#81
 10,486     Akershus     0

At du ikke gjorde forskningen din før jeg handlet Ford, frodes.. De 400 problemfrie kilometerne jeg har kjørt til nå må bare være flaks ;D

Ellers, og fullstendig OT - er det egentlig lov å taue biler lenger? På visse vilkår?


Kun flaks, ja. Ingen lagunaer observert på plan eller slep i samme periode, så det hadde nok vært tryggere.

Det er helt greit å taue, men begge bilene skal være registrert.
Signatur

   #82
 6,693     Akershus     0

Ingen lagunaer observert på plan eller slep i samme periode, så det hadde nok vært tryggere.


Laguaen min har vært på bergingsbil to ganger siden august 2012, så egen erfaring tilsier at den er meget risky business ;D

Den ene gangen ble den hentet hjemme og jeg hadde på telefon avklart med Falck at nærmeste verksted i det tilfellet var merkeverksted på Lillestrøm(3 mil unna). Det skulle bare betales egenandel på 500. Betalte med kort da bergingsbilen kom og så bilen trille avgårde. Et par uker senere kom fakturaen på over 5000 kroner. Forsikringen min dekket kun hjelp langs veien, ikke på hjemmeadresse. Jeg skulle selvsagt ha visst det, noe Falck også argumenterte med. Jeg på min side mente at de også skulle ha sjekket litt nøyere før de hentet bilen. Jeg hadde tross alt også underskrevet på "hentelapp" der berging fra min hjemmeadresse stod oppført med en pris på 500. Handelen var med andre ord avtalt, betalt og gjennomført.

Et par uker senere fikk jeg en særdeles knapp telefon fra Falck med beskjed om at de krediterte beløpet :)

Vel, nok OT fra meg!
Signatur
   #86
 5,432     Akershus     0
Naf har en statistikk som er nesten helt omvendt av tyske undersøkelser. Skulle vært artig å vite hva grunnen til nødstopp på f.eks Toyota Yaris er.

Datteren min kjørte en Yaris tidligere, og hadde riktignok noen nødstopp på denne. Grunnen var ladingen vinterstid, som ble for dårlig pga mye småkjøring uten noen form for tilleggslading. Yaris er en typisk damebil hvor kjøremønsteret antagelig er ganske likt.

I Tyskland med mildere vintere er ladeproblemene færre.


   #88
 5,336     Tromsø     0
NAF konkluderer at Merce er driftsikker fordi Merce-eiere ikke ringer dem når de trenger veihjelp. Men Merce-eiere kan vel ringe til Mercedes for å få gratis veihjelp, da kommer de neppe i statistikken til NAF.
Signatur
   #89
 6,009     Finnmark     0
Statistikk kan leses som man vil.......med biler så ødelegges resultatet av "samler" biler som feks porsche 911 Wink, eller "egen" bilberging som ikke er med i vanlige statistikker......
Regner med at feks Tesla også får eget bergingsbiler snart ;D
Tror alle elbiler her i området har kjørt litt bergingsbil  Grin.............ikke bare bare å dra feks på handletur til Finland om vinteren  ;D ;D







Signatur