Det hadde sikkert ikke vært noe problem tror jeg, men det er som med det meste snakk om pris. Eksos i rustfritt kunne også bilene ha blitt levert med. Så hadde den vært tett og hel for lifetime.
Ufattelig mye på en bil som kunne vært laget i langt mer holdbare materialer. Men om en ser hva en bil egentlig koster så er det ikke så mye igjen å lage den av. Bare vi på berget her som betaler som om den skulle vært laget i 24 karat gull
jeg har god erfaring med å handle fra eurocarparts.com i England. har ofte 25 prosent på bremsedeler. eneste bak delen er at du må kreve engelsk moms tilbake i ettertid og taper litt på det :)
Det hadde sikkert ikke vært noe problem tror jeg, men det er som med det meste snakk om pris. Eksos i rustfritt kunne også bilene ha blitt levert med. Så hadde den vært tett og hel for lifetime.
Ufattelig mye på en bil som kunne vært laget i langt mer holdbare materialer. Men om en ser hva en bil egentlig koster så er det ikke så mye igjen å lage den av. Bare vi på berget her som betaler som om den skulle vært laget i 24 karat gull ;)
Teknisk verdi på bilen er veldig mye lavere sett i forhold til hva du betaler for i Norge. Dvs byggekostnaden er langt lavere.
Jeg har helt sluttet å kjøpe deler til bilene i norge, annet enn veldig hast eller veldig spesial. Det kan ikke forsvares at jeg for 1/3 av prisen får samme orginaldel levert på døren av dhl, tre dager seinere, enn norske forhandle.
Honda er et bra merke. Men forhandlerapparatet er så dårlig i Norget jeg ikke kan anbefale Honda uten videre.
Det hadde sikkert ikke vært noe problem tror jeg, men det er som med det meste snakk om pris. Eksos i rustfritt kunne også bilene ha blitt levert med. Så hadde den vært tett og hel for lifetime.
Ufattelig mye på en bil som kunne vært laget i langt mer holdbare materialer. Men om en ser hva en bil egentlig koster så er det ikke så mye igjen å lage den av. Bare vi på berget her som betaler som om den skulle vært laget i 24 karat gull ;)
Pris har kun noe å si for originaldeler. Det finnes jo et hav av uoriginale deler som har anderledes spesifikasjoner og langt høyere pris enn originaldeler. F.eks. bremsekit med caliper med 4-8 stempler, skiver som krever 17-18" felg (der original krever 15"), Stålomspunnet bremseslange, rustfritt eksosanlegg, gjerne 2 1/2" eller 3" der original er 2". Personlig favoritt er dog polyuretanforinger. Skifter fra gummi til dette der jeg kan på bilen og er strålende fornøyd med det. Litt stivere uten at man trenger nyrebelte og så utrolig mye mer holdbart. Koster fort 2-10 ganger mer enn en gummiforing da.
Pga. det over så skjønner jeg ikke hvorfor rustfrie skiver ikke skulle være å oppdrive, iallefall som uoriginal oppgraderingssats. Tittet på http://materialteknologi.hig.no/Materiallare/arbeidsplan/korrosjonsbestandige%20stal/Materiallaere-korrosjonsbestandige%20stal-kompendium.pdf og rustfritt har bedre varmefasthet så det kan det ikke være. Det har dog dårligere varmeledningsevne. Kan dette gi problemer ved at det vil magasinere varmen det får tilført bedre? I tillegg så har rustfritt en film på utsiden som kobber og aluminium. Kan det være denne som steller til bråk?
Er det ingenting i veien for rustfrie skiver så kommer nok "Logi&TiaZzz Purdy Brakes 2000" på markedet snart. ;D
Søkte litt mer og det virker som motorsykler er de eneste kjøretøyene som har rustfrie skiver. Det fantes noen amerikanske sider med kits for pickuper og slikt, men lite for europeiske merker. Tipper det er en grunn for det. En motorsykkelside anbefalte vanlig stål hvis man skulle ha god effekt på bremsene så det kan jo tenkes det ikke er lov med rustfritt på bil.
Tenkte å høre med dem om fullt kit. De har og rør osv..
Vil det bli problemer med godkjenning i norge?
Noen som vet om noen i norge som selger slikt?
Problemet med rust på bremseskivene er et ekstra stort problem på Prius, da man skal bruke minst mulig bremser for å kjøre mest mulig økonomisk.. Og med de godt saltede veiene her på sørlandet, tar det ikke mange ukene før de er godt dekket med rust. Pleier å dreie de i danmark, da de ikke vil gjøre det her, bare bytte..
Honda er et bra merke. Men forhandlerapparatet er så dårlig i Norget jeg ikke kan anbefale Honda uten videre.
Her flytta Honda forhandleren inn sammen med BMW og de gikk fra å være et hyggelig og brukbart sted til et sted jeg holder meg unna.
Men fikk min 13 år gamle CR-V med nesten 350.000km på telleren glatt gjennom eu-kontroll hos NAF for en drøy uke siden. Noen kommentarer, men ingen feil ble markert.
Prøvd bremsevæskelekkasje på trommelbrems? "Spett i hjulet"
Blir det levert bremseskiver i rustfritt slik at en kan bli ferdig med tullet? (Eller er ikke det egnet?)
Ufattelig mye på en bil som kunne vært laget i langt mer holdbare materialer. Men om en ser hva en bil egentlig koster så er det ikke så mye igjen å lage den av. Bare vi på berget her som betaler som om den skulle vært laget i 24 karat gull
Teknisk verdi på bilen er veldig mye lavere sett i forhold til hva du betaler for i Norge. Dvs byggekostnaden er langt lavere.
Jeg har helt sluttet å kjøpe deler til bilene i norge, annet enn veldig hast eller veldig spesial. Det kan ikke forsvares at jeg for 1/3 av prisen får samme orginaldel levert på døren av dhl, tre dager seinere, enn norske forhandle.
Honda er et bra merke. Men forhandlerapparatet er så dårlig i Norget jeg ikke kan anbefale Honda uten videre.
Pga. det over så skjønner jeg ikke hvorfor rustfrie skiver ikke skulle være å oppdrive, iallefall som uoriginal oppgraderingssats. Tittet på http://materialteknologi.hig.no/Materiallare/arbeidsplan/korrosjonsbestandige%20stal/Materiallaere-korrosjonsbestandige%20stal-kompendium.pdf og rustfritt har bedre varmefasthet så det kan det ikke være. Det har dog dårligere varmeledningsevne. Kan dette gi problemer ved at det vil magasinere varmen det får tilført bedre? I tillegg så har rustfritt en film på utsiden som kobber og aluminium. Kan det være denne som steller til bråk?
Er det ingenting i veien for rustfrie skiver så kommer nok "Logi&TiaZzz Purdy Brakes 2000" på markedet snart. ;D
http://www.jegs.com/p/Stainless-Steel-Brakes/Stainless-Steel-Brakes-Turbo-Slotted-Rotors/1615158/10002/-1
http://www.tennesseespeedsport.com/Stainless-Steel-Brakes-33475AA3R-Big-Bite-Cross-Drilled-Rotors.html
Tenkte å høre med dem om fullt kit. De har og rør osv..
Vil det bli problemer med godkjenning i norge?
Noen som vet om noen i norge som selger slikt?
Problemet med rust på bremseskivene er et ekstra stort problem på Prius, da man skal bruke minst mulig bremser for å kjøre mest mulig økonomisk.. Og med de godt saltede veiene her på sørlandet, tar det ikke mange ukene før de er godt dekket med rust. Pleier å dreie de i danmark, da de ikke vil gjøre det her, bare bytte..
Sjekk gjerne www.fjellsprekk.com
Her flytta Honda forhandleren inn sammen med BMW og de gikk fra å være et hyggelig og brukbart sted til et sted jeg holder meg unna.
Men fikk min 13 år gamle CR-V med nesten 350.000km på telleren glatt gjennom eu-kontroll hos NAF for en drøy uke siden. Noen kommentarer, men ingen feil ble markert.