Ut ifra det oversiktskartet øverst så skjønner jeg ikke hvorfor 3b skal måtte grave på tomta til 1 som ligger på motsatt side av gata? Kan du forklare hvorfor? Forstår godt at nr 1 blir forbanna hvis det har skjedd, uten tillatelse.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Som nevnt: Foreligger der en byggetillatelse så foreligger det også både tegninger og situasjonsplaner som da er godkjent - og de har nok ikke blitt godkjent med vei en -1- meter fra din dør. Her er noe som virker helt galt. Men nå tror jeg vi har for få opplysninger til egentlig å kunne uttale oss.
1) Hva eksakt er det eier 1 har signert på i forbindelse med godkjenning av byggesaken? 2) Hva eksakt er ordlyden i den tinglyste veiretten? 3) Kan du legge ut kopier av godkjent situasjonsplan, plantegninger etc. ?hvor alle detaljer og planer er entydig beskrevet? 3) Hva sier reguleringsplanen i området? 4) Har utbyggerne oppfylt kravet til parkeringsareal, utnyttelsesgrad etc? - Eller har kommunen egen parkeringsnorm? 5) Har de oppfylt de estetiske retningslinjer? 6) Foreligger der en dispensasjon?
Hvis noe av dette mangler så virker det hele meget merkelig, eller så er det faktisk bare prat og at det ikke foreligger en byggesak.
Signatur
Med vennlig hilsen Einar Bordewich Daglig leder i Nøkkelhus as
Neste trekk må være å sette opp plankegjerde i tomtegrensa, dvs i veien.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
1) Hva eksakt er det eier 1 har signert på i forbindelse med godkjenning av byggesaken?
nabovarsel
2) Hva eksakt er ordlyden i den tinglyste veiretten?
det må jeg lete etter, men den skulle da ikke spille noe rolle med tanke på utkjøringa til 3b. Tatt fra husken så er det at bygger av hus 3 har veirett og de som bor der senere har det.
3) Kan du legge ut kopier av godkjent situasjonsplan, plantegninger etc. ?hvor alle detaljer og planer er entydig beskrevet?
Sitter jeg ikke med.
3) Hva sier reguleringsplanen i området?
Kombinert
4) Har utbyggerne oppfylt kravet til parkeringsareal, utnyttelsesgrad etc? - Eller har kommunen egen parkeringsnorm?
Japp, tomt 3 er 1,5 mål
5) Har de oppfylt de estetiske retningslinjer?
På godt norsk, hakke peiling.
6) Foreligger der en dispensasjon?
Nei.
Husk at veien alltid har gått nære døra, veien har vært der hele tiden. Saken er at det blir økt trafikk der. Husa er fra 1940 - 1950. Saken har dreid seg mer mot utkjøringa og ikke veiretten. Veiretten har vi litt mer kontroll på nå. Som nevnt flere ganger så trenger ikke kommunen å legge seg opp i f.eks veirett og slikt. Nr 1 skal nå få fatt i nr 3 igjen etter mas fra meg Nr 1 har vært i kontakt med kommunen ang veiretten (ikke den nye utkjøringen), men som mange vet så var rådet å finne en løsning med nr 3.
Har du signert nabovarsel så har du også i realiteten signert situasjonsplanen. At de da fjerner litt gress for å komme ut på "felles" vei vil da være en selvfølgelig konsekvens og dette vil vises i plankart. Tror det er lite du nå kan gjøre - foruten å komme til en minnelig løsning og finne praktiske ordninger - alternativt ta dem på saksbehandlingsfeil eller noe. Sistnevnte kan bli vanskelig.
Signatur
Med vennlig hilsen Einar Bordewich Daglig leder i Nøkkelhus as
Neste trekk må være å sette opp plankegjerde i tomtegrensa, dvs i veien.
Det tipset har jeg alt kommet med Det kunne jo ha stått ett gjerde der i dag, da hadde de neppe revet det og styra på egenhånd.
Så det egentlige problemet her er altså at utbygger har utvidet veien inn på tomta til nr. 1? Ikke den økte trafikkmengden på to-tre passeringer ekstra i døgnet? Hvis det ikke er gjerde i tomtegrensa, hvordan kan nr. 1 være sikker på at veien går inn på tomta hans? Kanskje han ikke eier så langt ut som han tror?
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Problem og problem, det er vel at nr 3 gjør etter min mening litt som han vil og at det blir mer trafikk samt at nr 3 sikkert ikke har tenkt å ta en større del av vedlikehold av veien siden det ikke har vært tema. Mange bekker små er det noe som heter. At det blir to tre flere passeringer vet hverken du eller jeg. Det kan være to familier som flytter inn, jeg er selv har i hvertfall fire tur/returer, samme med fruen så ganger vi dette med 2 og da har vi brått 16... Sett på en annen måte så blir det 66% flere boliger som må forbi nr. 1. tomtegrensene er målt opp, dette er jo en forutsetning for hele tråden.
Veiretten er nok tapt siden 3b "arver" veirett av 3a. derfor så er den delen lagt litt mer død.
Forstår godt at nr 1 blir forbanna hvis det har skjedd, uten tillatelse.
1) Hva eksakt er det eier 1 har signert på i forbindelse med godkjenning av byggesaken?
2) Hva eksakt er ordlyden i den tinglyste veiretten?
3) Kan du legge ut kopier av godkjent situasjonsplan, plantegninger etc. ?hvor alle detaljer og planer er entydig beskrevet?
3) Hva sier reguleringsplanen i området?
4) Har utbyggerne oppfylt kravet til parkeringsareal, utnyttelsesgrad etc? - Eller har kommunen egen parkeringsnorm?
5) Har de oppfylt de estetiske retningslinjer?
6) Foreligger der en dispensasjon?
Hvis noe av dette mangler så virker det hele meget merkelig, eller så er det faktisk bare prat og at det ikke foreligger en byggesak.
Einar Bordewich
Daglig leder i Nøkkelhus as
1) Hva eksakt er det eier 1 har signert på i forbindelse med godkjenning av byggesaken?
nabovarsel
2) Hva eksakt er ordlyden i den tinglyste veiretten?
det må jeg lete etter, men den skulle da ikke spille noe rolle med tanke på utkjøringa til 3b.
Tatt fra husken så er det at bygger av hus 3 har veirett og de som bor der senere har det.
3) Kan du legge ut kopier av godkjent situasjonsplan, plantegninger etc. ?hvor alle detaljer og planer er entydig beskrevet?
Sitter jeg ikke med.
3) Hva sier reguleringsplanen i området?
Kombinert
4) Har utbyggerne oppfylt kravet til parkeringsareal, utnyttelsesgrad etc? - Eller har kommunen egen parkeringsnorm?
Japp, tomt 3 er 1,5 mål
5) Har de oppfylt de estetiske retningslinjer?
På godt norsk, hakke peiling.
6) Foreligger der en dispensasjon?
Nei.
Husk at veien alltid har gått nære døra, veien har vært der hele tiden. Saken er at det blir økt trafikk der. Husa er fra 1940 - 1950. Saken har dreid seg mer mot utkjøringa og ikke veiretten. Veiretten har vi litt mer kontroll på nå. Som nevnt flere ganger så trenger ikke kommunen å legge seg opp i f.eks veirett og slikt. Nr 1 skal nå få fatt i nr 3 igjen etter mas fra meg Nr 1 har vært i kontakt med kommunen ang veiretten (ikke den nye utkjøringen), men som mange vet så var rådet å finne en løsning med nr 3.
Det tipset har jeg alt kommet med Det kunne jo ha stått ett gjerde der i dag, da hadde de neppe revet det og styra på egenhånd.
Einar Bordewich
Daglig leder i Nøkkelhus as
Hvis det ikke er gjerde i tomtegrensa, hvordan kan nr. 1 være sikker på at veien går inn på tomta hans? Kanskje han ikke eier så langt ut som han tror?
Veiretten er nok tapt siden 3b "arver" veirett av 3a. derfor så er den delen lagt litt mer død.