#11
 4,110     Akershus (Follo)     0

Jeg vurderer en del alternativer til graveren min. Det lukter litt surt av den, men det er så latterlig dyrt å overhale.

Prøv først å kjøre tanken nesten tom. Så lager du en coctail av dyserens og 2-taktolje. Fyll så tanken opp med diesel og kjør den nesten tom igjen. Så bare diesel som vanlig. Jeg tør vedde en pils på at den så går pent på tomgang og ikke stinker som anboens utegrill.

Signatur

  (trådstarter)
   #12
 10,486     Akershus     0


Jeg vurderer en del alternativer til graveren min. Det lukter litt surt av den, men det er så latterlig dyrt å overhale.

Prøv først å kjøre tanken nesten tom. Så lager du en coctail av dyserens og 2-taktolje. Fyll så tanken opp med diesel og kjør den nesten tom igjen. Så bare diesel som vanlig. Jeg tør vedde en pils på at den så går pent på tomgang og ikke stinker som anboens utegrill.




Hva er blandingsforholdet på noe sånt, og hvor mye coctail bør jeg kjøre gjennom? Antakelig er nok stempelringene litt slitt, så kompresjonen ikke er helt der den skal. I følge feilsøkingsskjemaet i operators manual skal det visst være det.
Signatur
   #13
 67     MR     0
har brukt Jetcarrier flere ganger. Kjøpe UPS så veide 90kg fra USA (open pakke)  tror ent på 3000 med frakt og TOLL

Det var med frakt med lastebil fra usa til jetcarrier lager i usa og hjem til med bring. Møre & romsdal.


Sparte ca 8000kr på denne UPS. Ny pris er 12000 norge  (ja det er 230v UPS)
   #15
 4,110     Akershus (Follo)     0
Sannsynligvis, muligens omstillbar.
Men til å drive PC, TV osv. spiller det ingen rolle. Og det er vel ikke mange som har UPS på byggsaga?  ;D
Signatur
  (trådstarter)
   #17
 10,486     Akershus     0
Erremulig??

Jeg beregnet pris på frakt med jetcarrier. En halvpall med en 3-syl dieselmotor stående.

De anslo 1009,- , hvilket jeg regnet med var for frakten til terminalen i Norge og + mva.

Nå har jeg fått regningen (motoren kommer snart).

495,- skal de ha for frakten over dammen (!). Ytterligere 459,- for å kjøre den hjem til meg.

Pris ink. mva.

Det er jo rett og slett latterlig.

Prosessen har også gått helt strøkent. Registrerte meg hos jetcarrier, fikk en adresse, ba selger sende dit, fikk kvittering på prisen, lastet kvitteringen opp til jetcarrier. Nå kommer motoren snart, så jeg har fått spesifisert faktura på mva, frakt til Norge og frakt hjem.

Ingen gebyrer.

Pallen står ikke på døra ennå, men så langt er det 10 av 10 mulige poeng til JetCarrier.
Signatur

taz
   #18
 3,840     Haugesund     0
Ja Jetcarrier er direkte flinke.

Det dyreste du kan sende over fra US er LUFT, å LUFT har de så mye av der borte at de gjør alt de kan for å eksportere den ::)
Det Jetcarrier gjør er å ta alt inn på en terminal, og slipper ut luften igjen ie. de pakker om til et minimum...

Før jeg fant koden, fikk jeg oversendt et ledningsnett. Std. pakke var 15x20x30cm. Dette stappet de opp i en eske som var 50x60x35? (sånn flytte eske størrelse) og fyllte tomrommet med chips ::) Jeg har fortrengt prisen, men bakoversveisen sitter igjen enda...(det er en stund siden)
Signatur
  (trådstarter)
   #19
 10,486     Akershus     0

Ja Jetcarrier er direkte flinke.

Det dyreste du kan sende over fra US er LUFT, å LUFT har de så mye av der borte at de gjør alt de kan for å eksportere den ::)
Det Jetcarrier gjør er å ta alt inn på en terminal, og slipper ut luften igjen ie. de pakker om til et minimum...

Før jeg fant koden, fikk jeg oversendt et ledningsnett. Std. pakke var 15x20x30cm. Dette stappet de opp i en eske som var 50x60x35? (sånn flytte eske størrelse) og fyllte tomrommet med chips ::) Jeg har fortrengt prisen, men bakoversveisen sitter igjen enda...(det er en stund siden)


Det er jo strengt tatt ganske mye luft på pallen også. Det regnes mål av pallen og høyeste høyde på motoren. Heldigvis halvpall, ikke helpall. Uansett latterlig billig.
Signatur
taz
   #20
 3,840     Haugesund     0
De pakker nok andre ting på den pallen og, bare at du ikke får se det ;D
Men billig og profft, oh yess!
Signatur