520    31    0  

Bilutstilling i Frankfurt sept. 2011

 3,704     Ringerike     0
Har nå bestilt meg en tur til bilmessa i Frankfurt, er der 24. og 25. sept., gleder meg sinnsykt til å "ta på" den nye DS5'n  ;D

Noen andre som skal i vei?

Flere bilder av DS5'n her.
Bilutstilling i Frankfurt sept. 2011 - DS5 hvit.jpg - Bidda
Bilutstilling i Frankfurt sept. 2011 - DS5 innvendig.jpg - Bidda
Signatur

   #3
 3,387     0
DS er fin, men jeg liker ikke den nye instrumentplasseringen. Den vi har på C4 liker jeg bedre. F1 girkassa er noe av det bedre jeg har kjørt av slike kasser. Min far har en Toyota med F1 kasse , men den er ikke i nærheten.
Men en må ha de største motorene ellers blir det for lite å dra på med.
   #5
 3,387     0
Det er kanskje F1 giring det heter. Jeg synes det er så tungvint å skrive automatisert manuell girkasse med girskiftingpedaler på hver side av rattstammen. Men det er det det er . I en C4 til 300 tusen får en ikke akurat særlig mye deler som faktisk hører hjemme i en F1 formelbil, men noe av det er bygget etter samme inspirasjon.

I praksis bruker jeg de pedalene/girskifteflappene svært sjelden. Bilen går på automat. Bare når jeg får noe "rasp" at det blir til at jeg girer litt. Men det er morsommere i Xantian med original Citroeng hydraulisk fjæring. Den er dritartig når den presses ut i en sideveis skrens. Har aldri kjørt noe som er så kontrollerbart å leke litt med på skikkelig svingete veg. Offroaderen min derimot har en stygg tendens til å ville velte og når en tvinger den til å slippe i stedet så vil den helst slippe foran en brøkdel av sekundet etter at den har sluppet bak og da roterer jævelen om sin egen akse. Det er tilnærmet håpløst å kontrollere så på offentlig veg er det absolutt ikke å anbefale. Norge er ikke akkurat landet for motorsport, men heldigvis finnes ett og annet kjørefelt så en får ut litt frustrasjon :D

I dag er det siste dagen på Artic Trophy og Norge har deltagere som har gjort en meget god innsats. Det er et offroadløp over 5 dager i Murmansk. Nevnes ikke i norsk presse, mens i Russland er det masse overføring på tv. Men siden det har med kjøring utenfor vei er det bannlyst i Norge. Bil i Norge skal helst ha strikkmotor eller enda mindre. Og nå er regjeringen bekymret for at EL-biler skal gi innteksttap i statskassa og vil også ha dem vekk fra kollektivfeltet. Da blir det ikke mye elbiler det ikke står klistremerke med SV eller Rødt-medlem på å se.
   #7
 3,387     0
En besinutgave med ca 130 Hk fra siste året de laget dem. Kona holdt på å sende den til skroting når hun byttet bil så da holdt jeg på å ... ja. Men siden den hadde en bulk i bakdøra/ skjermen etter at hun subbet inn i en stolpe i et parkeringshus ville hun skrote bilen. 9 år gammel bil som hadde vært på eukontroll uten anmerkning gått 150 tusen og nylig på byttet topppakning, registereim og hydraulikk-kulene. Bakdør fikk jeg tak i i samme farge for 350 kr. Baksjermen retter jeg med sandblåsing og sparkelmasse og så lakker jeg med Biltema spraylakk  Grin Så kjørte ei dame inn i forskjermen min og laget en brett i den og først hold jeg på å si "sånn skjer" men så var hun så frekk og ufin i kjeften så jeg forlangte full pakke med skademelding og oppgjør. Endte med at jeg fikk kr 9.000,- uten at jeg sa annet enn at jeg ville fikse skaden selv. Den bilen skal jeg klare å kjøre i mange år uten store utgifter. Men gjør absolutt alt på den selv. Litt på trass da. Fikk tak i tilhengerfeste for 250 kr. Det er solgt mange av dem og siden de allerede begynner komme inn på skroting så er det lett å finne billige deler.

Ikke akurat noen utstillingsbil, men gjør jobben sin for en rimelig penge og veldig ok å ha en bil en ikke er redd for å hive noe materialer og skrot inn i. Under byggingen her har det bilen med en liten tilhenger spart oss for masse penger og gjort mye arbeid vesentlig enklere. Alle som bygger burde ha en bil med tilhenger som det ikke er noen krise om det blir en ripe eller to på.

   #8
 8,022     Bærum     0
En stor fordel med Citroen+Hydraulisk fjæring+tilhenger er at selv om hengeren er skeivt eller tungt lastet, så holder rompa på Citroenen seg i akkurat samme avstand til bakken som før hengeren ble hektet på. Eller før bagasjerommet ble fylt med våt sand, som en kamerat med en gammel BX bare måtte prøve før han skrota bilen  ;D