#31
 767     0
Man blåser ikke luft inn. setter bare trykk på beholderen med væske oppi. er noe man kan lage seg selv som nevnt. ett gammelt lokk fra bilskroten som man borer ett hull i å setter en ventil fra ett bilhjul i for eksempel. da kan man bruke luftpåfyller med manometer, sånn at man har litt kontroll på trykket. rundt en bar er sikkert nok. kjedelig å sprenge tanken også Wink ellers kan du vell alltids forsøke å lufte feil vei, men blir ofte litt mer søl da. altså at du kjører væske inn på lufteskruen med trykk.

   #32
 767     0
Det som har holdt på litt med mc eller moped med skivebrems, har gjerne opplevd att noen er tildels håpløse u lufte normalt. ser det finnes mange triks og metoder der.

men av egen erfaring syns jeg det greieste er å sette en slange med enveisventil på lufteskrue å nedi en flaske med bremsevæske, for så å betjene hendlene, eller pedalen i ditt tilfelle, med raske bevegelser en del ganger. føles man får litt bedre flow å lettere å spyle ut luftbobler da. er gjerne sånn at vist det sitter en luftboble ett sted, flytter man den kanskje bare frem og tilbake med vanlig pumpe, åpne, stenge metoden:)

litt enklere for en person også, da man ikke trenger å lukke lufteskruen hver gang man har pumpet å skal slippe pedal eller hendel ut igjen.

Tror de har forskjellige lufte"apparat" på biltema?
  (trådstarter)
   #33
 5,111     Sørnorge     0
Det ser ut som varmkjøring og deretter noen raske tramp på pedalen med lufting stengt og påfølgende raske tramp med lufting åpen lokker frem litt mer av den hvite guffa.

Tror jeg skal satse på lufting før og etter hver kjøretur fremover slik at det stadig er vekslende temperaturer.

Jeg bruker bremselufter med ventil siden jeg alltid er alene. Har snart brukt opp en hel liter bremsevæske på lufting!