#11
 10,486     Akershus     0

Tja, jeg er redd det ikke er så enkelt som å stille opp hos Biltilsynet. Der i gården kreves det at du stiller med dokumentasjonen, ikke at du stiller opp til en test, så vidt jeg forstår dem.


Det er statens vegvesen som skal godkjenne bilen, så det vil være naturlig å starte med å kontakte dem, og høre hva som trengs av dokumentasjon.



Jepp, skal sjekke med dem. Dessverre så er det vel sannsynlig at amcar-miljøet importerer fra USA - og fra USA aksepteres typegodkjenning tilsvarende EU.


Akkurat det er vel en sannhet med ganske mange modifikasjoner?

For at en bil typegodkjent i USA skal være grei her i Norge, må den være 100% (ikke 99,99999999%) lik som den var da den forlot fabrikken. Det er en del som har fått trøbbel med biler som skal registreres som varebil, for når de bygges om til vare, er de ikke lenger identiske med da de forlot fabrikken.

Uansett så er nok ikke tipset om amcar så dårlig. Import = import i stor grad.
Signatur

  (trådstarter)
   #12
 992     Østlandet     0
Snakket med Vegvesenet igjen nå.

Antallet krav som må oppfylles har økt fra 42 sist til 50 nå. (Hørtes svada ut.)

Uansett, de kan ikke hjelpe meg, men viste til tyske Tüv og eventuelt fabrikanten.

Dessverre har jeg tidligere snakket med fabrikanten og de var ikke interessert i å hjelpe.

Fortsettelse følger (kanskje - dette synes vanskeligere og vanskeligere).