Det tok to sekunder fra det første Hæææ? til jeg skjønte hva som skjedde!
Og likevel endte du opp med å tenke altfor avansert. I nevnte område er det noen huller i FM-dekningen som merkes veldig godt når man har en bil med dårlig antennekobling. (Hvis noen vet om en stabil måte å skjøte antenneledning i bil på kan de gjerne rope ut! Lederen er for tynn for kabelklemmer og sukkerbit, og loddetinn forstyrrer signalet. Beste resultat har jeg fått ved teipe lederne sammen.)
Så da jeg ble stående der uten lyd på de lagrede kanalene trykket jeg søk fra rattet, mens skjermen viste klimaanlegg. Jeg så dermed ikke at kanalen jeg stoppet på var et dab-adapter som sto i samme kø. Etterhvert byttet vedkommende kanal på sitt adapter og min lyd fulgte med.
Hvilket minner meg på en frustrasjon med min bilradio:
Jeg trives ikke i bil på vinterføre - det skyldes både veigrep og lysforhold (elendige, begge deler); jeg går både til jobben og til kolonialen. Men når en kamerat i forrige uke trengte hjelp til en flytting måtte jeg krype til korset og få satt piggdekkene på bilen; håpet barast om en vinter uten å måtte skifte dekk (dvs. uten bilkjøring). Da hadde bilen stått stille siden tidlig i november, eller var det slutten av oktober.
Bilen startet, den! Men radioen var fullstendig død. Ihvertfall i noen kilometer; da kom til liv: Styrken gikk fra minimum til maksimum, og det brølte i ørene. Jeg forsøkte å regulere styrken ned, og det holdt helt til jeg slapp knappen; da begynte den å klatre til maksimum igjen. Radioen går normalt automatisk på når jeg slår på tenningen, så jeg må slå den eksplisitt av om jeg ikke vil ha lyd - men av-knappen fungerte ikke....
Antagelig skyldes det kondens (som ga en delvis korslutning i knappene) etter å ha stått i tre måneder i vekslende vinterkulde og -fuktighet. Etter ytterligere noen kilometers køring virket det som at kondensen fordampet, og det ble igjen mulig å både slå radioen av og regulere lydstyrken. Men jeg har mistanke om at hvis jeg hadde havnet i en politikontroll den dagen, med lydnivå som kunne gjør deg døv, om du ikke holdt fingeren kontinuerlig på 'Volume down'-knappen, ville jeg hatt et forklaringsproblem.
Vi skulle bytte noen flere møbler i stue. Kona ville ha skjenk og vitrineskap i mørk farge...... Vi fant ingenting lokalt og endte dessverre med å bestilling fra Jysk. Denne serien er kun bestillingsvare/Internett..... Når varene kom var de selvfølgelig transportskadet pga dårlig emballasje spesielt i hjørner..... Monterte skjenk og den ble tilslutt ok. Jysk bruker ikke tre, men presset tremasse som smuldrer opp. Holder på med vitrineskap som hadde en god del ødelagte deler Skal se om det blir akseptabelt resultat eller rett i søpla etterpå... Styr unna Jysk møbler, IKEA er flere kvantesprang bedre kvalitet......
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Styrken gikk fra minimum til maksimum, og det brølte i ørene. Jeg forsøkte å regulere styrken ned, og det holdt helt til jeg slapp knappen; da begynte den å klatre til maksimum igjen.
Kjent sak. Begge mine biler har lignende problem når temperaturen er rett - og på kalde dager ER temperaturen rett en eller annen periode i løpet av kjøreturen (ettersom bilen varmes opp). Det er bussen til knappene i rattet som tuller. Hver gang jeg rattet holdes i en bestemt vinkel gjentar den siste knappetrykk. Hvis det f.eks er volum opp, og jeg skal helt rundt en rundkjøring kan det bli veldig høyt. Evt lavt, eller at den bytter kanaler i massevis, eller hopper mellom radio og cd i et fantastisk tempo. Det har etterhvert blitt en vane å trykke [svar] på handsfree etter hvert annet trykk på noen av rattknappene ettersom det er en knapp som ikke gjør noe med mindre noen ringer. Og det er sjelden noen jeg ikke vil snakke med ringer i samme øyeblikk som jeg svinger.
Jeg har begynt å ta av luftrøret til turbo og kjenne på turbinen når jeg bytter dekk. I tillegg følger jeg med på motorens helse via ODB2 ved langkjøring. Kjekt å ha en viss formening om når motoren har tenkt til å feile. Hvis en bilmotor får lov å feile når den selv vil, skjer det mest sannsynlig f.eks når man skal rekke kveldens siste ferge hjem, og bikkja er alene hjemme med løs mage.
Og likevel endte du opp med å tenke altfor avansert. I nevnte område er det noen huller i FM-dekningen som merkes veldig godt når man har en bil med dårlig antennekobling. (Hvis noen vet om en stabil måte å skjøte antenneledning i bil på kan de gjerne rope ut! Lederen er for tynn for kabelklemmer og sukkerbit, og loddetinn forstyrrer signalet. Beste resultat har jeg fått ved teipe lederne sammen.)
Så da jeg ble stående der uten lyd på de lagrede kanalene trykket jeg søk fra rattet, mens skjermen viste klimaanlegg. Jeg så dermed ikke at kanalen jeg stoppet på var et dab-adapter som sto i samme kø. Etterhvert byttet vedkommende kanal på sitt adapter og min lyd fulgte med.
Jeg trives ikke i bil på vinterføre - det skyldes både veigrep og lysforhold (elendige, begge deler); jeg går både til jobben og til kolonialen. Men når en kamerat i forrige uke trengte hjelp til en flytting måtte jeg krype til korset og få satt piggdekkene på bilen; håpet barast om en vinter uten å måtte skifte dekk (dvs. uten bilkjøring). Da hadde bilen stått stille siden tidlig i november, eller var det slutten av oktober.
Bilen startet, den! Men radioen var fullstendig død. Ihvertfall i noen kilometer; da kom til liv: Styrken gikk fra minimum til maksimum, og det brølte i ørene. Jeg forsøkte å regulere styrken ned, og det holdt helt til jeg slapp knappen; da begynte den å klatre til maksimum igjen. Radioen går normalt automatisk på når jeg slår på tenningen, så jeg må slå den eksplisitt av om jeg ikke vil ha lyd - men av-knappen fungerte ikke....
Antagelig skyldes det kondens (som ga en delvis korslutning i knappene) etter å ha stått i tre måneder i vekslende vinterkulde og -fuktighet. Etter ytterligere noen kilometers køring virket det som at kondensen fordampet, og det ble igjen mulig å både slå radioen av og regulere lydstyrken. Men jeg har mistanke om at hvis jeg hadde havnet i en politikontroll den dagen, med lydnivå som kunne gjør deg døv, om du ikke holdt fingeren kontinuerlig på 'Volume down'-knappen, ville jeg hatt et forklaringsproblem.
Nope, dette er en LG-maskin.
Byggebolig på Facebook |
Vi fant ingenting lokalt og endte dessverre med å bestilling fra Jysk. Denne serien er kun bestillingsvare/Internett.....
Når varene kom var de selvfølgelig transportskadet pga dårlig emballasje spesielt i hjørner.....
Monterte skjenk og den ble tilslutt ok.
Jysk bruker ikke tre, men presset tremasse som smuldrer opp.
Holder på med vitrineskap som hadde en god del ødelagte deler
Skal se om det blir akseptabelt resultat eller rett i søpla etterpå...
Styr unna Jysk møbler, IKEA er flere kvantesprang bedre kvalitet......
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Kjent sak. Begge mine biler har lignende problem når temperaturen er rett - og på kalde dager ER temperaturen rett en eller annen periode i løpet av kjøreturen (ettersom bilen varmes opp). Det er bussen til knappene i rattet som tuller. Hver gang jeg rattet holdes i en bestemt vinkel gjentar den siste knappetrykk. Hvis det f.eks er volum opp, og jeg skal helt rundt en rundkjøring kan det bli veldig høyt. Evt lavt, eller at den bytter kanaler i massevis, eller hopper mellom radio og cd i et fantastisk tempo.
Det har etterhvert blitt en vane å trykke [svar] på handsfree etter hvert annet trykk på noen av rattknappene ettersom det er en knapp som ikke gjør noe med mindre noen ringer. Og det er sjelden noen jeg ikke vil snakke med ringer i samme øyeblikk som jeg svinger.
Byggebolig på Facebook |
Her må det vel være en feil - du kjøpte jo Toyota? De feiler vel "aldri"?
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Ender man med en slik tommel:
Byggebolig på Facebook |