1,838
27
2
Dagens tabbe - servo fluid i kjølevannstanken
4,190
0
Har ingen annen god unnskyldning enn at det var mørkt og at kjølevannstanken også var ganske tom, dermed havnet servo fluid i den og ikke i tanken sin. Bilen er fortsatt like tung på rattet, men tror jeg skal fikse olje i kjølevann-problemet først...
Holder det å skylle radiator og kjølevannsystem med vannslange, eller må det mer avansert rengjøring til? Betyr det noe om man ikke får det helt rent?
Holder det å skylle radiator og kjølevannsystem med vannslange, eller må det mer avansert rengjøring til? Betyr det noe om man ikke får det helt rent?
Har du startet motoren etter at du hadde på olja?
Var det mye du hadde på?
Jeg vet ikke hvor godt det vil blande seg og sirkulere ved bruk, men olja er lettere enn vann, og vil søke seg til høyeste punkt.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Ja, har startet og gått ca 5 minutter dessverre - måtte starte motoren for å lufte servosystemet - var derfor jeg fylte olje.
Helte på ca 800 ml tenker jeg.
Vanskelig å se hva som er olje og hva som er kjølevæske, ser ut som at begge deler er grønn gugge.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Begynte på jobben i går, tok av slangen fra tanken til radiatoren og skylte gjennom tank og slange - men hadde tenkt å skylle igjennom radiator og motor også (følge prosedyren til Hayes).
Muligens litt overkill, men da bør jeg vel være ganske sikker på at det ikke blir noe problemer senere?
edit - overskriften burde kanskje vært gårsdagens tabbe, sånn i retrospekt
Det fungerte visst ikke så godt morningen etter.
(Og for de som ikke skjønner spøk så er det kun "batterivann" som skal på batteriet, det fryser ikke når det er ladet opp).
Den første resulterer i havari på pumpen, den andre en oljefilm fra helvete på frontruten, så du er ikke alene
Eneste snag er at jeg ikke får høy nok temperatur til at vifta slår inn. Hayes anbefaler at man skal ha en header tank - dvs et ekstra 1 liters reservoar - på systemet og varmkjøre med dette til vifta går av og på et par ganger. Med norsk klima og minus en grad er jeg jammen ikke sikker på om det lar seg gjøre...
Jau, hadde nok vært verre å få vann i oljen enn olje i vannet - tror ikke at servo-oljen egentlig hadde gjort noen stor forskjell på kjølingen av motoren. Olje kjøler jo ganske godt og det så ikke ut som at den reagerte nevneverdig med glykolen heller.