikke gi deg urett, men lurer meg på om alle andre yrker enn håntverkere jobber som noen svin ( dvs. fulstendig uten en pause kun tenker på kunden) hele tiden vær dag? eller er det bare oss som er noen latsekker?
Jeg er selvstendig næringsdrivende og fakturerer ikke mine kunder for tiden jeg bestiller varer, henter varer, tiden jeg spiser mat, tiden jeg retter opp egne tabber, osv.
Og kjøretiden faktureres med halv timepris. Kunden betaler for at jeg bruker hue mitt og når jeg kjører bil er ikke dette en teknisk krevende greie.
Jeg forventer at de håndtverkere som jobber hos meg fakturerer for tiden de jobber og lar være å fakturere for tiden de ikke jobber. Videre forventer jeg at de har et visst minimum av duppeditter i kassevogna si slik at de ikke behøver å kjøre i skytteltrafikk mellom lager og kunde. De vet tross alt hvilken jobb de skal utføre hos kunden og bør ha med deler på forhånd.
Signatur
290 m² 70-tallshus. Oppvarmet hovedsaklig med CTC Ecoheat 7,5 kW varmepumpe. 160m aktiv brønndybde. 200L VVB i serie med CTC. 65° ut fra VVB. Enermet strømmåler. Actaris CF Echo II energimåler.
Samme her. Reisetid faktureres vanligvis til bedriftens selvkost.
Og håndverkere skal spørre meg før de drar og henter noe som helst. I over halvparten av tilfellene kan jeg gå i kjelleren og hente det verktøyet de har glemt. Ikke uvanlig at det samme gjelder materiell. Helt utrolig hva enkelte håndverkere kan glemme. Sistemann, en rørlegger, måtte jeg nesten sjekke at han hadde sko på beina! Men han slapp å dra noe sted. ;D
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Å bruke en rørlegger til 700.- for timen til å plukke varer og budbil er absurd, skulle ikke forundre meg om det går en halvtime i butikken også; til kaffe og prating.
Er du så uheldig og ha rørlegger på besøk en fredag kan du være sikker på att det dukker opp noe uforutsett, slik at han må hente deler,for om fredagene har noen av grossistene gratis hot-dog.
Skal ikke gi deg urett, men lurer meg på om alle andre yrker enn håntverkere jobber som noen svin ( dvs. fulstendig uten en pause kun tenker på kunden) hele tiden vær dag? eller er det bare oss som er noen latsekker?
Nei, nei, elektrikarane og. :D
Vi er også håndverkere Jeg har jobbet med litt forskjellig og ser mye. De fleste er mye værre enn det de kritiserer. De jeg er mest imponert over er folka på McDonalds.
Jeg syns det blir litt feil å ha kjøretillegg, man gjør jo en avtale om en jobb, og det er ganske naturlig at da håndtverkeren må reise ett sted for å få gjort jobben.
Vet ikke hvordan det er, men regner med at firmaene skriver av reiselengder og sånn på skatten slik som vi andre gjør når vi kjører til og fra jobb. Hvis dette ikke er tilfellet så skjønner jeg hvorfor de har kjøretillegg.
Uansett burde det ikke vært kjøretillegg når det er i nærheten.
Rart at alle andre (enn håndverkere) aldri tar seg en pause?
Joooo. men det er selvfølgelig ei ubetalt pause
det er kun i spesielle tilfeller det er behov for å kjøre kun for å hente deler.
varene kan godt være plukket av en på lageret eller grosist.
kjøring er TAP, uproduktiv tid. Selvfølgelig skal kunden betale timepris + km godtgjørelse fra 1.km :)
Hvis du kjører 2mil (tur/retur) gratis hver dage 200dager i året
si at 2mil=30min, da vil du gi bort 100timer gratis.
Kundene dine takker deg sikkert for dette?
eller tar du det igjenn på timeprisen??
Ja, det ble vannlekasje ved oppstart av anlegget.
Måtte rive opp parketten i tilstøtende rom....
Jeg vet ikke om jeg skal kritisere, men rørlegger sa han ikke hadde tid til noen trykktest med luft for å sjekke status til anlegget før oppstart.
Nei, nei, elektrikarane og.
Og kjøretiden faktureres med halv timepris. Kunden betaler for at jeg bruker hue mitt og når jeg kjører bil er ikke dette en teknisk krevende greie.
Jeg forventer at de håndtverkere som jobber hos meg fakturerer for tiden de jobber og lar være å fakturere for tiden de ikke jobber. Videre forventer jeg at de har et visst minimum av duppeditter i kassevogna si slik at de ikke behøver å kjøre i skytteltrafikk mellom lager og kunde. De vet tross alt hvilken jobb de skal utføre hos kunden og bør ha med deler på forhånd.
Og håndverkere skal spørre meg før de drar og henter noe som helst. I over halvparten av tilfellene kan jeg gå i kjelleren og hente det verktøyet de har glemt. Ikke uvanlig at det samme gjelder materiell. Helt utrolig hva enkelte håndverkere kan glemme. Sistemann, en rørlegger, måtte jeg nesten sjekke at han hadde sko på beina! Men han slapp å dra noe sted. ;D
Vi er også håndverkere Jeg har jobbet med litt forskjellig og ser mye. De fleste er mye værre enn det de kritiserer. De jeg er mest imponert over er folka på McDonalds.
Vet ikke hvordan det er, men regner med at firmaene skriver av reiselengder og sånn på skatten slik som vi andre gjør når vi kjører til og fra jobb. Hvis dette ikke er tilfellet så skjønner jeg hvorfor de har kjøretillegg.
Uansett burde det ikke vært kjøretillegg når det er i nærheten.