232
2
0
Bytte mobiloperatør - farvel til Telenor
35,438
Lillestrøm kommune
0
Etter så stor suksess med "anti-reklamen" for Norgesenergi i denne :
http://byggebolig.no/energiforbruk-enok/har-du-ogsa-blitt-'svindlet'-av-norgesenergi/msg653690?latest=True#latest
har turen nå kommet til Telenor.
Har i lengere tid irritert meg over Telenor som kansellerer abonnementet en har valgt og flytter en opp i kategorier med betydelig høyere månedspriser. Når Telenor nå gjorde dette for 2. gang på kanskje 1.5-2 år så sa jeg takk for oss og bestilte 2 ICE abonnement til mine foreldre.
Det gikk jo ikke mere enn en liten uke så ringte det en fyr og fortalte han hadde sett at jeg hadde meldt overgang til en annen operatør. Jeg ga han noen velvalgte ord om hvor irritert jeg var på Telenor før han da fortalte at han ringte på vegne av et av deres datterselskaper og tilfeldigvis så hadde han et tilbud på samme månedspris som ICE men hos Telenor's Talkmore. Nå fortalte jeg han at dette kunne de kommet med før, hadde allerede pratet med kundeservice forrige gang og i klare ordelag klart å fortelle de at vi var misfornøyd. Nå ga jeg beskjed at løpet var kjørt.
Men NKOM (nasjonal kommunikasjonsmyndighet) har tydeligvis plukket opp denne praksisen for her kommer forbudet mot denne aksjonsformen :
http://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/forbud-mot-winback-ved-nummerportering
Dvs har vi byttet til en ny operatør så er løpet kjørt, de kan ikke bruke informasjonen om nummeroverføring til å prøve å vinne oss tilbake.
Når selve byttet kom så viste det seg at operatørlåsen til Telenor fortsatt sto aktiv, og deres operatørløs beskrivelse på nettet fungerte ikke. I kontakt med Telenor kundeservice så fikk jeg vite at når Nokia telefonen spurte om "Begrensingskode" så var dette trolig en sperre fra Nokia og ikke fra dem, men problemet løste seg ved at kundeservice hos ICE visste at dette var Telenors operatørlås ("kan ikke Telenor dette ?") og at vi på spørsmålet skulle bruke Telenors kode (som Telenor opplyser at vi skal bruke uten simkort i telefonen).
Telefonen kom derfor til slutt på lufta til tross for Telenors manglende kunnskap.
Og så langt : responsen fra brukerne (foreløpig i Oslo) er at lyden i mobilen er bedre enn på Telenor sitt nett, så kanskje flere skulle bytte ?
http://byggebolig.no/energiforbruk-enok/har-du-ogsa-blitt-'svindlet'-av-norgesenergi/msg653690?latest=True#latest
har turen nå kommet til Telenor.
Har i lengere tid irritert meg over Telenor som kansellerer abonnementet en har valgt og flytter en opp i kategorier med betydelig høyere månedspriser. Når Telenor nå gjorde dette for 2. gang på kanskje 1.5-2 år så sa jeg takk for oss og bestilte 2 ICE abonnement til mine foreldre.
Det gikk jo ikke mere enn en liten uke så ringte det en fyr og fortalte han hadde sett at jeg hadde meldt overgang til en annen operatør. Jeg ga han noen velvalgte ord om hvor irritert jeg var på Telenor før han da fortalte at han ringte på vegne av et av deres datterselskaper og tilfeldigvis så hadde han et tilbud på samme månedspris som ICE men hos Telenor's Talkmore. Nå fortalte jeg han at dette kunne de kommet med før, hadde allerede pratet med kundeservice forrige gang og i klare ordelag klart å fortelle de at vi var misfornøyd. Nå ga jeg beskjed at løpet var kjørt.
Men NKOM (nasjonal kommunikasjonsmyndighet) har tydeligvis plukket opp denne praksisen for her kommer forbudet mot denne aksjonsformen :
http://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/forbud-mot-winback-ved-nummerportering
Dvs har vi byttet til en ny operatør så er løpet kjørt, de kan ikke bruke informasjonen om nummeroverføring til å prøve å vinne oss tilbake.
Når selve byttet kom så viste det seg at operatørlåsen til Telenor fortsatt sto aktiv, og deres operatørløs beskrivelse på nettet fungerte ikke. I kontakt med Telenor kundeservice så fikk jeg vite at når Nokia telefonen spurte om "Begrensingskode" så var dette trolig en sperre fra Nokia og ikke fra dem, men problemet løste seg ved at kundeservice hos ICE visste at dette var Telenors operatørlås ("kan ikke Telenor dette ?") og at vi på spørsmålet skulle bruke Telenors kode (som Telenor opplyser at vi skal bruke uten simkort i telefonen).
Telefonen kom derfor til slutt på lufta til tross for Telenors manglende kunnskap.
Og så langt : responsen fra brukerne (foreløpig i Oslo) er at lyden i mobilen er bedre enn på Telenor sitt nett, så kanskje flere skulle bytte ?
Siste redigering: Wednesday, December 14, 2016 6:58:53 PM av HSt
petterg
5,111
Sørnorge
0
Ja, telenor er håpløse på kundeservice. Det er veldig tydelig på bredbånd for bedrifter. Normalen hos andre leverandører når man melder om en feil er at en tekniker er på saken i løpet av få minutter, om man ikke er så heldig å bli satt rett over til en tekniker når man feilmelder. Problemet blir normalt løst innen en time. Telenors praksis er derimot at de skal lage en sak som sendes over til noen teknikere om et par dager.
2rgeir
1,806
Trondheim
0
Min bedrift gikk nylig fra ice til Telenor. problemene for valget erstatter dårlig kundeservice med god margin.