Ta opp en og se annen ja, eller ta opp to men se på det ene du tar opp. Men det kommer/har kommet en ny boks nå der du kan ta opp flere program samtidig såvidt jeg har forstått.
Ta opp en og se annen ja, eller ta opp to men se på det ene du tar opp. Men det kommer/har kommet en ny boks nå der du kan ta opp flere program samtidig såvidt jeg har forstått.
Ble fortalt at den Micro skulle ha store opptaksmuligheter men ser det står kommende funksjoner i guiden på fjernkontrollen så det er mulig noe som kommer da.
Nextgentel har jeg ingen ting til overs for. Det kan godt være at ting har blitt bedre nå, men makan til ustabilt nett. Jeg hadde det for 8år siden, da jeg "gamet" online spill på det meste. Det er da man virkelig merker forskjell på en stabil linje og en ustabil linje.
Alle har ustabilitet enkelte steder. Som oftest kan det løses med finetuning av modem. Da er man avhengig av å få tak i en tekniker hos leverandøren som forstår hvordan utstyret virker (det holder ikke å ha pugget en bok med vanlig praksis). Det er dette området jeg opplever forskjell på leverandørenes evne til å sette rett person på stedet. Over tid har jeg skaffet meg mobilnummere til endel flinke teknikere, og det gjør hverdagen meget lettere. Dataguard, Powertech og NextGenTel opplever jeg som flinke til å sette rett person på saker som dukker opp. (For NGT's tilfelle er det noe de forsto først rundt 2008-2009, mener jeg å huske.)
Det mest stabile nettet jeg har vært borti er fra Agder breiband - med fiber vil jeg merke. Helt kanon. [/qoute] Fiber er overlegent i stabilitet. De som bruker tv-kabel er generelt mindre stabile enn *DSL.
Get har jo veldig mange kunder, så det klart at det er noen "ugler i mosen". Jeg har sjekket med telenor, de kan levere 8mbit inn til hus. Synes det er litt lite dessverre. Telenor koster litt mer enn konkurrenten, men makan til stabil ADSL linje har jeg ikke vært borti.. [/qoute]
Telenor er flinke, ja. Og de lover sjelden mer enn de faktisk kan levere. Derimot, om noe skulle være feil, kan du forvente 3 dager fra du melder feilen til de begynner å se på saken. Det er for dårlig etter min mening.
Fast ip har jeg ikke behov for, har allerede server med fast ip;) [/qoute] De færreste trenger fast ip hjemme. Men det er stor forskjell på en dynamisk som endrer seg ved hvert 5. strømbrudd og en som endrer seg flere ganger i uka. Get og Telenor/Canal Digital er i sistnevnte kategori. Det medfører at du sitter med en større nedlasting, og brått har du en annen ip slik at du må begynne på nytt, eller du er i nettbanken og brått er logget ut, eller du sitter med vpn til kontoret og brått er koblet fra, osv. De ansatte hos kunder som jeg har måttet flytte har gjerne hatt en online-backupløsning av sin pc som har feilet ved 70-80% av kjøringene.
Jeg har lovet meg selv aldri å bli kunde av NextGenTel igjen. ADSL-linjen jeg hadde fra de var forsåvidt stabil som fjell, men det var omtrent umulig å si opp abonnementet. Jeg fikk fakturaer fra de i flere måneder etterpå - men da jeg etter ørten minutter i telefonkø sa til en kundebehandler at fremtidige fakturaer vil bli brukt som dasspapir og returnert til de, så sluttet de faktisk å sende meg regninger for mitt forlengst oppsagte abonnement. Modemet hadde jeg selvsagt returnert for måneder siden.
Mulig de har kommet seg de siste årene (jeg sa opp i 2006) men det skiter jeg i - skal aldri noensinne ha noe mer med det møkkafirmaet å gjøre. Telefonselgere fra den sjappa er faktsik de eneste som ikke irritere meg, siden jeg kan gjenfortelle den historien når de ringer.
Flyttet til ny bolig i Januar i år. Bodde i borettslag tidligere og fikk sterkt reduserte priser på både tv og internett gjennom Canal Digital. Prisen totalt for disse tjenestene øker betraktelig ved flytte til enebolig. Var derfor litt interessert i finne den beste og billigste løsningen.
Valgte GET til ny bolig da en venn av meg var meget fornøyd med de. Valgte internett fra Telio (NextGentel i realiteten da Telio samarbeider med de). Tok pakke bestående av internett og IP telefoni som medførte ytterligere rabatt. Erfaringene så langt er bedre enn med Canal Digital faktisk, mer stabil internett og bedre tv signaler. Mer stabil internett har også gitt meg mer stabil IP telefon. Valgte GET sin PVR dekoder, meget fornøyd med den også.
Jeg skal høre med mine nye naboer hva de har. Så tar jeg en avgjørelse etter det;)
EDIT:Kan man ta opp på en kanal og se på en annen, med PVR dekoderen fra GET?
Ja, jeg tror du kan ta opp flere ...
Finner bare disse: http://www.get.no/produkter/tv
Alle har ustabilitet enkelte steder. Som oftest kan det løses med finetuning av modem. Da er man avhengig av å få tak i en tekniker hos leverandøren som forstår hvordan utstyret virker (det holder ikke å ha pugget en bok med vanlig praksis). Det er dette området jeg opplever forskjell på leverandørenes evne til å sette rett person på stedet. Over tid har jeg skaffet meg mobilnummere til endel flinke teknikere, og det gjør hverdagen meget lettere. Dataguard, Powertech og NextGenTel opplever jeg som flinke til å sette rett person på saker som dukker opp. (For NGT's tilfelle er det noe de forsto først rundt 2008-2009, mener jeg å huske.)
Mulig de har kommet seg de siste årene (jeg sa opp i 2006) men det skiter jeg i - skal aldri noensinne ha noe mer med det møkkafirmaet å gjøre. Telefonselgere fra den sjappa er faktsik de eneste som ikke irritere meg, siden jeg kan gjenfortelle den historien når de ringer.
Valgte GET til ny bolig da en venn av meg var meget fornøyd med de. Valgte internett fra Telio (NextGentel i realiteten da Telio samarbeider med de). Tok pakke bestående av internett og IP telefoni som medførte ytterligere rabatt. Erfaringene så langt er bedre enn med Canal Digital faktisk, mer stabil internett og bedre tv signaler. Mer stabil internett har også gitt meg mer stabil IP telefon. Valgte GET sin PVR dekoder, meget fornøyd med den også.