Har hatt Viasat i ca 7-8 år nå, hadde problemer med den første PWR dekoderen dems. Etter et personlig oppmøte på hovedkontoret i Oslo så fikk jeg kranglet meg til en ny HD PWR dekoder. Har ikke hatt problemer i det hele tatt med denne og må totalt sett si meg fornøyd med Viasat. Ser alle med CD klager på dekodere, det har dem jo gjort i alle år og det ser jo ikke ut ti å ha blitt noe bedre, for meg så virker det nesten arogant og lite kundevenlig å ikke ta kundene mere på alvor en det de har gjort til nå. Det finnes jo tunere som fungerer tilfredsstilende, men disse er jo ikke godkjente av CD eller Viasat for den saks skyld. Så å skylde på tunerene blir for meg på tryne. Eneste som jeg har å utsette på Viasat er at det ikke er mulig å redigere kanallistene. Det finnes jo Dreambokser da
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Jeez....du tar det jo lenger enn meg. Mye lenger.. ???
Greit nok, Sagem dekoderen er førstegenerasjon. Men at man kan gi ut en ny software som slettes ikke kan ha vært testet er latterlig. Spesielt ettersom de nesten hadde fått til den forrige softwaren.
Det aller verste er at de fremdeles selger denne boksen og fremstiller den som den beste PVR`n på markedet. Her burde forbrukerrådet gitt en melding.
Når man ringer CD, så sier "random guy" at man må resette, formattere og laste ned programvaren på nytt. Dette er CD`s svar til alle som ringer. Og det løser nada problemer. Man må ofte krangle seg til avslag selv om både kjøpsloven og avtalen med CD er klar. Det overrasker meg ikke at CD mistet 60 000 kunder i Norden i fjor.
Man snakker ikke om noen få hundre kunder som har problemer, jeg kjenner ingen som IKKE har problemer. Vanlige dekodere fra CD har jeg vært fornøyd med.
Det eneste reelle alternativet jeg har er Viasat, og de håper jeg å være ferdig med. Men Telenor skal til med tv via VDSL, så det er et alternativ. Men det vil nok ta såpass med tid at ADB er på plass, og den har jeg faktisk tro på. CD tror jeg ikke på.
Jeez....du tar det jo lenger enn meg. Mye lenger.. ???
He he Du skulle bare vist ;)
Helt ærlig så går det rett og slett en faen i meg når et firma og da spessielt stoore seriøse firmaer ikke klarer å levere det jeg har betalt for og det jeg har krav på ;D De hjemmer seg bak udugelige kundebehandlere som ikke vet hva dem prater om og heller ikke kan ta noen avgjørelser, skal bringe det videre så får du beskjed, så venter du da og får tilbakemelding på at beklager men det var ingenting vi kunne gjøre og at det ikke er dems avgjørelse. Å få snakket med noen som har noe dem skulle ha sagt på telefon kan en jo bare drite i. Møtte opp på Telenors hovedkontor på sørlandet også etter å ha kranglet med dem i ett par måneder. Et nytt flott bygg med masse jålete kunstværk, passet på å møte opp i verkstedsuniformen min, oljete og fin, ba om å få snakket med en som kunne ta avgjørelser, måtte bestille time sa dem, trenger ikke det sa jeg har god tid og det er sikkert en eller annen som får tid til overs i løpet av dagen vist ikke kan jeg jo bare komme tilbake i morgen. Tok da frem nistepakke og termos :D Fem minutter senere var det utrolig nok en som hadde tid til meg, he he 15 minutter etter det så endte jeg opp med å få tilbakebetalt internett for ett år. Så at det lønner seg å stå på krava erdet ingen tvil om. ;D
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Nå er jeg av typen som betaler for å slippe kø, men er ikke så grei å ha med å gjøre hvis det går for langt. Canal Digital har gått for langt. Men det tar så tid.......mye tid.... Jeg tror jeg aldri har bestilt en tjeneste uten at jeg må ringe dem flere ganger. Telenor, Viasat, Canal Digital, Muticom.......listen er lang.
Jeg er sikkert kunden fra helvete om jeg setter den siden til, men er nok stort sett rund i kantene og ganske så grei å ha med å gjøre. Har jo forsåelse for at ting kan gå galt og skjære seg for alle, men den dagen noen bevist går inn for å lure meg eller unnlater å fikse opp i helt klare fei eller mangler ja da våkner fanden i meg. Rett skal være rett er mitt moto og det er ufravikelig. Har saksøkt komunen her helt til Høyesterett og vunnet frem Har saksøkt Staten til Lagmansretten i en annen sak og vunnet frem For meg så er prinsippene viktige når enkelte prinsippielt bryter dem ;) Liker en god og konstruktiv diskusjon og jeg er faktsik så syk at jeg kan syns det er morro noen ganger å lage ett helvete for dem som virkelig ber om det og fortjener det Faktiksk så så galt at jeg til og med har blandet meg inn og hjulpet kamerater av meg til tider, som sagt rett skal være rett og er det ikk det så er det urett. Liker derfor ikke å se de rundt meg heller blir utsatt for urett. Syns det er synd at ikke flere tar afære og sier fra når ting ikke er som de skal være, det er ingen som lærer uten kontruktiv tilbakemeldinger go er det bare ett fåtal som sier fra ja da er det jo ikke noe stort problem og de kan jo da bare ture videre som de gjør.
Nok OT og tilbake til virkeligheten igjen ;) CD har etter mitt syn vist seg som udugelige på det dem driver med Syns ikke det er for mye å forlange at et firma som lever av å selge tv-kanaler i det minste kan levere utstry til kunden som virker slik at de kan motta det de betaler for. Det at de ikke har klart det etter så mange år er direkte arrogant og en hån mot kundene. Som sagt så finnes det flere tunere som virker stabilt og bra Det at de har sin egen politikk innad i CD som totalt overkjører kundenes rettigheter og ønsker er for meg en gåte Slike firmaer med slike folk holder jeg meg langt unna.
Veldig mye OT her men uforskamma lite porno her da, en tråd der det ikke er OT å skrive om porno handler nesten ikke om porn i det hele tatt, artig å se hvordan de fleste tråder havner OT. Men det er nok det som gjør dette forumet, trådene og innleggene fargerike og artige tror jeg da, selv uten porno
Siste redigering: Sunday, February 20, 2011 5:00:26 AM av support81
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Etter et personlig oppmøte på hovedkontoret i Oslo så fikk jeg kranglet meg til en ny HD PWR dekoder.
Har ikke hatt problemer i det hele tatt med denne og må totalt sett si meg fornøyd med Viasat.
Ser alle med CD klager på dekodere, det har dem jo gjort i alle år og det ser jo ikke ut ti å ha blitt noe bedre, for meg så virker det nesten arogant og lite kundevenlig å ikke ta kundene mere på alvor en det de har gjort til nå.
Det finnes jo tunere som fungerer tilfredsstilende, men disse er jo ikke godkjente av CD eller Viasat for den saks skyld.
Så å skylde på tunerene blir for meg på tryne.
Eneste som jeg har å utsette på Viasat er at det ikke er mulig å redigere kanallistene.
Det finnes jo Dreambokser da
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Greit nok, Sagem dekoderen er førstegenerasjon. Men at man kan gi ut en ny software som slettes ikke kan ha vært testet er latterlig. Spesielt ettersom de nesten hadde fått til den forrige softwaren.
Det aller verste er at de fremdeles selger denne boksen og fremstiller den som den beste PVR`n på markedet. Her burde forbrukerrådet gitt en melding.
Når man ringer CD, så sier "random guy" at man må resette, formattere og laste ned programvaren på nytt. Dette er CD`s svar til alle som ringer. Og det løser nada problemer. Man må ofte krangle seg til avslag selv om både kjøpsloven og avtalen med CD er klar. Det overrasker meg ikke at CD mistet 60 000 kunder i Norden i fjor.
Man snakker ikke om noen få hundre kunder som har problemer, jeg kjenner ingen som IKKE har problemer. Vanlige dekodere fra CD har jeg vært fornøyd med.
Det eneste reelle alternativet jeg har er Viasat, og de håper jeg å være ferdig med. Men Telenor skal til med tv via VDSL, så det er et alternativ. Men det vil nok ta såpass med tid at ADB er på plass, og den har jeg faktisk tro på. CD tror jeg ikke på.
He he Du skulle bare vist ;)
Helt ærlig så går det rett og slett en faen i meg når et firma og da spessielt stoore seriøse firmaer ikke klarer å levere det jeg har betalt for og det jeg har krav på ;D
De hjemmer seg bak udugelige kundebehandlere som ikke vet hva dem prater om og heller ikke kan ta noen avgjørelser, skal bringe det videre så får du beskjed, så venter du da og får tilbakemelding på at beklager men det var ingenting vi kunne gjøre og at det ikke er dems avgjørelse.
Å få snakket med noen som har noe dem skulle ha sagt på telefon kan en jo bare drite i.
Møtte opp på Telenors hovedkontor på sørlandet også etter å ha kranglet med dem i ett par måneder.
Et nytt flott bygg med masse jålete kunstværk, passet på å møte opp i verkstedsuniformen min, oljete og fin, ba om å få snakket med en som kunne ta avgjørelser, måtte bestille time sa dem, trenger ikke det sa jeg har god tid og det er sikkert en eller annen som får tid til overs i løpet av dagen vist ikke kan jeg jo bare komme tilbake i morgen.
Tok da frem nistepakke og termos :D
Fem minutter senere var det utrolig nok en som hadde tid til meg, he he
15 minutter etter det så endte jeg opp med å få tilbakebetalt internett for ett år.
Så at det lønner seg å stå på krava erdet ingen tvil om. ;D
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Nå er jeg av typen som betaler for å slippe kø, men er ikke så grei å ha med å gjøre hvis det går for langt. Canal Digital har gått for langt. Men det tar så tid.......mye tid.... Jeg tror jeg aldri har bestilt en tjeneste uten at jeg må ringe dem flere ganger. Telenor, Viasat, Canal Digital, Muticom.......listen er lang.
Har jo forsåelse for at ting kan gå galt og skjære seg for alle, men den dagen noen bevist går inn for å lure meg eller unnlater å fikse opp i helt klare fei eller mangler ja da våkner fanden i meg.
Rett skal være rett er mitt moto og det er ufravikelig.
Har saksøkt komunen her helt til Høyesterett og vunnet frem
Har saksøkt Staten til Lagmansretten i en annen sak og vunnet frem
For meg så er prinsippene viktige når enkelte prinsippielt bryter dem ;)
Liker en god og konstruktiv diskusjon og jeg er faktsik så syk at jeg kan syns det er morro noen ganger å lage ett helvete for dem som virkelig ber om det og fortjener det
Faktiksk så så galt at jeg til og med har blandet meg inn og hjulpet kamerater av meg til tider, som sagt rett skal være rett og er det ikk det så er det urett.
Liker derfor ikke å se de rundt meg heller blir utsatt for urett.
Syns det er synd at ikke flere tar afære og sier fra når ting ikke er som de skal være, det er ingen som lærer uten kontruktiv tilbakemeldinger go er det bare ett fåtal som sier fra ja da er det jo ikke noe stort problem og de kan jo da bare ture videre som de gjør.
Nok OT og tilbake til virkeligheten igjen ;)
CD har etter mitt syn vist seg som udugelige på det dem driver med
Syns ikke det er for mye å forlange at et firma som lever av å selge tv-kanaler i det minste kan levere utstry til kunden som virker slik at de kan motta det de betaler for.
Det at de ikke har klart det etter så mange år er direkte arrogant og en hån mot kundene.
Som sagt så finnes det flere tunere som virker stabilt og bra
Det at de har sin egen politikk innad i CD som totalt overkjører kundenes rettigheter og ønsker er for meg en gåte
Slike firmaer med slike folk holder jeg meg langt unna.
Veldig mye OT her men uforskamma lite porno her da, en tråd der det ikke er OT å skrive om porno handler nesten ikke om porn i det hele tatt, artig å se hvordan de fleste tråder havner OT.
Men det er nok det som gjør dette forumet, trådene og innleggene fargerike og artige tror jeg da, selv uten porno
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Jeg er helt enig med deg så lenge man er rund i kantene på vanlige saker. Folk gjør feil og ting kan glemmes.