"Her har naf laget en statistikk du ikke liker, og da er det best å avblåse hele greia som tullball? "
Ja, du sa jo at de eneste bilene du så på bergningsbiler var e-klasser. NAF er tydeligvis ikke enig med deg, og du sier at "Dette ble for dumt Naf. Overlat til VG og Dagbladet slike tabloide stunt." Du avfeier altså hele saken som "tabloide stunt".
Jeg har ingen agenda når det kommer til å fremheve eller kritisere enkelte merker, men sier vel ikke noe galt når jeg sier at du er sterkt med i et Mercedesforum? Vil vel tro det er vanskelig å forbli helt upartisk?
Jeg er formann i Mercedes-Benz Entusiastklubb, så det er neppe noen overraskelse at jeg syns Mercedes er stas. Det er du som mener at jeg er "dermed så genuint opptatt av ett merke, at jeg kun regner det som det aller helligste". Jeg er ingen fanatisk mercedes-idiot, som ikke greier å se lenger enn min egen panserstjerne. Det betyr også at jeg kjenner litt til bilene, og kanskje vet litt mer enn bare det man har lest i overskriftene i VG. Sånt som f.eks. at 210-bilene med 4matic er laget på en annen fabrikk, og derved har andre styrker/svakheter enn de uten, eller at man kan oppleve trøbbel i fordelerkassa på nyere 4matic, men at det ikke gjelder de med 240 og 280 bensinmotor. Du la kanskje merke til at jeg skrøt av forhandlernettet til Toyota? Aller merker hadde fortjent like flinke forhandlere.
Hadde BOS oppført seg som Toypota Norge, hadde mye av kritikken mot Mercedes vært unngått.
Helt klart. Særlig dette med 210-bilene som rustet opp, og alle unnskyldningene om hvorfor det ikke skulle dekkes av garanti, har nok kostet dyrt. Heldigvis er det ikke helsvart. Vi fikk byttet bremseenhet på vår 2003/4-modell i 2012 på garanti. Da var den bikket 9 år. Dessverre vet jeg andre har blitt forespeilet regninger rundt 30.000 for samme jobb. Sånn burde det ikke være.
Sist jeg var innom et Møllerverksted, slikket de omtrent skotuppene mine, de har tydeligvis tatt alvoret inn over seg og skal prøve å snu på flisa.
Jeg har fint lite med møller å gjøre, men en kollega som jeg tilbringer 3-4 timer i bil sammen med hver uke, har hatt noen passater. Der har egentlig servicen vært ganske god. De har byttet en del ting på garanti, eller med veldig lav egenandel, som jeg ikke hadde trodd ville gå gjennom.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg regner med at TS har forstått både den enes og andres synspunkter og ønsker han og deg lykke til videre.
Regner med Cozmo har notert seg dine synspunkter, altså at e-klasse ofte er på bergningsbil, og at jeg er den som skriver mest tullball? Godt å "vite".
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Har kjørt en eldre(2002, 3 serie) BMW de siste 5 år, har kostet mye å holde den i topp stand, dette tror jeg går igjen på premium merkene, etter siste regning på 11000 så fikk jeg nok, var lenge inne på tanken å kjøpe Merce men feiget ut og endte med 2012 Avensis .Paradokset er at BMW er stillere og mere gedigen å kjøre selv om den er rullet 160000km
KjellTS: når nye elbileiere har fått oppgitt rekkevidde på elbilen og ikke tenker at kapasiteten reduseres om vinteren, da får man problem................ Og det er ikke bare å fylle tanken heller.....
Traff på en litt oppgitt norsk BMW eier i Sverige. Han var kjempefornøyd med sin 5serie dieselbil som var noen år gammel, men han fortalte at hver gang han var på verksted( service mm)så kostet det over 10000 kr......... .........og slikt bør man også tenke på med bruktbilkjøp!
Og denne tråden viser at vi kan være enige om at vi er uenige når det gjelder biler( i Finnmark også snøscootere) ;D ;D
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Før jeg ble ferdig med huset, og kunne bruke en del penger på kjøp av bil igjen, så eide jeg en Volvo V70, mens den var åtte til tolv år gammel. Relativt kort kjørelengde, men det ble en dyr affære. Det meste ble ordnet i Sverige, med unntak av siste år. Utgiftene for å holde den noenlunde i orden ble 21', 24', 26' og 36' de fire årene. Bilen var egentlig godt holdt og så fin-fin ut, men det hjalp altså ikke.
Et snitt på 25' i året blir altfor dyrt, og dermed ikke mer Volvo på meg.
Signatur
Arkitekttegnet moderne enebolig i rå betong / vedlikeholdsfritt treverk. Byggestart 24.10.2011. Innflytting torsdag 9. august 2012.
Helt motsatt av broderns 2002 V70 2,0 bensinturbo. Riktignok har de røket på ny tannstang nå, men det kom på like over 10k, gjort i Sverige. Ellers ikke noe stort plunder med den, og de har hatt den 5-6-7 år eller så.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Heelt motsatt av min gamle 2000 S80 2.5 turbo også. Kun service utgifter (pluss div foringer som en uansett må skifte på alle eldre biler) på de 3 årene og de 45000 km jeg eide den. Har aldri eid bil som har vært billigere å vedlikeholde, dog tok den det igjen i bensinutgifter...
Det gjelder å finne biler som har vært godt vedlikeholdt og har god servicehistorikk, blandet med en lav kilometerstand.
Har aldri eid bil som har vært billigere å vedlikeholde, dog tok den det igjen i bensinutgifter...
Slettes ikke sikkert at totalregnskapet ble så galt, da. Det er ikke mange tette partikkelfilter eller ødelagte dieseldyser man trenger før det er rimeligere å kjøre litt tørst bil allikevel. Hvordan er motorene til volvo å kjøre på LPG? Vi har bygget om ene e-klassen, og det fungerer fin-fint. Nesten 2 tonn stasjonsvogn med 4wd, automat og V6, som kjøres på 8-9,- / mila.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
frodes: hvor mange km med LPG? er det montert eget smøresystem også?
Bruktbilen fra he........ ;D ;D "Men hva består den så av? Jo, vi kan jo starte med motoren. Den kommer fra BMW M5. Understell har Audi RS6 bidratt med. Girkassen kommer fra Jeep Grand Cherokee, mens Mercedes R-klasse står for elektronikken. Bremsesystemet er hentet fra Fiat Multipla, mens Seat Alhambra har fått den tvilsomme æren av å gi den klimaanlegget. Til slutt kommer styringen fra Chrysler 300C".
Tullball.
Ja, du sa jo at de eneste bilene du så på bergningsbiler var e-klasser. NAF er tydeligvis ikke enig med deg, og du sier at "Dette ble for dumt Naf. Overlat til VG og Dagbladet slike tabloide stunt."
Du avfeier altså hele saken som "tabloide stunt".
Jeg er formann i Mercedes-Benz Entusiastklubb, så det er neppe noen overraskelse at jeg syns Mercedes er stas. Det er du som mener at jeg er "dermed så genuint opptatt av ett merke, at jeg kun regner det som det aller helligste". Jeg er ingen fanatisk mercedes-idiot, som ikke greier å se lenger enn min egen panserstjerne.
Det betyr også at jeg kjenner litt til bilene, og kanskje vet litt mer enn bare det man har lest i overskriftene i VG. Sånt som f.eks. at 210-bilene med 4matic er laget på en annen fabrikk, og derved har andre styrker/svakheter enn de uten, eller at man kan oppleve trøbbel i fordelerkassa på nyere 4matic, men at det ikke gjelder de med 240 og 280 bensinmotor.
Du la kanskje merke til at jeg skrøt av forhandlernettet til Toyota? Aller merker hadde fortjent like flinke forhandlere.
Helt klart. Særlig dette med 210-bilene som rustet opp, og alle unnskyldningene om hvorfor det ikke skulle dekkes av garanti, har nok kostet dyrt. Heldigvis er det ikke helsvart. Vi fikk byttet bremseenhet på vår 2003/4-modell i 2012 på garanti. Da var den bikket 9 år. Dessverre vet jeg andre har blitt forespeilet regninger rundt 30.000 for samme jobb. Sånn burde det ikke være.
Jeg har fint lite med møller å gjøre, men en kollega som jeg tilbringer 3-4 timer i bil sammen med hver uke, har hatt noen passater. Der har egentlig servicen vært ganske god. De har byttet en del ting på garanti, eller med veldig lav egenandel, som jeg ikke hadde trodd ville gå gjennom.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg skrev "Bilene frodes linker til er ikke akkurat de bilene som sjeldnest er å se på planet til en redningsbil ;)" i en litt spøkefull tone.
Dette her får du til å bli: "Ja, du sa jo at de eneste bilene du så på bergningsbiler var e-klasser."
???
Jeg regner med at TS har forstått både den enes og andres synspunkter og ønsker han og deg lykke til videre.
Regner med Cozmo har notert seg dine synspunkter, altså at e-klasse ofte er på bergningsbil, og at jeg er den som skriver mest tullball? Godt å "vite".
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Traff på en litt oppgitt norsk BMW eier i Sverige. Han var kjempefornøyd med sin 5serie dieselbil som var noen år gammel, men han fortalte at hver gang han var på verksted( service mm)så kostet det over 10000 kr.........
.........og slikt bør man også tenke på med bruktbilkjøp!
Og denne tråden viser at vi kan være enige om at vi er uenige når det gjelder biler( i Finnmark også snøscootere) ;D ;D
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Et snitt på 25' i året blir altfor dyrt, og dermed ikke mer Volvo på meg.
Min byggeblogg her på forumet: http://www.byggebolig.no/index.php/topic,24165.0.html
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Kun service utgifter (pluss div foringer som en uansett må skifte på alle eldre biler) på de 3 årene og de 45000 km jeg eide den.
Har aldri eid bil som har vært billigere å vedlikeholde, dog tok den det igjen i bensinutgifter...
Det gjelder å finne biler som har vært godt vedlikeholdt og har god servicehistorikk, blandet med en lav kilometerstand.
Slettes ikke sikkert at totalregnskapet ble så galt, da. Det er ikke mange tette partikkelfilter eller ødelagte dieseldyser man trenger før det er rimeligere å kjøre litt tørst bil allikevel.
Hvordan er motorene til volvo å kjøre på LPG? Vi har bygget om ene e-klassen, og det fungerer fin-fint. Nesten 2 tonn stasjonsvogn med 4wd, automat og V6, som kjøres på 8-9,- / mila.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Bruktbilen fra he........ ;D ;D
"Men hva består den så av? Jo, vi kan jo starte med motoren. Den kommer fra BMW M5. Understell har Audi RS6 bidratt med. Girkassen kommer fra Jeep Grand Cherokee, mens Mercedes R-klasse står for elektronikken.
Bremsesystemet er hentet fra Fiat Multipla, mens Seat Alhambra har fått den tvilsomme æren av å gi den klimaanlegget. Til slutt kommer styringen fra Chrysler 300C".
http://www.side3.no/motor/de-har-laget-verdens-darligste-bil/8503164.html
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til