Kjøp en boks startgass og let etter falskluftlekkasjer når motoren er kald. (Innsugsmanifoldpakning?)
Men, om temperatursensoren er defekt slik at ECU tror motoren er varm så vil den få for lite bensin og vil gå for lavt ned på tomgang. I videoen din ser man at tomgangsreguleringen ligger og kompanserer for dette hele tiden.
Hvordan tenkte du feilsøke med startgassen? Spraye den rundt omkring og se om motoren plutselig booster seg?
Ellers er jeg enig og heller veldig mot tempsensor....Selv om den er bare 3/4 år gammel...Så kabling til den sesnoren er en HOT kandidat.
Blir dog lite skruing neste tiden. Sykemeldt etter å ha vært under kniven, så får nøye meg med å løse problemene teoritisk på forumbasis :P
[s]Jeg visste det måtte være for godt til å være sant....!
Joda, bare å heve leasingen får jeg beskjed om. Så kommer det i dag en liten bisetning om at alt er greit!, men innskuddet får du ikke refundert.... Det er jo bare 60.000,- ut vinduet ??? Alle parter er jo nå enige om at bilen ikke kan brukes. Men ingen vil ta kosten ( Citroen Norge gidder ikke å bry seg. "Dette er en sak mellom deg og forhandler" ).
Ringer opp og spør pent om de er riktig friske. Da sier forhandleren at leasing selskapet ikke vil frigi innskuddet. Ringer så leasing selskapet og de sier at de ikke kan frigi noe jeg ikke har betalt til dem. Du har jo betalt innskuddet til forhandleren... Så da starter ny kasteball korrespondanse som i hvert øyeblikk ender med CC: til forbruker rådet, Broom og Autofil med mer.....[/s]
Sorry, postet i feil tråd ja... Har lagt inn på riktig sted, men får jo ikke slettet denne.
Jeg visste det måtte være for godt til å være sant....!
Joda, bare å heve leasingen får jeg beskjed om. Så kommer det i dag en liten bisetning om at alt er greit!, men innskuddet får du ikke refundert.... Det er jo bare 60.000,- ut vinduet ??? Alle parter er jo nå enige om at bilen ikke kan brukes. Men ingen vil ta kosten ( Citroen Norge gidder ikke å bry seg. "Dette er en sak mellom deg og forhandler" ).
Ringer opp og spør pent om de er riktig friske. Da sier forhandleren at leasing selskapet ikke vil frigi innskuddet. Ringer så leasing selskapet og de sier at de ikke kan frigi noe jeg ikke har betalt til dem. Du har jo betalt innskuddet til forhandleren... Så da starter ny kasteball korrespondanse som i hvert øyeblikk ender med CC: til forbruker rådet, Broom og Autofil med mer.....
Du posta kanskje i feil tråd... Men, her er det "gloves off" som gjelder ja tror jeg. Bra hvis du kunne få ansvarsfraskrivelsen fra begge skriftlig. Ingenting som er så irriterende som når saken løser seg i tv2-hjelperdeg og de som har gjort en feil påstår at det hele var en misforståelse/dårlig kommunikasjon.
Oppdaterer denne tråden med de siste nyhetene om min Laguna 2002, ref. innlegg på side 1 i denne tråden der jeg opplyste om at bilen stod og jaget på 2000 omdreininger.
Feilen er nå lokalisert og rettet. Verkstedet fikk feilmelding på gasspjeldet som ble byttet i september 2013. Det var dermed lite trolig at det var noe galt med dette, men pilen pekte i retning av brudd i en ledning til spjeldhuset. Dette viste seg å være riktig og feilmeldingen på spjeldet var bare et symptom på en annen feil.
Feilen ble funnet og utbedret på et lokalt verksted uten merketilknytning.
De tidligere gangene jeg har hatt bilen på verksted for å få utbedret denne feilen har det vært på merkeverksted i både i Norge og Sverige. Erfaringene fra dette er at merkeverkstedene i veldig liten grad anstrenger seg for å finne årsaken, men hopper på konklusjonen om å bytte dyre deler med en gang i beste prøve og feile-ånd. Den ene gangen jeg hadde bilen på merkeverksted i Norge var det med uttrykkelig beskjed om å gå nøye over bilen for å prøve å finne årsaken. Selv om dashbordlampen for feil på det elektriske har lyst når feilen oppstår, og jeg fortalte det til dem gjentatte ganger, har det åpenbart ikke slått dem å sjekke ledningsnettet. Det må jeg si jeg synes er skuffende når det er tale om verksteder som i utgangspunktet skal kjenne min bil godt.
Så om noen skulle oppleve liknende problemer - ikke begynn å bytte dyre deler med det første. Jeg har totalt svidd av 10000 - 15000 på bytting av deler før mitt utmerkede lokale verksted fant ut at feilen skyldtes brudd på en simpel ledning.
Citroen c4 1,6 hdi 2006 har en fantastisk feil. Når lyset i askebeger går så går justering på hovedlys for høyt (mye) og blender all møtende trafikk. Skiftes askebeger ? pæren, så virker alt igjen. Fant feilen ved å Google med automatisk oversettelse og en ny pære. En på et forum hadde levert inn bilen 2 ganger til autorisert forhandler og fikk den tilbake med samme feil.
Hvordan tenkte du feilsøke med startgassen? Spraye den rundt omkring og se om motoren plutselig booster seg?
Ellers er jeg enig og heller veldig mot tempsensor....Selv om den er bare 3/4 år gammel...Så kabling til den sesnoren er en HOT kandidat.
Blir dog lite skruing neste tiden. Sykemeldt etter å ha vært under kniven, så får nøye meg med å løse problemene teoritisk på forumbasis :P
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Joda, bare å heve leasingen får jeg beskjed om. Så kommer det i dag en liten bisetning om at alt er greit!, men innskuddet får du ikke refundert.... Det er jo bare 60.000,- ut vinduet ??? Alle parter er jo nå enige om at bilen ikke kan brukes. Men ingen vil ta kosten ( Citroen Norge gidder ikke å bry seg. "Dette er en sak mellom deg og forhandler" ).
Ringer opp og spør pent om de er riktig friske. Da sier forhandleren at leasing selskapet ikke vil frigi innskuddet. Ringer så leasing selskapet og de sier at de ikke kan frigi noe jeg ikke har betalt til dem. Du har jo betalt innskuddet til forhandleren... Så da starter ny kasteball korrespondanse som i hvert øyeblikk ender med CC: til forbruker rådet, Broom og Autofil med mer.....[/s]
Sorry, postet i feil tråd ja... Har lagt inn på riktig sted, men får jo ikke slettet denne.
Du posta kanskje i feil tråd... Men, her er det "gloves off" som gjelder ja tror jeg. Bra hvis du kunne få ansvarsfraskrivelsen fra begge skriftlig. Ingenting som er så irriterende som når saken løser seg i tv2-hjelperdeg og de som har gjort en feil påstår at det hele var en misforståelse/dårlig kommunikasjon.
Men fortsett gjerne innspill om hans problemer her :
www.byggebolig.no/off-topic-chitchat/hva-forventer-du-av-en-ny-bil-og-hva-kan-du-godta-av-feil/
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Søk etter kanalen Scannerdanner på youtube, så har du nyttig underholdning noen dager.
Feilen er nå lokalisert og rettet. Verkstedet fikk feilmelding på gasspjeldet som ble byttet i september 2013. Det var dermed lite trolig at det var noe galt med dette, men pilen pekte i retning av brudd i en ledning til spjeldhuset. Dette viste seg å være riktig og feilmeldingen på spjeldet var bare et symptom på en annen feil.
Feilen ble funnet og utbedret på et lokalt verksted uten merketilknytning.
De tidligere gangene jeg har hatt bilen på verksted for å få utbedret denne feilen har det vært på merkeverksted i både i Norge og Sverige. Erfaringene fra dette er at merkeverkstedene i veldig liten grad anstrenger seg for å finne årsaken, men hopper på konklusjonen om å bytte dyre deler med en gang i beste prøve og feile-ånd. Den ene gangen jeg hadde bilen på merkeverksted i Norge var det med uttrykkelig beskjed om å gå nøye over bilen for å prøve å finne årsaken. Selv om dashbordlampen for feil på det elektriske har lyst når feilen oppstår, og jeg fortalte det til dem gjentatte ganger, har det åpenbart ikke slått dem å sjekke ledningsnettet. Det må jeg si jeg synes er skuffende når det er tale om verksteder som i utgangspunktet skal kjenne min bil godt.
Så om noen skulle oppleve liknende problemer - ikke begynn å bytte dyre deler med det første. Jeg har totalt svidd av 10000 - 15000 på bytting av deler før mitt utmerkede lokale verksted fant ut at feilen skyldtes brudd på en simpel ledning.
Byggebolig på Facebook |
Det gjelder å sette ting i perspektiv
Byggebolig på Facebook |