1,826
41
1
Bil: additiver/mirakelmidler o.l
725
Lier
0
Står nå og venter på at Torshov skal åpne så jeg får kjøpt qmi motorbehandling. Jeg har tidligere hatt stor suksess med qmi sin innvendige motorvask. Hadde en MB 190E med ventiltikk de første 5 sek etter oppstart. Qmi motorvasken i kombinasjon med ny olje fikset dette lett som en lek. Nå skal 325'n få en runde med både vask og behandling samt castrol olje.
Jeg har også hatt suksess med stp sin radiator tetting på en Audi.
Har dere noen historier å dele? Erfaringer, positive/negative?
Tror du slike tilsetninger har noe for seg?
Jeg har også hatt suksess med stp sin radiator tetting på en Audi.
Har dere noen historier å dele? Erfaringer, positive/negative?
Tror du slike tilsetninger har noe for seg?
Signatur
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg har googla og lest utallige tråder hvor folk mener det ene og det andre. Mye er nok lureri men f.eks en del av produktene har jeg trua på.
Før var kallenavnet mitt tavlebyggern.
Det er då fint å kunne sei at det er for å forebygge motorproblem.
Men for alldel, mange av desse produkta har av og til noko for seg, det er helt sikkert.
Har sjølv drivet bilverksted og har mykje erfaring med dette.
Jeg har brukt Diesel system cleaner fra http://lutken.no/produkter/ og etter 3 behandlinger så forvant melding om at partillefilteret måtte skfites. Biden det er snakk om er en 2009 730 d som har gått 180.000.
Jeg har ingen tilknytning til firmaet.
Det er et kjent problem med disse motorene i samband med VAG sine lange oljeskift-intervall. Jeg ble advart mot å bruke en del andre rensemidler for de kunne løsne for mye avleiringer for fort og dermed være med å tette oljesilen igjen.
Med AutoRX skulle visstnok møkk og dritt bli vasket av og bli blandet med oljen over lengre tid, noe som er mer skånsomt for motoren.
Det er ikke tvil om at " noe" skjedde etter 50-100km kjøring med AutoRX i oljen, for motoren hadde aldri gått så stille og pent som den gjorde da.
http://www.arxco.no/2/
Det er fryktelig mye rykter, "har hørt", "noen sier" og annet. Tror ikke jeg har sett noen bilprodusenter anbefale noe lurium så jeg er skeptisk. Vet jo om folk som har hatt god nytte av ymse stoff i diesel, spesielt VAG og tette partikkelfilter, EGR-ventiler og wastegater.
Men i tilfelle hans innlegg var myntet mot mitt innlegg ang AutoRx så vil jeg bare oppklare et par ting.
AutoRx bukes IKKE som et vanlig aditiv for å forlenge oljens levetid. Det er en renseprosess som man utfører en gang på den måten at man skifter olje og filter, fyller på en flaske AutoRX og kjører 3000km for så å skifte olje igjen. Deretter kjører man 3000km før man skifter olje enda en gang. Dette for å få ut mest mulig av urenhetene. Om nødvendig kan prosessen da gjentas. Men man skal alltid kjøre minst 3000km uten additiv i mellom. Den skal forøvrig ikke benyttes sammen med helsyntetisk olje.
VAG har faktisk et eget rensemiddel / additiv som de benytter ved nevnte problemer med tett oljesil på 1,8T. Men de kjører en renseprosess som pumper oljen rundt i motoren og ut i et eksternt filter mens bilen og motoren står i ro på verkstedet.
Men hele problemet kommer jo fra "longlife" oljen. Så for meg er oljeskift intervallene halvert og problemet løst.
Før var kallenavnet mitt tavlebyggern.