#31
 295     Trondheim     0
Vinteren nærmer jeg og jeg VIL ha varm bil om morgenen.
Bor i Trondheim. Har Nissan diesel 1,5l.
Ser for meg en timerløsning.
Trenger ikke det dyreste, ei heller det billigste...

1. Hvor går jeg for å kjøpe?
2. Hva sier jeg til mannen bak kassa?

Jeg har null peil på hva som er bra og trenger ei "handleliste".
Signatur

   #32
 2,397     Bjørkelangen     0
gå på biltema eller bilextra.
hele settet koster ca 1500 kr
Signatur
   #33
 962     Figgjo     0
Jeg har DEFA warm-up til min Ford Mondeo 1998. (men systemet fungerer likt på alle biler)

Det er en plugg som jeg monterte i selve motorblokka. Denne varmer opp kjølevannet i motoren til 30 grader. Tror ikke defa leverer noen varmere som gir mer varme, men 30 grader er bra nok, og gir passe grei varme. Når man varmer opp kjølevannet, så vil også lufta man får i bilen fra klimaanlegget være samme temperatur.
Så 30 grader får man i anlegget når man starter bilen. :)

Utenom har jeg stikkontakt i bilen, og en defavifte på 1000w.
Gøy å komme ut til snø- og isfri bil hver morgen.

Handleliste:
Frostpluggen (motorpluggen)
Grønn/svart strømkabel fra stikkontakten til bilen
Kontakt og kabel fra kontakten og inn til motorpluggen
-
Evt. Y-kobling i tillegg om du ønsker å trekke kabel inn i kupèen.
Stikkontakt inne i kupèen.
Bil: Motorvarmer - .jpg - NeDD
Bil: Motorvarmer - .jpg - NeDD
Bil: Motorvarmer - Defakabler.jpg - NeDD
Bil: Motorvarmer - Plugg.jpg - NeDD
   #34
 806     0
Hiv på et ur/klokke til å styre motorvarmeren inne i bilen og en batterilader slik at batteriet lades opp jevnlig så reduseres strømforbruket siden motorvarmeren kan slå seg på feks to timer før du skal til jobb og batterier som lades jevnlig holder nesten uendelig.

Jeg hadde et batteri i 15 som ble ladet slik til stadig og det var nesten like bra som nytt etter 15 år. Når de aldri lades langt ut og alltid er toppladet slites de ikke. Om de bare lades av dynamoen kommer de ikke over 85% lading.

Signatur