#21
 5,608     0
Eg har aldri vedlikeholdslada nokon av bilane våre (eg gjer det med maskiner da desse ikkje er mykje i bruk på vinteren) og batteria heldt stort sett så lenge eg har bilen (til dei er rundt 10 år), eg trur eg har aldri skifta eit batteri på ein bil som har vore yngre under 10 år. Som oftast blir bilane kjørt ein time kvar gang dei vert kjørt, det hjelper jo på.

   #22
 2,413     Ønsker ikke besøk av deg     0
Intet "problem" med ti år.

Tilsynelatende. Prøv å parker bilen din i en bakke med et ti år gammelt batteri. Sannsynligvis vil bunnfallet kortslutte cellene og da står du der.....

Parkerer du horisontalt derimot, kan du klare deg.

Mine anbefalinger betyr hva som er best for batteriet. Hvor lenge du kan dra strikken er en annen sak.



Eg har aldri vedlikeholdslada nokon av bilane våre (eg gjer det med maskiner da desse ikkje er mykje i bruk på vinteren) og batteria heldt stort sett så lenge eg har bilen (til dei er rundt 10 år), eg trur eg har aldri skifta eit batteri på ein bil som har vore yngre under 10 år. Som oftast blir bilane kjørt ein time kvar gang dei vert kjørt, det hjelper jo på.
   #23
 5,608     0
Pakerer eg i ein bakke kan eg jo ta bilen på gear....
Snittlevtid er 5 år på bilbatteri, og dei kan vare opptil 20 år, så levetida varierer mykje for ulike bruksmønstre.
Jevn, ofte og langvarig bruk (og med det lading), høg nok ladespenning og låg temperatur (ikkje noko problem her på Vestlandet..), unngå koking og ingen nedtapping av batteri når bilen ikkje går (webasto o.l.) da kan batteria vare lenge.

Forresten trudde eg den negative plata var plassert i en glassfiberlomme på nyere batterier for å hindre bunnfall? Nå er det mange år sidan eg hadde mitt kurs om blybatteri da eg var elektriker på Kobben ubåt så mulig anna hadde skjedd. På ubåtene var det lang levetid på batteri, enkeltceller var skifta (vog 600kg), men eg trur dei orginale batteri fra -60 tallet sto i.
Og dei vart tappa nesten heilt flate ein gang for året for å "forlenga" levetida og så lada saaaakte opp igjen i tillegg til at dei vart kokte jevnlig, dei vart topplada, så kjørte ein på med konstant strøm (trur det var 50A) mens spenninga steig.
   #24
 2,413     Ønsker ikke besøk av deg     0
oblygre: Artig, for jeg har jobbet på ula klasse ubåt som elektriker i åresvis.

Det du sier om levetid på ubåtbatteri stemmer ikke. Etter 7 år er de rimelig finito, mer er vanskelig å si siden det er gradert informasjon.

Det er sønnak excide som leverer de batteriene og jeg kan alt som dem, sykluser osv i minste detalj.

Jeg har en liten bakke opp til huset. En bekjent parkerte der natten over og neste morgen var batteriet flatt. Du klarer ikke ta bakkestart her, siden avstanden er så kort.  Bunnfallet kortsluttet cellene og batteriet var 11 år gammelt. Hadde fungert greit til da.

Det du sier om glassfiberlomme stemmer heller ikke. Hadde du hatt peiling på blysyrebatteri støkiometri så hadde du vist at blysulfat danner i like store mengder på katode og anode. Lommen er der for å holde blydikoksid på plass, som er ganske porøst.
   #25
 5,608     0
Det med lomma hadde eg fra ein kar som kan nok mykje om batteri, men eg har jo ikkje sett det i praksis.
Står forøvrig litt om det her: http://www.jenskleven.no/doc/FORSVARET_om_blybatterier.pdf
Under platene er det et rom for å samle opp bunnfallet ettersom aktiv elektrodemasse i
platene løsner pga overbelastning eller sulfatering. Nyere batterier er som regel utstyrt
med lommeseparatorer. Da er den negative platen plassert i en glassfiberseparator formet
som en lomme som sørger for å holde aktiv masse i gitteret på plass og hindre bunnfall.


Her og er det nevnt: http://turpaahjul.com/forum/showthread.php?t=2470
Lommeseparatorer: I stedet for enkle plater som separatorer, er det nå mer vanlig med lommeseparatorer. Disse vil til en viss grad holde den aktive massen inntil platene, og hindre utfall og kortslutning i bunnen.


Var ikkje klar over at batteri var skifta etter 7 år nei, slik som dei såg ut trudde eg dei var gamle  Grin og dei gamle trikkarane skraut over at batteri varte så lenge, skikkert kun skryt det då. Eg var der jo ikkje der meir mine pålagte månader.
   #26
 5,608     0
Eit spørsmål Hondaen; disse pulssystemene som hevadar å fjerne sulfatering, kjenner du til noko (uavhengig) forsking om dei faktisk virkar?
Testane og referansane ser jo tilforlatelig ut, men eg er nok litt skeptisk.
Bunnfall gjer dei vel ingenting med.


http://www.tu.no/motor/article287242.ece
http://www.jenskleven.no/DEV/admin/wysiwyg/uploads/files/S703_StromOmbordDel8.pdf
http://www.megapulse.net/
http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/elektrisk/batteriladere/ctek-multi-xs-25000/
   #27
 5,608     0
Ellers målte eg spenninga på bilbatteriet i Citroen i dag tidleg; 12,5V før eg starta og 14,5V 10 sekund etter eg hadde starta med lys & vifte i gang, så ladespenninga er iallefall ikkje for låg.....

   #28
 7,685     Bærum     0
I forhold til temperaturen er den vel for lav. Skal være 14,4 ved +20gr. På den annen side er den vel bra i forhold til mange andre biler.
   #29
 5,608     0
30mV/K er det vel ja, så litt høgare skulle den nok vore, nærare 15V ja.
Tviler på den er temp. kompensert så den er det nok heile året.
Ikkje auka den heller når bilen hadde gått litt.
   #30
 10,486     Akershus     0
15v er vel passe rundt -10c? Problemet da blir vel gjerne at bilens øvrige elektronikk kan grilles.
Signatur