Turbo innfører "problemet" med kraften blir begrenset til innenfor arbeidsturtallet på turboen.
På diesel er det i alle fall sånn. Når du passerer 4000 rpm er det brått stopp og du må gire. Sånn er det ikke på min bensinturbo. Der har jeg trøkk helt til 6000 rpm.
ja,og du ser at nåla på bensinmåleren faller som en stein ;D når jeg ga på litt med min golf gti jeg hadde,så gikk det med over 2,5l på mila,da blir det billigere med diesel,ikke minst når man skal dra tung henger
Turbo innfører "problemet" med kraften blir begrenset til innenfor arbeidsturtallet på turboen.
På diesel er det i alle fall sånn. Når du passerer 4000 rpm er det brått stopp og du må gire. Sånn er det ikke på min bensinturbo. Der har jeg trøkk helt til 6000 rpm.
ja,og du ser at nåla på bensinmåleren faller som en stein ;D når jeg ga på litt med min golf gti jeg hadde,så gikk det med over 2,5l på mila,da blir det billigere med diesel,ikke minst når man skal dra tung henger
Jeg målte bilen forbruket på min 2 liter, 200hk og 1600kg bensinbil sist jeg kjørte alene fra Trondheim - Kristiansund og da var forbruket på hele 0.74 l/mil selv om høyrefoten var tung.
Bilen vår: 2000kg, 3liter 6 sylinder boxer med 245 hk bruker literen på mila..... Havner alltid slik at det er nødvendig med noen kvikke forbikjøringer;-) .......og det påvirker selvsagt forbruket.... Heldigvis så kan vi kjøpe billig(6kr/liter) bensin i Russland
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Jeg målte bilen forbruket på min 2 liter, 200hk og 1600kg bensinbil sist jeg kjørte alene fra Trondheim - Kristiansund og da var forbruket på hele 0.74 l/mil selv om høyrefoten var tung.
Det er omtrent samme forbruk som jeg hadde i snitt på langkjøring med 1997-modell Jeep Grand Cherokee med 5,2L v8
Jeg målte bilen forbruket på min 2 liter, 200hk og 1600kg bensinbil sist jeg kjørte alene fra Trondheim - Kristiansund og da var forbruket på hele 0.74 l/mil selv om høyrefoten var tung.
Det er omtrent samme forbruk som jeg hadde i snitt på langkjøring med 1997-modell Jeep Grand Cherokee med 5,2L v8
0,74 l/mil med 5,2 L V8?.............hmmm ??? ??? Må ha vært rolig kjøring med med mange bakker nedover da?
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
0,74 l/mil med 5,2 L V8?.............hmmm ??? ??? Må ha vært rolig kjøring med med mange bakker nedover da?
... og 4wd og dekk med kurante egenskaper for daglig bruk i gjørmete beiteområder. (Det var vel en grunn til diverse ledd i forstillinga måtte byttes ved 70.000km på både den og dens diesel etterfølger) 0,76-0,78l/mil stort sett på langkjøringa i følge kjørecomputer. Da med cruisekontroll innstilt på fartsgrense+15 og hovedsaklig kjøring på e18/e6 rundt oslofjorden. Ikke noe problem å få den til å bruke 5-6 ganger så mye om man ville det. Og i byen var 2l/mil normalt om man var forsiktig.
Forøvrig godt å se at nye biler også kan fåes med bensinturbo for tiden. Var jo en periode der det kun var traktormotorer å velge i.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
ja,og du ser at nåla på bensinmåleren faller som en stein ;D
når jeg ga på litt med min golf gti jeg hadde,så gikk det med over 2,5l på mila,da blir det billigere med diesel,ikke minst når man skal dra tung henger
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Jeg målte bilen forbruket på min 2 liter, 200hk og 1600kg bensinbil sist jeg kjørte alene fra Trondheim - Kristiansund og da var forbruket på hele 0.74 l/mil selv om høyrefoten var tung.
Havner alltid slik at det er nødvendig med noen kvikke forbikjøringer;-)
.......og det påvirker selvsagt forbruket....
Heldigvis så kan vi kjøpe billig(6kr/liter) bensin i Russland
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Det er omtrent samme forbruk som jeg hadde i snitt på langkjøring med 1997-modell Jeep Grand Cherokee med 5,2L v8
0,74 l/mil med 5,2 L V8?.............hmmm ??? ???
Må ha vært rolig kjøring med med mange bakker nedover da?
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
0,17mpg er 1,38 l/mil.
... og 4wd og dekk med kurante egenskaper for daglig bruk i gjørmete beiteområder. (Det var vel en grunn til diverse ledd i forstillinga måtte byttes ved 70.000km på både den og dens diesel etterfølger)
0,76-0,78l/mil stort sett på langkjøringa i følge kjørecomputer. Da med cruisekontroll innstilt på fartsgrense+15 og hovedsaklig kjøring på e18/e6 rundt oslofjorden.
Ikke noe problem å få den til å bruke 5-6 ganger så mye om man ville det. Og i byen var 2l/mil normalt om man var forsiktig.