6,656    10    0  

Fikk plutselig nok av Telenor.

 5,432     Akershus     0
Jeg har vært Telenorkunde i ca 35 år. Mange år også med 2 bedriftsabonnement. Jeg har de siste dagene etablert en trådløs bredbåndforbindelse, også Telenor.

Når jeg ringer de for å si opp det kablete bredbåndet får jeg beskjed om at det ikke kan få virkning før om ca 2 mnd., inneværebnde måned + 1 oppsigelsesmnd. Det hjelper ikke å henvise til at jeg har tegnet mobilt bredbånd i samme firma, da det er 2 forskjellige divisjoner.

Jeg har i mange år latt være å høre på kollegaer som mener det er galskap å fore den gamle dinosauren av et selskap, men idag rant på en måte begeret over. Mine 3 telefonabonement og forholdsvis ferske mobile bredbåndabonement vil om kort tid få ny leverandør.

Tar gjerne imot tips om selskaper dere er fornøyd med.

   #1
 173     Oppland     0
Har hatt onecall siden de startet og er veldig fornøyd med de. Vet ikke om de er like gode rettet mot bedrift men.
pwb
   #2
 2,256     Ski     0

Har hatt onecall siden de startet og er veldig fornøyd med de. Vet ikke om de er like gode rettet mot bedrift men.


Da bruker man Network Norway, det er jo Network Norway som eier Onecall. Eller man kan bruke Tele2 som jo eier Network Norway.
   #3
 752     0
snektriker, ta kontakt med kundestøtte bedrift, copy and paste ditt første innlegg her, dette ordner de på timen. Du har åpenbart snakket med feil kundebehandler.

Om nok er nok og du absolutt må bytte ville jeg ha sendt e-post til kundeservice i ulike selskaper og bedt om et godt tilbud.
  (trådstarter)
   #4
 5,432     Akershus     0

Har hatt onecall siden de startet og er veldig fornøyd med de. Vet ikke om de er like gode rettet mot bedrift men.
Det er ikke viktig med bedriftsabonnement, driver kun et lite firma og Telenor sier at mobil/trådløst ikke har samme fordelen for bedriftsabonnenter som kablet nett. Da er det sikkert ikke store forskjellen hos andre heller.

Så vidt jeg har forstått prioriteres feilsøking hos bedriftabonnentene noe høyere enn private på fastnettet.

snektriker, ta kontakt med kundestøtte bedrift, copy and paste ditt første innlegg her, dette ordner de på timen. Du har åpenbart snakket med feil kundebehandler.
Ja, takk for tipset, får se om jeg orker å kaste bort mer tid på Telenor. Måtte ringe flere ganger med dertil lang ventetid for å komme gjennom, ble brutt, satt over feil, tastet 2 for bedrift, kom til privat, tastet 2 for bedrift igjen, kom til privat. Dette gjentok seg flere ganger.

For å si det mildt, virker ikke telefonsystemet til landets største teleselskap særlig proffesjonelt. Kanskje de bruker for mye tid og energi på India og Russland. Tror kanskje det uansett var på tide å konvertere til litt mere sultne hjemlige aktører.

Om nok er nok og du absolutt må bytte ville jeg ha sendt e-post til kundeservice i ulike selskaper og bedt om et godt tilbud.
Tror nok ikke jeg driver så stort at jeg er særlig interresant for særavtale. Driver et enkeltmannsforetak og har etterhvert kun behov for ganske enkle tjenester.



   #5
 752     0

Måtte ringe flere ganger med dertil lang ventetid for å komme gjennom, ble brutt, satt over feil, tastet 2 for bedrift, kom til privat, tastet 2 for bedrift igjen, kom til privat. Dette gjentok seg flere ganger.



Jeg har hatt samme opplevelse, det vil si med håpløse kundebehandlere i Telenor og et enda verre datasystem. Ble til slutt så lei at jeg kontaktet informasjonsansvarlig i Telenor, og merkelig nok fikk pipa en annen låt. Alt løste seg. Privat bruker jeg Telio, OneCall og Telenor, alt til sitt.

Som bedriftskunde vil jeg derimot absolutt anbefale Telenor, under forutsetning av at du forholder deg til Telenor Bedrifts kundeservice. Jeg opplever dem som fleksible, kunnskapsrike og tilgjengelige, og sistnevnte er vel det viktigste. Jeg vil anbefale deg å sende dem en e-post, bare lim inn det du skriver innledningsvis og gi dem kontaktinformasjon. Jeg blir overrasket om de ikke tilbyr deg en god løsning, tross alt er de ganske konkurranseutsatte.

Det er klart jeg kan ha vært heldig, som nevnt innledningsvis, som privatkunde hadde jeg horrible opplevelser.
   #6
 919     Norge     0
Jeg hadde problemer med internettboksen (fiber) og fikk super behandling. Først i forbindelse med feilsøking og når boksen kom var de veldig greie å hjelpe med å få TV\Tlf\trådløst på gang igjen..
Men det hjelper ikke ts mye;) Har tidligere hatt enkeltepisoder som irriterer, men det hadde eg jammen i Ventelo også når eg hadde det så det er vel enkelte dårlige kundebehandlere alle plasser..
   #7
 645     Østfold     0
Jeg sa akkurat opp mitt kablede bredbånd fra Telenor og de kuttet det samme dag og fikk beskjed om at det ikke var oppsigelsetid. Det står heller ikke noe om oppsigelsetid på hjemmesidene til Telenor.
Så her bør du ta en telefon til dem igjen.
Viss det ikke er andre regler for bedrift da, det vet ikke jeg.

   #8
 22,342     Akershus     0
Jeg har hatt problemer med med Telenor også.

Jeg ville bytte bredbånd til Telenor. Jeg sa opp Nexgentel og bestilte TN. De ga meg så beskjed om at det ikke var ledige linjer ps sms. Jeg ringer dem og sier det er en ledig linje fordi jeg har sagt opp NGT og denne kan brukes. TN sender ny SMS med at linjen ikke er frigitt. Jeg ringer NGT som sender mail om at TN kan ta linjen. Får ny SMS fra TN om at de kun kan ta linjen hvis jeg melder overgangt fra NGT til TN. Dette selv on det er ok for NGT at TN får linjen. Jeg må da fornye mitt abonnemente med NGT og så si opp. Jeg gjør dette. Skriver så en mail om at jeg har gjort dette og at alt nå er klart. Jeg skriver også med store bokstaver at hvis jeg får en ny SMS om at dette ikke går i boks så kan de glemme det. De får ringe hvis det er et problem. Resultat: Ny sms om ett eller annet. NGT ble fornyet og null business til TN.

Problem to: Telenor vil ikke spore stjålet utstyr og kan ikke få noen som har peiling til å forklare meg hvorfor. Gidder ikke å opprette nye kontrakter med dem etter dette.

Problem tre: Fri familie er ikke fri (gratis) når du har Telenor bedrift. De etterga meg en hel masse da jeg sa det var villedende markedsføring. Jeg har kun sett plakater der det står fri familie og en svær 0.

For meg har Telenor tre kraftige riper i lakken.
   #9
 2,264     0

Jeg har hatt problemer med med Telenor også.

Jeg ville bytte bredbånd til Telenor. Jeg sa opp Nexgentel og bestilte TN. ...... De får ringe hvis det er et problem. Resultat: Ny sms om ett eller annet. NGT ble fornyet og null business til TN.


Det er "livsfarlig" å si opp linjer med den hensikt å bestille ny fra annen leverandør hvis det er lite ledige linger i linjeføringa til huset ditt. Hvis det tilfeldigvis kommer inn en annen bestilling i mellomrommet mellom at forrige leverandør friga linja og ny leverandør tar den i bruk, tilfaller linja til en annen abonnent/bruker. Og du har tapt den for lang tid fremover (i værste fall for alltid).
Problemet med linjekapasitet gjelder sjelden fram til ditt hus, men ligger lenger ut i nettet, så andre kan "ta" linja" og bruke det i fremføring til sitt hus. Har du i tillegg ingen andre alternativer for internett, sitter du virkelig med hele overkroppen i postkassa.

Derav, skal du bytte internettleverandør på telefonlinja, bruk det som kalles ISP-bytte, dette kan velges når du bytter til ny leverandør. Da risikerer du ikke å miste linja, byttet går på samme dag, og ny leverandør håndterer oppsigelse hos gammel leverandør.

Telenor bruker minst mulig penger på kobber om dagen, har hørt fra montørbransjen at de i enkelte tilfeller nå ikke retter feil på linjer, men legger om linja til alternative føringsveier. Da er det ikke lange veien før nettet ikke lenger er brukandes. Så det er sikkert lurt å begynne planleggingen for kobberets død, hvertfall hvis du bor grisegrendt til.