Smak og behag, men disse eldre modellene synes jeg er HELT FANTASTISKE, det gjelder også den nest nederste bilen, en Ami, jeg synes den er helt utrolig tøff.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Hehe, en artig tråd da, overskriften handlet om en bilutstilling i Frankfurt og nå lurer nok de fleste på om det er kun en utstilling av Citroen :D Har hatt ett par eldre Citroenger selv opp igjennom, men det har stort sett vært det vi her kaller for jordebiler, fryktelig artige å kjøre i hjel på skogsveier og jorder ;D Men jeg har hatt en slik "padde) som incognito la ut bilde av, en kjempe artig bil som jeg har savnet mange ganger, dette var bil med sjel og sjarm, denen bilen ble selvsagt ikke kjørt i hjel, men restaurert og solgt videre. Har ellrs hatt en del andre franske biler og må ærlig innrømme at en finner ikke makan til kjørekomfort som i franske biler. Problemet var at de var såpass spessielle å skru på og det var ofte mye problemer med hydrolikken på eldre modeller. Men design og komfort har gjort at jeg har vurdert å bytte ut min tilårskommende Golf 5 i en franskmann.
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Fransk bil, alpelue og tørkle i halsen ;D Har faktisk hatt en Renaut 8 Gordini en gang. Artig bil, men alt i alt er vel franske biler kjennettegnet med dårlig kvalitet. Padda var det mange som likte helt til hydraulikken røk. Da ble det DYRT. Men smaken er vel som baken ;D
Dette med bil er alltid årsak til heite diskusjoner. Personlig er jeg ikke glad i å skru bil, annet enn løpsbil (og da skjer det ofte), men jeg er glad i spennende design.
For mange, inklusive meg selv er bil en lidenskap og da er det ALT annet enn økonomi som teller, det er hjertet som bestemmer og det merkes på lommeboken i ettertid.
Jeg har valgt å kjøre trygg tysk bil til daglig, som i mine øyne er pen og som ikke gir feil signaler. Gode løsninger, solide pene løsninger innvendig som skinnseter og treverk. Dette slites normalt sett ikke.
Men det er en kjedelig bil og den er forholdsvis hard. Andre har komfort som prioritet 1 og velger gjerne en Citroen, andre har behov for japansk grundighet og velger en Toyota. Selv har jeg pasjon for engelske biler og koser meg med en engelsk bil som har et fantastisk interiør, kjempemotor og som gir meg veldig mye kjøreglede.
Men som bilfreak liker jeg å kjøre bil og derfor har familien en tysk sportsbil. Den er i mine øyne fantastisk å kjøre, holder seg fantastisk i pris, TOPP kjøregenskaper (såfremt man ikke slipper gassen rett før svingen), påkostet interiør og flott lyd. En helt utrolig kjøreopplevelse til prisen av en ny Ford Focus om man velger en som har gått noen mil.
Bilvalg er hos en del preget av følelser, og det kan vanskelig sies å være mer riktig å kjøpe den ene fremfor den andre. Mange tenker annenhåndverdi og kjøper man en "riktig" bil som f.eks en Audi A4 med quattro koster en slik ofte en halv million. Og etter tre år har den sunket i verdi, noe som også en Citroen har gjort. Den som velger Audi ønsker "ordnung muss sein", den som velger Citroen velger særpreget til Citroen og comforten. For en stund tilbake hadde jeg gleden av å være passasjer i en ny VW Phaeton fra Frankfurt til Strasbourg, og ble fraktet i en Citroen C6 i Frankrike. Mitt valg hadde blitt en Phaeton, MEN Citroen C6 hadde en helt utrolig komfort og støydemping. Så det blir veldig smak og behag.
Valg av engelsk bil vil i manges øyne være veldig feil, dyr innkjøp, feil med elektro, faller MYE i pris og gir veldig negative signaler utad. Mulig det, jeg har sjelden hatt problemer med dem (og jeg har hatt flere de siste 15 årene) men jeg har kost meg med detaljer, opplevelse og kjørekomfort.
Bil er ikke bare annenhåndsverdi, det er også prioriteringer, pasjon, kjøreglede, utseende og ufornuftig lidenskap.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Har hatt ett par eldre Citroenger selv opp igjennom, men det har stort sett vært det vi her kaller for jordebiler, fryktelig artige å kjøre i hjel på skogsveier og jorder ;D
Men jeg har hatt en slik "padde) som incognito la ut bilde av, en kjempe artig bil som jeg har savnet mange ganger, dette var bil med sjel og sjarm, denen bilen ble selvsagt ikke kjørt i hjel, men restaurert og solgt videre.
Har ellrs hatt en del andre franske biler og må ærlig innrømme at en finner ikke makan til kjørekomfort som i franske biler.
Problemet var at de var såpass spessielle å skru på og det var ofte mye problemer med hydrolikken på eldre modeller.
Men design og komfort har gjort at jeg har vurdert å bytte ut min tilårskommende Golf 5 i en franskmann.
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Like dårlig som tyske og andre europeiske bilmerker.
Rliability index, over 50.000 biler, 2-10 år gamle.
Ingen andre som skal på messa enn incognito? ....er vel naturlig større mulighet for å treffe BB-folk på Bygg Reis Deg messa på Lillestrøm i høst.
Egne prosjektfilmer på YouTube
For mange, inklusive meg selv er bil en lidenskap og da er det ALT annet enn økonomi som teller, det er hjertet som bestemmer og det merkes på lommeboken i ettertid.
Jeg har valgt å kjøre trygg tysk bil til daglig, som i mine øyne er pen og som ikke gir feil signaler. Gode løsninger, solide pene løsninger innvendig som skinnseter og treverk. Dette slites normalt sett ikke.
Men det er en kjedelig bil og den er forholdsvis hard. Andre har komfort som prioritet 1 og velger gjerne en Citroen, andre har behov for japansk grundighet og velger en Toyota. Selv har jeg pasjon for engelske biler og koser meg med en engelsk bil som har et fantastisk interiør, kjempemotor og som gir meg veldig mye kjøreglede.
Men som bilfreak liker jeg å kjøre bil og derfor har familien en tysk sportsbil. Den er i mine øyne fantastisk å kjøre, holder seg fantastisk i pris, TOPP kjøregenskaper (såfremt man ikke slipper gassen rett før svingen), påkostet interiør og flott lyd. En helt utrolig kjøreopplevelse til prisen av en ny Ford Focus om man velger en som har gått noen mil.
Bilvalg er hos en del preget av følelser, og det kan vanskelig sies å være mer riktig å kjøpe den ene fremfor den andre. Mange tenker annenhåndverdi og kjøper man en "riktig" bil som f.eks en Audi A4 med quattro koster en slik ofte en halv million. Og etter tre år har den sunket i verdi, noe som også en Citroen har gjort. Den som velger Audi ønsker "ordnung muss sein", den som velger Citroen velger særpreget til Citroen og comforten. For en stund tilbake hadde jeg gleden av å være passasjer i en ny VW Phaeton fra Frankfurt til Strasbourg, og ble fraktet i en Citroen C6 i Frankrike. Mitt valg hadde blitt en Phaeton, MEN Citroen C6 hadde en helt utrolig komfort og støydemping. Så det blir veldig smak og behag.
Valg av engelsk bil vil i manges øyne være veldig feil, dyr innkjøp, feil med elektro, faller MYE i pris og gir veldig negative signaler utad. Mulig det, jeg har sjelden hatt problemer med dem (og jeg har hatt flere de siste 15 årene) men jeg har kost meg med detaljer, opplevelse og kjørekomfort.
Bil er ikke bare annenhåndsverdi, det er også prioriteringer, pasjon, kjøreglede, utseende og ufornuftig lidenskap.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Egne prosjektfilmer på YouTube
....deriblant en "beinsliten" Bidda ;D
Egne prosjektfilmer på YouTube