Ken
   #52
 143     Oppland     0
En gammal muskelbil fra USA noe ala denne står høyt på ønskelista mi. Nydelige karroserier og råest lyd!! Cool (og det kommer fra en som egentlig er frelst på halvgamle audi turbo5'ere...) Hvor mye hk og Nm har 8'ern?
   #53
 100     Bærum     0
Du lurte sikkert på Cutlassen, men min hel-alu V8 har 230 hk på svinghjulet og 235 Nm. I US-sjargong er volumet 158 cid ;D Slaglengden er illsinte 64,5 mm (med DOHC på hver side) og motoren er ikke utstyrt med annen rødstrek enn en svak rødsjattering på turtelleren ved ca. 7.000 rpm. Har dratt den til 8.000, men da ville den ikke mer ;)

Men den er italiensk da ...
   #54
 4,148     Oslo Vest     0
Jeg dro BDA'Escorten også til 8000 rpm og det er en fantastisk lyd. Bilglede på høyt nivå. Er til overhaling nå, og prisene er blitt HELT forferdelige. Men fin lyd er det!!!!!!!!!!! :D

Ellers er muskelbil stas da, og Cutlassen din er NYDELIG. Drømmer meg tilbake til en 1970 Mustang Mach 1/Boss/Shelby evt 1971 mod av den samme. Eller 1970 Charger RT/1971 Challenger RT.

Også kan jeg drømme videre. Det er så mye flott. Og gratis å drømme....


For den som liker gamle Escorter
http://www.youtube.com/watch?v=YAwBpZUxbjw

Signatur
   #55
 27     0

En gammal muskelbil fra USA noe ala denne står høyt på ønskelista mi. Nydelige karroserier og råest lyd!! Cool (og det kommer fra en som egentlig er frelst på halvgamle audi turbo5'ere...) Hvor mye hk og Nm har 8'ern?


Har ikke fått målt den på rulle. Gamle eieren fra USA sa det var ca 350 hk. Får se til våren om han hadde rett.. Det flytter godt på seg, høres ut som det er 800 hk, og drikker mer enn nok.. Kjørte den fra Bergen til Haugesund for å godkjenne den, og da brukte den 2,3 på milen.. (forsiktig kjøring, var 0-2 grader og ukjent bil så..)
Har ordnet det til litt finere oppi motorrommet nå, trekt nye kabler og lagt de inni skjermen istedenfor, ser veldig mye bedre ut.
   #56
 2,172     Oslo     0
Kan vel ikke kalles en hobby-bil, men jeg bruker forholdsvis mye tid i denne bilen.

2010 modell (kjøpt i 2009) Ford Mondeo Titanium S med 2,2 Duratorq og manuell kasse.
Motoren har 175 dieselhester og gir et pent skyv.

Bilen er veldig god å kjøre og Titanium S har sort delskinn med rød kantsøm og sort pianolakk på enkelte interiørdetaljer. De doble eksospottene og lyden fra turboen  imponerer definitivt kidsa i nabolaget  ::)

Nydelig bil å kjøre - og en real opptur etter 8 år i en Peugeot 406  Cool
Bil tråden... hva er hobby bilen din? - Mondeo1.jpg - kirderf
Bil tråden... hva er hobby bilen din? - Mondeo2.jpg - kirderf
Bil tråden... hva er hobby bilen din? - Mondeo3.jpg - kirderf
   #57
 5,112     Troms     0
Flott bil Kirderf! Jeg har forgjengeren, en 2,2 TDCI Duratorq med 180 genmodifiserte dieselhester.  Den leverer nå std 400NM, men ved gasspådrag leverer den 460NM i kortere perioder. antakelig det samme som i kjerra di antar jeg.

Har aldri trodd en dieselbil skulle dra så bra og den drar helt ut mot 4900 o/min også, ikke noe effekttap der nei. Det er vel det spesielle med de nye mondeo dieselmotorene, de drar og drar langt ut over rødmerkingen...

Signatur

   #58
 5,410     Langhus     0
Bilen min skulle være en billig pendlebil, men så ballet det litt på seg med senk, felg og litt anna...

Men med høy lam med ulvepelsfaktor og 1,3 liters motor går den på 0,75 ved hard kjøring..

Søndagsbilen er en '72 Mercedes Benz 250 CE
Trenger deffinnitivt litt pleie... lekkasje i bremsekraftforsterkeren medfører at vakumslangen suger inn bremseveske ved bremsing, som på sin side lager en ganske grei "James Bond" effekt med røykteppe...

I bakgrunnen på siste MB-bilde ser man konebilen... VW Sharan... Det meste som er skrevet om den biltypen på nett, stemmer....
Bil tråden... hva er hobby bilen din? - SpaceStar1.JPG - Jafo
Bil tråden... hva er hobby bilen din? - mb250ce_01_full.jpg - Jafo
Bil tråden... hva er hobby bilen din? - R0012754 (Medium).JPG - Jafo
Signatur
   #59
 77     Trondheim     0
Her i gården går det i engelsk. Har en MGB GT som jeg driver å skrur på når jeg har tid. Den får nytt for- og bakhjulsoppheng med coil-overs og K-link i stedenfor bladfjærer bak. Girkassa kommer fra en Ford Sierra og motoren blir en Ford Zetec 2.0 fra en Mondeo ombygd fra innsprøytning til dobble Weber DCOE45 forgassere. Det skulle gi en effketøkning på ca 150%  ;D

Her er en tråd om bilen - http://turbosport.co.uk/showthread.php?t=127484

Ellers putrer jeg rundt i en Ford Puma 1.7 til daglig og madammen har annektert Volvo V50 2.0 Dieslen vår.

Drømmer om følgende biler:

Dax Rush Hayabush
Alfa Romeo GTV6 (rustfri)
Maserati Ghilbli GT (1994-1996)
Porsche 911 (964) Carrera 4s



   #60
 4,110     Akershus (Follo)     0

Men den er italiensk da ...

Til tross for at typebetegnelsen kunne forlede noen til å tro den er kanadisk?

Mon tro jeg ikke har sett deg og den bilen på et annet forum.  8)

Signatur