Dobbeltmassesvinghjul er i stedet for vanlig svinghjul. Svinghjul er er jo normalt bare en kladd med jern, idiotsikkert. Dobbelmasse svinghjul er 2 kladder jern, som henger sammen via gummi eller metallfjær. Dette minsker vibrasjoner og bråk, samt at fjæra eller gummien ryker etter ei stund. Omtrent samme operasjon som å bytte clutch som å bytte svinghjulet. 1.9 pumpedyse-motorene til VAG er billige og fine til å trekke henger med.
1,9l er jeg trygg på når det gjelder henger. Det var de enda mindre motorene med like mange hester jeg er skeptisk til. Gir en 1,6l med 120hk samme kraft som 1,9l med 120hk?
Har aldri kjørt V50, men eier en 2007 S40 selv, samme bilen men i sedan. Jeg liker bilen svært godt, og det har blitt flere volvoer i garasjen etter kjøpet mitt. Fokuset på sikkerhet merkes, bakseteryggene veier 4x sammenlignet med den gamle bilen min. B-stolpene er 15cm dype, dørene er dype sammenlignet med tilsvarende og større biler. God kjørekomfort, gode seter, men kanskje ikke setene for deg hvis du veier 120kg. Jeg er 187 og veier 94 kg, det går bra, men hadde jeg vært større, ville kanskje setene blitt litt små.
Mulig du ryker på hengervekt?
Det er mulig å få dem med 4wd, men det er langt mellom de på markedet.
Skjermen i bilen er av typen som spretter opp midt på dashbordet. Tipper den kun er til navigasjon. Da blir ryggesensor eller 3.partsløsning alternativet.
Ryggesensor er ikke nøyaktig nok. Det er stadig jeg trenger å lukeparkere på plasser som er 20cm større enn bilen. Ingen sjans at det lar seg gjøre uten kamera.
Den motorhavari-problematikken på Avansis diesel, er den knyttet til en spesiell årgang? Har problemet blitt løst i nyere utgaver? Er det løst på byttemotorene, eller stor sannsynlighet for at det inntreffer på nytt?
Jeg elsker Legacy. Men må dessverre et stykke opp i pris for å få diesel. Tidligere hadde subaru endel problemer med clutchen. Gjelder det de nyere modellene også?
Jeg kjører nesten aldri kortere enn 2 mil mellom start og stopp. Normal småkjøring er 10 mil.
Vet ikke så mye om diesel, annet enn at de har vært plagd med partikkelfilter pga småkjøring..... Clutchen på Legacyen(enda i familien) var byttet for ca 100000 km siden, ingen problemer så langt........... Bilen bare virker hele tiden!! Kjører selv bare automat nå.......Outback(konebil) og Tribeca: http://www.tv2.no/underholdning/broom/roeverkjoep-paa-ukjent-luksussuv-2945111.html ........og fyller bensin i Russland til ca 6 NOk pr liter ;D ;D ;D
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Hva er "dieselvarmer" som står i en rekke annonser? Er det dieseldrevet motor og kupevarmer som varmer opp før kjøring, eller er det kun en tilleggsvarme for bruk under kjøring?
Hva er det?
http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
for og skifte dobbelmasse svinghjul på f.eks passat,så ligger det på rundt 20k
1.9 pumpedyse-motorene til VAG er billige og fine til å trekke henger med.
1,9l er jeg trygg på når det gjelder henger. Det var de enda mindre motorene med like mange hester jeg er skeptisk til. Gir en 1,6l med 120hk samme kraft som 1,9l med 120hk?
Jeg liker bilen svært godt, og det har blitt flere volvoer i garasjen etter kjøpet mitt.
Fokuset på sikkerhet merkes, bakseteryggene veier 4x sammenlignet med den gamle bilen min. B-stolpene er 15cm dype, dørene er dype sammenlignet med tilsvarende og større biler.
God kjørekomfort, gode seter, men kanskje ikke setene for deg hvis du veier 120kg. Jeg er 187 og veier 94 kg, det går bra, men hadde jeg vært større, ville kanskje setene blitt litt små.
Mulig du ryker på hengervekt?
Det er mulig å få dem med 4wd, men det er langt mellom de på markedet.
Den motorhavari-problematikken på Avansis diesel, er den knyttet til en spesiell årgang? Har problemet blitt løst i nyere utgaver? Er det løst på byttemotorene, eller stor sannsynlighet for at det inntreffer på nytt?
Vet ikke så mye om diesel, annet enn at de har vært plagd med partikkelfilter pga småkjøring.....
Clutchen på Legacyen(enda i familien) var byttet for ca 100000 km siden, ingen problemer så langt...........
Bilen bare virker hele tiden!!
Kjører selv bare automat nå.......Outback(konebil) og Tribeca:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/roeverkjoep-paa-ukjent-luksussuv-2945111.html
........og fyller bensin i Russland til ca 6 NOk pr liter ;D ;D ;D
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til