Litt for sent nå, men neste gang kan du vurdere å ta første forsøk 4 mnd før kontrollfristen går ut. Masse tid å kjøpe deler og rette feil. Må innrømme at den fremgangsmåten er litt mindre sporty men jeg foretrekker den. Du taper ingenting, neste kontroll framskyves ikke (i mitt tilfelle: Sist godkjent 17.06.2013, Frist for kontroll 31.10.2015).
Hvis man tar EU-kontrollen 4mnd før fristen - og bilen blir godkjent - er det da to år fra godkjennelsesdato til neste kontroll - eller er det fortsatt avhengig av siste sifferne i skiltet når neste kontroll blir?
Bor en ute i distriktet, er det ikke så nøye med EU godkjenning. Jeg vet om en person som ikke har godkjent bilen de siste 6 årene. Politiet vet om det, men de har ikke ressurrser til å avskilte bilen. Og slik går dagene og årene i et land som har et underfinansiert politi i henhold til de oppgavene de har å løse.
Hvis man tar EU-kontrollen 4mnd før fristen - og bilen blir godkjent - er det da to år fra godkjennelsesdato til neste kontroll - eller er det fortsatt avhengig av siste sifferne i skiltet når neste kontroll blir?
Fortsatt avhengig av siste siffer. Se på datoene i innlegget mitt.
På min Superb begynte ene nærlyset og tenne for så og slukke igjen, og der var det pæren som var defekt. Kjøpte nye pærer (D2S) fra xenonkungen.com/se for 600.- pr stk. I følge rep håndboken må fronten av bilen, men det gikk faktisk fint å skifte pærene på vanlig måte fra motorrommet
Kontrollfristen er 31/1. Derfor er oktober det tidligste jeg kan ta kontroll. Til lenger jeg venter til større er faren for å skru i -20.
Takk for den info'n, Sandhaug. Jeg går for pære først. I reperasjonshåndboka står det at det er en D2R som koster 600 på bilxtra. (910 / 1824 på mekonomen, 495 for 2 stk på megalys.no). I mekonomens deleoppslag kommer det 22-D2R-66250CB. I Phillips pæreguide kommer det opp D2S. Hva skal man stole på?
Pærene kommer også med forskjellige temperatur. Det står det ingenting om i rep.boka. 4300K, 6000K og 8000K. Hva velger man?
Nærmeste hogger med riktig modell frontlykt er 20 mil unna.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Fortsatt avhengig av siste siffer. Se på datoene i innlegget mitt.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
I følge rep håndboken må fronten av bilen, men det gikk faktisk fint å skifte pærene på vanlig måte fra motorrommet
Takk for den info'n, Sandhaug. Jeg går for pære først. I reperasjonshåndboka står det at det er en D2R som koster 600 på bilxtra. (910 / 1824 på mekonomen, 495 for 2 stk på megalys.no). I mekonomens deleoppslag kommer det 22-D2R-66250CB. I Phillips pæreguide kommer det opp D2S. Hva skal man stole på?
Pærene kommer også med forskjellige temperatur. Det står det ingenting om i rep.boka. 4300K, 6000K og 8000K. Hva velger man?
Nærmeste hogger med riktig modell frontlykt er 20 mil unna.