(trådstarter)
   #431
 6,693     Akershus     0
Har bestilt en vare og valgt levering på døra og betalt for det. Ble litt overrasket da jeg fikk melding om at pakken kan hentes på posten. Viser seg at Posten ikke leverer på døra i mitt område - uten at noen har tatt seg bryet med å fortelle meg om det.
Signatur

   #432
 5,111     Sørnorge     0
Med mindre det er en vare som er over bærbar størrelse ber jeg alltid om levering til post/butikk. Det er så mye kluss med levering på dør. Enten stopper de ved naboen og ser at navnet på døra ikke stemmer med pakken, eller pakken har fått hoppe rundt alene i et lasterom med gulv og vegger laget av utstikkende kniver, eller budet gadd ikke kjøre en omvei fordi han likevel skulle i butikken, eller de returnerer hele pakka med "ukjent adresse". I bestefall prøver de levering akkurat den halvtimen jeg ikke var hjemme.
  (trådstarter)
   #433
 6,693     Akershus     0
Frustrasjonen fortsetter. Varen det var tale om i forrige post er en sykkel. Etter å sett nærmere på den gamle fant jeg ut at det ville bli for mye å drive med. Mulig ny demper, kast i hjulene og litt av hvert fikk meg til å gjøre kort prosess og bestille en ny. Tingene jeg kjøpte til den gamle kan brukes på samboerens sykkel, så det var ikke penger ut av vinduet.

Da jeg pakket opp den nye sykkelen, fant jeg først en solid ripe på ramma. Spiller ikke noe stor rolle, men litt ugreit på en ny sykkel. Butikken ordnet greit opp med å tilby kreditering på en tusenlapp.

Men så var det girene da. Merket allerede etter en liten kilometer at kjedet hoppet på de minste tannhjulene på kransen. Snakket med butikken og de sa jeg bare kunne sette den inn til justering på et lokalt sykkeverksted, så skulle de betale. Så da gjør jeg det. Nå ringte sykkelverkstedet nettopp og forteller meg at ingen justering hjelper - de mener kjedet må byttes!

Ender vel med at jeg må pakke sammen sykkelen og sende den tilbake. Da jeg ikke driver med oppbevaring av papp i tilfelle rottefelle, har emballasjen selvsagt funnet veien til søpla for noen døgn siden.
Signatur
   #434
 1,060     Jevnaker     0
Frustrasjonen fortsetter. Varen det var tale om i forrige post er en sykkel. Etter å sett nærmere på den gamle fant jeg ut at det ville bli for mye å drive med. Mulig ny demper, kast i hjulene og litt av hvert fikk meg til å gjøre kort prosess og bestille en ny. Tingene jeg kjøpte til den gamle kan brukes på samboerens sykkel, så det var ikke penger ut av vinduet.

Da jeg pakket opp den nye sykkelen, fant jeg først en solid ripe på ramma. Spiller ikke noe stor rolle, men litt ugreit på en ny sykkel. Butikken ordnet greit opp med å tilby kreditering på en tusenlapp.

Men så var det girene da. Merket allerede etter en liten kilometer at kjedet hoppet på de minste tannhjulene på kransen. Snakket med butikken og de sa jeg bare kunne sette den inn til justering på et lokalt sykkeverksted, så skulle de betale. Så da gjør jeg det. Nå ringte sykkelverkstedet nettopp og forteller meg at ingen justering hjelper - de mener kjedet må byttes!

Ender vel med at jeg må pakke sammen sykkelen og sende den tilbake. Da jeg ikke driver med oppbevaring av papp i tilfelle rottefelle, har emballasjen selvsagt funnet veien til søpla for noen døgn siden.

Bare å la sykkelverksted et bytte kjeden på butikkens regning da Wink
Signatur
  (trådstarter)
   #435
 6,693     Akershus     0
Det er absolutt planen! Men det skulle ikke overraske meg om det dukker opp noe annet f***skap. Butikken lar ikke andre drive voldsomme mengder feilsøking og problemløsning på deres regning. Kjedet er greit, men funker ikke det vil de ha sykkelen inn på eget verksted.
Signatur
  (trådstarter)
   #436
 6,693     Akershus     0
Det er absolutt planen! Men det skulle ikke overraske meg om det dukker opp noe annet f***skap. Butikken lar ikke andre drive voldsomme mengder feilsøking og problemløsning på deres regning. Kjedet er greit, men funker ikke det vil de ha sykkelen inn på eget verksted.
Signatur
   #437
 5,111     Sørnorge     0
Du har fått en sykkel de tidligere har tatt i retur fra en annen "kresen" kunde?

   #439
 4,110     Akershus (Follo)     1
Ender vel med at jeg må pakke sammen sykkelen og sende den tilbake. Da jeg ikke driver med oppbevaring av papp i tilfelle rottefelle, har emballasjen selvsagt funnet veien til søpla for noen døgn siden.

http://freeflightbikes.com/merchant/641/images/site/wrapabike.jpg

Signatur