Det morsomme er at skoda brukte de samme delene men rotert 4 grader så vanndråpene rant av låsemekanismen i stedet for å henge klar til å fryse når en betjente låsen. Har ikke fått prøvd nyere modeller for jeg har holdt meg til lovnaden om at vi aldri vil ha en WV etter at noen i familie har vært borti passat med gummistål i forstilling og disse berømte låsene.
Med WV skulle de ha 10% reklamasjon av totalt solgte enheter og da når aldri kulde og salt relaterte problem opp på listen over ting som må endres
Har eid en rekke ulike bilmerker og opplever ikke VAG som dårligere enn andre mht feil og problemer. Har en VW nå, denne skal inn til sin første service i januar (2 år/30000 km) og har som forventet gått feilfritt hele perioden. Eide før dette en Audi som gikk feilfritt i fire år frem til den ble byttet inn.
Når det er sagt så eier jeg normalt bilene i 3-5 år, og hva som skjer med «gamle hauger vet jeg dermed lite om.
Ja de kan ha blitt flinkere til å bygge biler igjen etter et virkelig lavnivå rundt år 2000, men så sløve de var da så får de få belønningen at vi så langt har klart å finne andre merker. (Å har bakruten din knust var responsen som om de var overrasket, den 8. passaten som da hadde knust rute pga for kort avstand fra varmetråd til hull for vindusvisker)
Det er nok VW problemet i forkledning, vanndråper henger på undersiden av metalldeler og blir underkjølt og så betjenes en mekanisme og vanndråpene kommer borti noe annet og fryser umiddelbart til is. Høres ut som Petter må snu bilen før han parkerer i bakke.
Med WV skulle de ha 10% reklamasjon av totalt solgte enheter og da når aldri kulde og salt relaterte problem opp på listen over ting som må endres
Når det er sagt så eier jeg normalt bilene i 3-5 år, og hva som skjer med «gamle hauger vet jeg dermed lite om.
Nissan. Samme problem på begge to hvert år om de parkeres på skrånende underlag med fronten ned ved siste regnvær før frost.