Oppdatering. Etter at antennemontøren satte opp uteantenna, fikk jeg glimrende forhold, riktignok mot skiensenderen. Testa med "inneantenna" på 12 v. tven, funka fint det og. Modul+kort måtte bare aktiviseres.
Dersom kortet/Tv har vært uten strøm i lengre tid, vil det ta fra 0-3 timer før det funker.
Årsaken er at TV-stasjonen sender melding til hvert eneste kort i karusell. Er du uheldig har ditt telegram nettopp passert når du slår på. Telegrammet inneholder kryptonøkler for noe tid fremover.
Men hvordan får man en TV til å stå på lenge nok til at kort/cam aktiviseres? De har en stygg tendens til å skru seg av etter et kvarter eller så uten program på skjermen, selv når det er feilmelding der om "kodet program" eller "ingen tilgang".
Signatur
Bor i horisontaldelt tomannsbolig fra 1948 i Tromsø. Utdannet geolog, jobber i med gravesøknader i kommunen.
Dersom kortet/Tv har vært uten strøm i lengre tid, vil det ta fra 0-3 timer før det funker.
Årsaken er at TV-stasjonen sender melding til hvert eneste kort i karusell. Er du uheldig har ditt telegram nettopp passert når du slår på. Telegrammet inneholder kryptonøkler for noe tid fremover.
Tja,.......både og!
De ulike leverandører har litt forskjellig praksis på dette.... Canal Digital krever ofte at man ringer inn om det ikke har vært i bruk siste 30 dager. Under dette så kommer oppdatering (blir bilde) i løpet av 2 timer typisk ca 30 minutter.... ..(syklus på oppdatering er ca18 minutter, og krever noen ganger flere slike)....
Om vi mangler bilde, så ringer jeg alltid kundeservice....... De sender da manuell oppdatering til kortene..?
KjellTS: du må deaktivere, justere "autooff" funksjon.... Til over 2-3timer
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Dersom CD skal vite om kortet har vært i bruk de siste 30 dager, så må TV ha en returkanal til CD. Dvs TV må være knyttet til telefonnett eller bredbånd. Har CD satelitt på hytta og der er det ingen retur, ingen tuner på i mnd og fast praksis når vi kommer: på med kjøleskap, på med vvb og på med tuner... deretter "innflytting".
Ser at finnmatk4ever har et bedre forslag til å holde liv i tv enn mitt innlegg over.
Dersom CD skal vite om kortet har vært i bruk de siste 30 dager, så må TV ha en returkanal til CD. Dvs TV må være knyttet til telefonnett eller bredbånd. Har CD satelitt på hytta og der er det ingen retur, ingen tuner på i mnd og fast praksis når vi kommer: på med kjøleskap, på med vvb og på med tuner... deretter "innflytting".
Ser at finnmatk4ever har et bedre forslag til å holde liv i tv enn mitt innlegg over.
Det er ingen annen returkanal enn at du ringer kundeservice....... .......men sikkert mer enn vi tror om tuner er på nett......
Kortoppdatering bruker å gjelde en måned,( derfor jeg skrev 30 dager), så uten oppdatering det blir det svart.............om tuner ikke har vært i bruk!
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
RiksTV og CanalDigital-satelitt har definitivt ikke noen returkanal. Min erfaring er med disse at når de har stått strømløse i mnd, så våkner de etter en variabel ventetid på noen min til ca en time. Slik har dette fungert for meg i flere år.
Tilsvarende var det med CD kabel, ingen returkanal og bare vent så våknet kortet igjen.
Monterte nettopp opp en kabel-Get-boks i Oslo med bredbånd. Beskjeden på skjermen var: vent opp til 3h eller ring kundeservice om du er utålmodig.
RiksTV og CanalDigital-satelitt har definitivt ikke noen returkanal. Min erfaring er med disse at når de har stått strømløse i mnd, så våkner de etter en variabel ventetid på noen min til ca en time. Slik har dette fungert for meg i flere år.
Tilsvarende var det med CD kabel, ingen returkanal og bare vent så våknet kortet igjen.
Monterte nettopp opp en kabel-Get-boks i Oslo med bredbånd. Beskjeden på skjermen var: vent opp til 3h eller ring kundeservice om du er utålmodig.
Flere timer venting er for lenge noen ganger, får oftest bilde på under 30 min med å ringe kundeservice..........
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Fikk forresten opp tekst-tv på tv 2.
Kan jo være at antenna er for svak. Takk for hjelpen.
Etter at antennemontøren satte opp uteantenna, fikk jeg glimrende forhold, riktignok mot skiensenderen. Testa med "inneantenna" på 12 v. tven, funka fint det og.
Modul+kort måtte bare aktiviseres.
Årsaken er at TV-stasjonen sender melding til hvert eneste kort i karusell. Er du uheldig har ditt telegram nettopp passert når du slår på. Telegrammet inneholder kryptonøkler for noe tid fremover.
Tja,.......både og!
De ulike leverandører har litt forskjellig praksis på dette....
Canal Digital krever ofte at man ringer inn om det ikke har vært i bruk siste 30 dager. Under dette så kommer oppdatering (blir bilde) i løpet av 2 timer typisk ca 30 minutter.... ..(syklus på oppdatering er ca18 minutter, og krever noen ganger flere slike)....
Om vi mangler bilde, så ringer jeg alltid kundeservice....... De sender da manuell oppdatering til kortene..?
KjellTS: du må deaktivere, justere "autooff" funksjon.... Til over 2-3timer
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Hvis ikke, og en har en gammel set-top-boks, så kan en parkere kortet der til det er oppdatert.
Ser at finnmatk4ever har et bedre forslag til å holde liv i tv enn mitt innlegg over.
Det er ingen annen returkanal enn at du ringer kundeservice.......
.......men sikkert mer enn vi tror om tuner er på nett......
Kortoppdatering bruker å gjelde en måned,( derfor jeg skrev 30 dager), så uten oppdatering det blir det svart.............om tuner ikke har vært i bruk!
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Tilsvarende var det med CD kabel, ingen returkanal og bare vent så våknet kortet igjen.
Monterte nettopp opp en kabel-Get-boks i Oslo med bredbånd. Beskjeden på skjermen var: vent opp til 3h eller ring kundeservice om du er utålmodig.
Flere timer venting er for lenge noen ganger, får oftest bilde på under 30 min med å ringe kundeservice..........
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til