#21
 740     0
Original "jalla" boks brukes til å aktivisere kortet. Så stues den bort (tas vare på i tilfelle kortet ryker og man trenger nytt).  Man bruker f.eks VU+ eller Dreambox med harddisk. Bare husk at Viasat HD virker ikke på annet enn originale boker. Da har man flott PVR med mulighet for oppkobling til f.eks vær sider. Sider med WEB cam o.l.

Har ikke slitt med Viasat kundeservie annet enn at de øker prisen pga økede tjenester jeg ikke ønsker å ha, men som er implementer i abonnementet nå. Var det for få som tok det som tilvalg så de prakker det på alle uten valg?

   #23
 740     0
Litt mere avsporing:
Tviler det blir problem da CD ikke har alle såpeseriene til kona. Hum ser en del på de danske og svenske TV3 kanalene også (selv om de samme går på alle - bare forskjellig sted i seriene). 
mrc
   #24
 195     0

Prøv å si opp, så skal du få føle vrede  :D


Si opp Viasat? Oh yeah! Det var jaggu ikke bare bare. Jeg måtte omtrent krangle for å få lov til å si opp mitt abo hos dem. Tipper det tok 7-10 minutter på noe som burde ha tatt 2 minutter. Og da la jeg i praksis på etter at de kunne bekrefte at jeg hadde saft opp.

Men det som irriterte meg noe satans, var at ved oppsigelse, så kunne de plutselig være villige til å se på "konflikten" jeg hadde med Viasat tidligere pga. installasjonskostnader som steg fra 1 kr til 2400 kr på nytt og se om det var gjort en feil der.... Satan jeg ble forbanna når de begynte med dette... Videre kunne dama fortelle at de brukte akkurat samme programvare på sin "HD PVR 2011" som Canal Digital hadde på sin nye...
   #25
 4,130     0
Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dere sitter og krangler med tilbydere av tjenester. Hvorfor sender dere ikke bare mail til kundeservice?
Jeg har gjort det til både C.D., Viasat og NRK V/lisenskontoret. Funker hver gang uten tull.
mrc
   #26
 195     0

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dere sitter og krangler med tilbydere av tjenester. Hvorfor sender dere ikke bare mail til kundeservice?
Jeg har gjort det til både C.D., Viasat og NRK V/lisenskontoret. Funker hver gang uten tull.


Oppsigelse hos Viasat kan ikke gjøres via mail. De tar opp samtalen ved oppsigelse.
Viasat ønsker ellers ikke å bruke e-post. Jeg ville i min "konflikt" med dem bruke e-post for at alt skulle være skriftlig, men de insisterte på at dette skulle tas via telefon. Jeg sendte e-post, og de responderte ved å ringe meg... eller fikk svar at jeg måtte ringe dem...

Ellers brukt chat via websidene til CD. Har fungert veldig bra.

   #28
 24,032     Akershus     0
Papirpost pr rekommandert, er det fortsatt juridisk bindende? Fax, Telex?
Signatur
   #29
 21,481     Enebolig     0


Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dere sitter og krangler med tilbydere av tjenester. Hvorfor sender dere ikke bare mail til kundeservice?
Jeg har gjort det til både C.D., Viasat og NRK V/lisenskontoret. Funker hver gang uten tull.


Oppsigelse hos Viasat kan ikke gjøres via mail. De tar opp samtalen ved oppsigelse.
Viasat ønsker ellers ikke å bruke e-post. Jeg ville i min "konflikt" med dem bruke e-post for at alt skulle være skriftlig, men de insisterte på at dette skulle tas via telefon. Jeg sendte e-post, og de responderte ved å ringe meg... eller fikk svar at jeg måtte ringe dem...

Ellers brukt chat via websidene til CD. Har fungert veldig bra.


Høres kjent ut. Ikke glem 4 måneders oppsigelsesfrist. Viasat er veldig opptatt av å få kortet tilbake også, eller belastes kunden. Var en sak for et par uker siden der en måtte betale for en leietaker som hadde tatt med kortet sitt. CD bryr seg ikke.

Elektrikern; Du kan ikke ha hatt mye problemer med Viasat eller CD. Det er når problemene oppstår at man får kjenne hvor dårlig kundebehandling man kan få. CD er varierende, Viasat dårligst. CD har bedret seg etter at kundebehandlerne får lov til å si at Sagem PVR er et tabbeprodukt i særklasse.