NAF konkluderer at Merce er driftsikker fordi Merce-eiere ikke ringer dem når de trenger veihjelp. Men Merce-eiere kan vel ringe til Mercedes for å få gratis veihjelp, da kommer de neppe i statistikken til NAF.
Jeg syns også denne statistikken til NAF er litt snodig, men HELT håpløs ser det i hvert fall ikke ut som e-klassen er. Riktignok er dette e-klasse én generasjon nyere enn den jeg har anbefalt tidligere i tråden.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Noen som har noe å si om Jeep Grand Cherokee 3.1TD? Ser det ligger et par 1999-2000 årsmodeller på finn til hyggelige priser...
Sjekk om 3,1-litern er like skrall som 2,5.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Yaris Verso var Norges mest populære Pizzaracer, men når de nye varebilreglene kom ble den for liten for grønne skilt. Det som fantes av brukte Yariser ble panikkjøpt opp av diverse firmaer da det var den desidert beste bilen i dette segmentet.
Litt rart at den figurerer på 4 siste plass i en slik undersøkelse.
Så lenge det finnes mobilitetsgarantier for egne merker og det ikke spesifiseres hva som er elektrisk feil, som er den desidert største feilprosenten, faller en slik statistikk fullstendig til jorden.
Dette ble for dumt Naf. Overlat til VG og Dagbladet slike tabloide stunt.
Her har naf laget en statistikk du ikke liker, og da er det best å avblåse hele greia som tullball?
I artikkelen står det at de kun har med biler der det finnes mange nok til at de har tilstrekkelig statistisk grunnlag, og at bilene er såpass gamle at de faller utenom mobilitetsgarantier.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Her har naf laget en statistikk du ikke liker, og da er det best å avblåse hele greia som tullball?
I artikkelen står det at de kun har med biler der det finnes mange nok til at de har tilstrekkelig statistisk grunnlag, og at bilene er såpass gamle at de faller utenom mobilitetsgarantier.
Neida, jeg har ingen problem med undersøkelser som går imot hva jeg liker, så lenge de er edruelige. Jeg vet faktisk ikke om én person som er mer uhildet enn meg når det gjelder kritikk av egne valg/favoritter. Leser du innleggene mine om Honda snøfreser, f.eks. forstår du at jeg ikke ukritisk verner om egne innkjøp/valg.
Naf skriver "minst 3.000 biler på veien innenfor de nevnte årgangene", jeg leser ikke dette som at Naf har hatt med disse 3000 bilene å gjøre. Såkalt"mobilitetsgaranti" fantes lenge før 2008 for enkelte merker, tar jeg ikke helt feil hadde f.eks Opel, sin Opelassistanse allerede i 90 årene?
Jeg er ikke som deg, drifter av et merkeforum og dermed så genuint opptatt av ett merke, at jeg kun regner det som det aller helligste. Jeg har eid og kjørt mange hundre tusen km med 3 forskjellige Toyotaer, 5 forskjellige VAG produkter og diverse unevnelige franske og engelske merker og leser tester og bruker egne og kollegaers erfaringer for det det er. Verner ikke om erfaringer eller synspunkter.
Et bilmerke er ikke bare produktene, det er også systemet/forhandlerne de blir solgt gjennom. Leser du hvilke forhandlere som har fått mest kritikk de siste tiår, figurerer Møller og Bertel O. Steen som verstingene, Toyota kommer på 1 plass. Spør en bilmekaniker hos et "ikkemerke verksted" hvilke biler det er minst feil med av nevnte årganger, spør en afrikaner hvilke biler det blir importert flest merker av til et kontinent som ikke har Mekonomen og merkeverksteder på hvert gatehjørne. Det er ett bilmerke som skiller seg klart ut. Det er ikke Mercedes, hverken E klasse eller Gelendewagen. Statistikk lyver, det gjør ikke faktiske forhold.
Jeg er ikke som deg, drifter av et merkeforum og dermed så genuint opptatt av ett merke, at jeg kun regner det som det aller helligste.
Og dette baserer du på? Fakta? Statistikk? Eller tatt rett ut av lufta?
Fått med deg at jeg har hatt flere nissan enn mercedes? Jeg har også slitt med en volvo i mange år, og syns BMW lager fantastiske biler. Selvsagt syns jeg Mercedes er stas, men det betyr ikke at jeg ikke også kan være kritisk til samme merket, eller at jeg ikke liker andre merker, så du kan godt undersøke litt før du bare slenger ut slike påstander.
Vi kan godt se litt på statistikkene for Afrika om du vil. Her er for september 2014 i sørafrika:
VW : 9456 Toyota : 6766 Renault : 1615 Nissan : 1746 Mercedes: 3203 BMW : 2310 Honda : 1216 Jaguar/Landrover : 545 Chevrolet : 2054 Opel : 507 Ford : 4526 Mazda : 123 Jeep : 625 Volvo : 276
Tydelig at de er glade i toyota der, men det selges faktisk enda flere VW.
Toyota sine biler er langt fra så feilfrie som "alle" skal ha det til, men de har et veldig bra forhandlernett. Når toyota ser at det kan komme et problem, er de vanligvis flinke til å bytte tildels store ting (gjerne hele motoren) når bilen er inne til service. Da er alle happy, i stedet for at ting får gå til det stopper opp, og kunden blir sur i stedet. All ære til toyotaforhandlerne, og den jobben de gjør. På denne måten bygger man langsiktige relasjoner, kundene kommer tilbake gang etter gang, bruktbilprisene holdes oppe, og man kan forsvare en høyere nypris enn man kunne gjort om servicen og ettermarkedet var ræva.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
He, he. VW har egen fabrikk i Sør Afrika, noe de har hatt i mange år. Golf 1 ble faktisk produsert fram til 2009, mens den forsvant nesten 30 år tidligere i Europa, men idag blir kun Polo produsert der pga skattefordeler ved høyt produsert volum av ett merke. Klart et land preges av at det blir produsert eget merke nærmest kun for dem.
Regner med at Sør Afrika dermed skiller seg ut som et typisk VW land, på linje med Sverige og Volvo.
Gi meg statistikk for hele Afrika, så skal jeg være med.
Det finnes sikkert mye toyota i bushen i USA, men hva har egentlig det å si for forholdene her hjemme? Poenget var at NAF har ført en oversikt over bilene de har berget, og sammenliknet med antallet som finnes av de forskjellige. Dette kan du ikke godta at stemmer?
Du kan også være litt mer forsiktig med å tillegge folk meninger.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Tror alle elbiler her i området har kjørt litt bergingsbil .............ikke bare bare å dra feks på handletur til Finland om vinteren ;D ;D
Vi har warpet litt fra det TS spurte om nå, men: Hvordan fungerer egentlig batteriene på el-biler og hybrider i Finnmark? Eller indre Østland? Jeg har drept noen mobilbatterier ved å ta med telefonen på skitur om vinteren. Tipper batteriene i en elbil takler kysttemperaturene i Finnmark, men hvis man må parkere ei natt i -40 i Karasjok eller eller Tynset, er det "game over" for batteriet?
Signatur
Bor i horisontaldelt tomannsbolig fra 1948 i Tromsø. Utdannet geolog, jobber i med gravesøknader i kommunen.
Frodes, du må ikke fremstå som hårsår når du er på et forum og spesielt ikke når du faktisk starter ballet med å tillegge folk meninger
"Her har naf laget en statistikk du ikke liker, og da er det best å avblåse hele greia som tullball? "
Jeg har ingen agenda når det kommer til å fremheve eller kritisere enkelte merker, men sier vel ikke noe galt når jeg sier at du er sterkt med i et Mercedesforum? Vil vel tro det er vanskelig å forbli helt upartisk?
Hadde BOS oppført seg som Toypota Norge, hadde mye av kritikken mot Mercedes vært unngått. Det hadde dette bilmerket, som antagelig er noe av det mest behagelige og sikre man kan kjøre, vært tjent med. Alle moderne biler vil være belemret med feil fra tid til annet, ellers så hadde man ikke kunnet ta ibruk stadige nyvinninger som alle vil nyte godt av. Da er det forhandlerleddet som må oppføre seg som den garantisten de bør være. Det har hverken BOS eller Møllergruppen gjort før i det helt siste og etter mye kamp.
Sist jeg var innom et Møllerverksted, slikket de omtrent skotuppene mine, de har tydeligvis tatt alvoret inn over seg og skal prøve å snu på flisa.
Leste dere hele artikkelen?
Akkurat det er det ikke noen tvil om.
Jeg syns også denne statistikken til NAF er litt snodig, men HELT håpløs ser det i hvert fall ikke ut som e-klassen er. Riktignok er dette e-klasse én generasjon nyere enn den jeg har anbefalt tidligere i tråden.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Sjekk om 3,1-litern er like skrall som 2,5.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Litt rart at den figurerer på 4 siste plass i en slik undersøkelse.
Så lenge det finnes mobilitetsgarantier for egne merker og det ikke spesifiseres hva som er elektrisk feil, som er den desidert største feilprosenten, faller en slik statistikk fullstendig til jorden.
Dette ble for dumt Naf. Overlat til VG og Dagbladet slike tabloide stunt.
I artikkelen står det at de kun har med biler der det finnes mange nok til at de har tilstrekkelig statistisk grunnlag, og at bilene er såpass gamle at de faller utenom mobilitetsgarantier.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Naf skriver "minst 3.000 biler på veien innenfor de nevnte årgangene", jeg leser ikke dette som at Naf har hatt med disse 3000 bilene å gjøre. Såkalt"mobilitetsgaranti" fantes lenge før 2008 for enkelte merker, tar jeg ikke helt feil hadde f.eks Opel, sin Opelassistanse allerede i 90 årene?
Jeg er ikke som deg, drifter av et merkeforum og dermed så genuint opptatt av ett merke, at jeg kun regner det som det aller helligste. Jeg har eid og kjørt mange hundre tusen km med 3 forskjellige Toyotaer, 5 forskjellige VAG produkter og diverse unevnelige franske og engelske merker og leser tester og bruker egne og kollegaers erfaringer for det det er. Verner ikke om erfaringer eller synspunkter.
Et bilmerke er ikke bare produktene, det er også systemet/forhandlerne de blir solgt gjennom. Leser du hvilke forhandlere som har fått mest kritikk de siste tiår, figurerer Møller og Bertel O. Steen som verstingene, Toyota kommer på 1 plass. Spør en bilmekaniker hos et "ikkemerke verksted" hvilke biler det er minst feil med av nevnte årganger, spør en afrikaner hvilke biler det blir importert flest merker av til et kontinent som ikke har Mekonomen og merkeverksteder på hvert gatehjørne. Det er ett bilmerke som skiller seg klart ut. Det er ikke Mercedes, hverken E klasse eller Gelendewagen. Statistikk lyver, det gjør ikke faktiske forhold.
Og dette baserer du på? Fakta? Statistikk? Eller tatt rett ut av lufta?
Fått med deg at jeg har hatt flere nissan enn mercedes? Jeg har også slitt med en volvo i mange år, og syns BMW lager fantastiske biler. Selvsagt syns jeg Mercedes er stas, men det betyr ikke at jeg ikke også kan være kritisk til samme merket, eller at jeg ikke liker andre merker, så du kan godt undersøke litt før du bare slenger ut slike påstander.
Vi kan godt se litt på statistikkene for Afrika om du vil. Her er for september 2014 i sørafrika:
VW : 9456
Toyota : 6766
Renault : 1615
Nissan : 1746
Mercedes: 3203
BMW : 2310
Honda : 1216
Jaguar/Landrover : 545
Chevrolet : 2054
Opel : 507
Ford : 4526
Mazda : 123
Jeep : 625
Volvo : 276
Tydelig at de er glade i toyota der, men det selges faktisk enda flere VW.
Toyota sine biler er langt fra så feilfrie som "alle" skal ha det til, men de har et veldig bra forhandlernett. Når toyota ser at det kan komme et problem, er de vanligvis flinke til å bytte tildels store ting (gjerne hele motoren) når bilen er inne til service. Da er alle happy, i stedet for at ting får gå til det stopper opp, og kunden blir sur i stedet. All ære til toyotaforhandlerne, og den jobben de gjør. På denne måten bygger man langsiktige relasjoner, kundene kommer tilbake gang etter gang, bruktbilprisene holdes oppe, og man kan forsvare en høyere nypris enn man kunne gjort om servicen og ettermarkedet var ræva.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Regner med at Sør Afrika dermed skiller seg ut som et typisk VW land, på linje med Sverige og Volvo.
Gi meg statistikk for hele Afrika, så skal jeg være med.
Det finnes sikkert mye toyota i bushen i USA, men hva har egentlig det å si for forholdene her hjemme? Poenget var at NAF har ført en oversikt over bilene de har berget, og sammenliknet med antallet som finnes av de forskjellige. Dette kan du ikke godta at stemmer?
Du kan også være litt mer forsiktig med å tillegge folk meninger.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Vi har warpet litt fra det TS spurte om nå, men:
Hvordan fungerer egentlig batteriene på el-biler og hybrider i Finnmark? Eller indre Østland? Jeg har drept noen mobilbatterier ved å ta med telefonen på skitur om vinteren. Tipper batteriene i en elbil takler kysttemperaturene i Finnmark, men hvis man må parkere ei natt i -40 i Karasjok eller eller Tynset, er det "game over" for batteriet?
"Her har naf laget en statistikk du ikke liker, og da er det best å avblåse hele greia som tullball? "
Jeg har ingen agenda når det kommer til å fremheve eller kritisere enkelte merker, men sier vel ikke noe galt når jeg sier at du er sterkt med i et Mercedesforum? Vil vel tro det er vanskelig å forbli helt upartisk?
Hadde BOS oppført seg som Toypota Norge, hadde mye av kritikken mot Mercedes vært unngått. Det hadde dette bilmerket, som antagelig er noe av det mest behagelige og sikre man kan kjøre, vært tjent med. Alle moderne biler vil være belemret med feil fra tid til annet, ellers så hadde man ikke kunnet ta ibruk stadige nyvinninger som alle vil nyte godt av. Da er det forhandlerleddet som må oppføre seg som den garantisten de bør være. Det har hverken BOS eller Møllergruppen gjort før i det helt siste og etter mye kamp.
Sist jeg var innom et Møllerverksted, slikket de omtrent skotuppene mine, de har tydeligvis tatt alvoret inn over seg og skal prøve å snu på flisa.