Min første flat-TV kjøpte jeg for ca. 6 år siden. Var en 42'' Samsung LCD plassert i stua. Syntes den var stooor i forhold til min 33'' Sony. Denne ble etter et par år degradert til soverommet og kjøpte en ny 46'' Samsung til stua. Kjøpte ny TV igjen til stua i fjor - en 55'' LED og denne gangen vurderte jeg aldri et annet merke, selv om selger snakket varmt om OLG. Er ikke i tvil om at det står Samsung på neste TV heller. Sier vel sitt om hvilket merke jeg anbefaler....
Om jeg skulle komme med råd, vil utvilsomt mitt beste være å heller kjøpe den største du vurderer enn en mindre. Tar kanskje lengre tid enn 30 dager, men merkelig hvor mye TV'n "krymper" i løpet av et års tid. Tviler på det er mange som heller ville hatt en mindre TV ett år ettter kjøp. Ville også passe på at det er nok HDMI-innganger (4 er OK), så du slipper håpløs kabelbytte med speil o.l på baksiden av TV hvis du skulle ønske å koble til enda en kilde.
Ser Grundig er nevnt her. Har er kompis som stort sett er i godt humør når vi snakker sammen. Unntakene var da han tidligere snakket om sin Grundig TV, som stort sett var mer på service enn hjemme hos han. Alle feil begynte selvsagt når TV var 731 dager gammel. ;) Dvs. når garantien var utløpt...Han hentet aldri TV etter siste innlevering og klager ennå over servicen i butikken. Alle merker har helt sikkert mandags-TV'er, og Grundig skal ikke lastes for den elendige servicen han opplevde å få. Bør også nevnes at dette er en liten butikk, uten kjedetilknytning.
Hadde store problemer med ny HDPVR dekoder fra Canal digital, som sendte meg fire !!! nye fjernkontroller og to eller tre nye dekodere uten at dette løste problemet. For CanDig. var dette et ukjent problem som kun jeg slet med. Tok èn tlf til Samsung Suport, der tekniker etter å ha tenkt seg litt om ba meg forandre èn innstilling på TV'n. Så gjort, problem løst. Tok så`èn tlf. tilbake til CD der det ble "vill jubel" over at velkjent problem omsider var løst...
Ser det er mange som kjøper og anbefaler Samsung, har selv en 46" Samsung, men kan ikke si meg serlig fornøyd. Bildekvaliteten og alle andre flotte tittler den har i spesifikasjonene er helt ok, men når det gjelder kvalitet på holdbarhet er det ikke på topp etter mine erfaringer. kjøpte både tv og surround anlegg med bluray på Siba i Oslo, kommer hjem til sørlandet og tv1n virker jo faen ikke :( Tilbake til Oslo og byttet i nytt dagen etterpå, 3-4 måneder senere ryker den nye tv'n også, denne blir repparert, holder da i ca 4 måneder, inn på repp og ny tv igjen, denne holdt da i nesten ett helt år før strømforsyningen røyk, er nå ca 3 måneder siden jeg sist hadde det på repp og er spent på hvor lenge det har tenkt å holde denne gangen :-\
Surroundanlegget mitt som ble kjøpt samtidig er nå inne for tredje gang på reperasjon, denne var ikke håp om å fikse og jeg kunne da velge ett nytt anlegg fra Samsung eller pengene tilbake. Tipp hva jeg valgte ::)
Å nei jeg bruker ikke tv'n annereles en andre eller annerledes en andre tv apperater jeg har, jeg har ett par gamle jalla LCD tv'r fra Medion som ble kjøpt på Prix en gang i tiden, disse virker ennå uten noe problem, disse har fått gjennomgå skikkelig, de har vært brukt i fortelt på campingvogna og jeg har hatt den på veggen i ett bilverksted jeg drev en gang i tiden, så dyrt er nødvendigvis ikke noe bedre i holdbarhet en ett billig ett. Det er greit nok at det er bilde på Smsung tv'n men det er bare de gangene det virker ;D
Men regner jo selvsagt ikke med at Samsung hadde blitt ett så stort og populært merke om alle skulle hatt samme erfaring med merket som jeg har hatt, så må vel neste bare tro på at Samsung er et bra tv da :-X
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Hvilket problem var dette? Skulle ikke forundre meg om det var et av de hundre problemene vi andre har hatt.
Kjøpte denne støyende, elendige HDPVR-dekoderen da den kom på markedet. Med fhv. interesse for hi-fi og dertil div. innkjøp av bl.a. forsterkere i 50-100 kg. klassen til 6-sifrede beløp, må jeg si jeg driter i om jeg må betale to tusen eller 12 tusen (som er ca. 1/3 av prisen for høytalerkablene, og ja er enig i at det er nonsens, galskap og ikke verdt penga ) for dekoderen til TV'n. Har funnet ut at vekta på komponentene ofte gir en liten pekepinn på kvalitet, og har ikke helt sansen for det som veier en halv-kilo eller mindre....Har lenge mast på Canal Digital om en high-end PVR dekoder som forener kvalitet med fred & ro når denne ikke er i bruk, uten å måtte trekke ut alt som er av nettkabler...
Problemet mitt var fjernkontrollen, som virket kun ved ca. hvert 5. trykk på denne. La oss si jeg så på kanal2 på TV'n og ville skifte til kanal 1. Dette var umulig, uten å trykke på kanalvelger-knappen *1*mange ganger, i svært rask rekkefølge. Dette resulterte nesten alltid i at jeg havnet på kanal 11 eller 111, i stedet for kanal 1.
Det som gjorde meg mest oppgitt, var Canal Digital som gang på gang kun ville sende meg en ny fjernkontroll. Og undertegnede, uten å påberope seg teknisk innsikt, ymtet frempå at det antageligvis var noe annet enn fjernkontrollen som skyldtes problemet, da samme problem vedvarte med fjernkontroll 2, 3,4 osv. Dessuten vedvarte det trass ny dekoder.
Forslaget til teknikeren hos Samsung var å gå inn på menyen på TV'n, slå av "automatisk lysstyrkesensor", og vips - problem solved. Et annet tilfelle der jeg ikke husker detaljer, gjaldt lydinnstillinger. Her ble jeg bedt om å forandre innstillingene på hodetlf.utg. og dermed var det problemet løst...
Gutta på teknisk hos Samsung vet tydeligvis hva de prater om, og i begge tilfeller virket det som om det var første gang de ble stilt spørsmålet, men resonnerte seg frem til svaret.
Tviler ikke på at enkelte ikke har like god erfaring med et merke som sikkert har solgt flerfoldige tusen skjermer siste tiår. Har som nevnt selv kjøpt tre stk. seneste år uten dårlige erfaringer overhode. Virker som du har hatt mega uflaks med de TV'ene da.. Skjønner godt hvis du prøver et annet merke neste gang.
PS ! Ikke ta med TV'n i badekaret, bassenget osv.... :-\ :-\
Har ikke behov for å ta med meg tv i badekaret, foretrekker å ta med meg kjerringa ;) Den tv'n jeg har vert mest forsiktig med er jo nettop Samsung tv'n fordi det tross alt er det dyreste tv'n jeg har. Det som var mest irriterende var at når jeg ringte butikken eller Samsung, så fikk jeg beskjed om å kjøre det til nærmeste Siba butikk, for min del var det Stavanger eller Oslo. etter jeg hentet tv'n sist gang så ser jeg det står en stooor plakat på vei ut døra av verkstedet i Stavanger der Samsung reklamerer med at alle som har Samsung tv over 42" bare skal ringe ett nummer, så kommer det folk hjem til deg og henter eventuelt fikser tv'n. Hvorfor faen ikke informere om dette på telefon, før jeg kjører 25-30 mil en vei hver gang tv'n min røyk ad dundass >:(
Når det gjelder nicket mitt, så skulle jeg gjerne ha byttet det, men det er vist ikke mulig her inne. Jeg har enforkjærlighet for gamle amrikanske biler og motorsykler og har i den forbinnelse vært med i både amcarklubbb og Harleyklubb :) Elsker lange turer på kryss og tvers av Norge med Harley, kommer da selvsagt i kontak med andre folk og klubber som deler samme interesse, får da selvsagt en vennekrets som strekker seg over hele landet. Dette var et nick jeg begynte å bruke for mange år siden og har egentlig syntes det var greit å beholde samme nick på diverse forumer og nettsteder for enkelthetens skyld, lettere å forholde seg til bare ett nick. Var vel litt naiv da og regnet ikke med at det var så mange som skjønte hva nicket egentlig betydde, men klart at etter all mediaoppmerksomhet som dette har hatt i de senere år så skjønner nå de fleste hva dette nicket betyr og står for. Jeg er jo egentlig overhode ikke noen (support 81) og er nok mere stolt over det enn nicket mitt ;) En blir eldre og lærer etter hvert, så hadde nok valgt ett helt annet nick om jeg kunne. Men men, navnet skjemmer ingen har jeg hørt, så jeg bryr meg heller ikke så mye, eneste er jo at det kan sende ut litt feile signaler og folk kan få ett feil bilde av meg og hva jeg står for, men som sagt en blir stadig eldre og har np blitt så gammel at jeg egentlig ikke bryr meg om hva folk måtte mene eller tro om meg som person.
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
gggre; Det var jo faktisk et problem jeg ikke har hørt om før, utrolig nok.
support81; Jeg hadde bedt Samsung hente tv, evt levert det inn til nærmeste Samsung forhandler. Å kjøre så mange mil er galskap, man bruker jo omtrent det samme som tv koster på bensin, slitasje og mat.
gggre; Det var jo faktisk et problem jeg ikke har hørt om før, utrolig nok.
support81; Jeg hadde bedt Samsung hente tv, evt levert det inn til nærmeste Samsung forhandler. Å kjøre så mange mil er galskap, man bruker jo omtrent det samme som tv koster på bensin, slitasje og mat.
Tro meg , jeg kommer garantert til å ringe Samsung neste gang dritten ryker. Det som var dritt, var at jeg fikk jo ikke med meg det før siste gang jeg hentet tv'n på repperasjon i Stavanger :( Men ble selvsagt steik forbanna over at de ikke hadde gitt meg beskjed om det over telefon alle de andre gangene jeg hadde problemer og jeg fikk beskjed om å kjøre tv'n til nærmeste verksted. Ble så sur at jeg tok med meg et sett med rensemiddel til flatskjermen, ett par blurayfilmer og noen batterier som de hadd utplasert ved utgangen til serviceverkstedet, verkstedet protesterte litt, men ba dem ryke og reise og at det var det minst jeg skulle ha for å ha kjørt tulltur på ørten mil helt uten grunn. Ble selvdsagt høy protest og sure miner, men som jeg sa til dem, dere må bare være sure, det gjør ingenting, jeg er garantert mere sur en dere, hørte ikke mere om den saken ;D
Så når en tenker på hvor mange som har Samsung tv så er nok ike det helt uten grunn, er sikkert helt greie tv1r, og om en da i tillegg kjenner til garantien dem har med å hente tv1n om den ryker til helvete er jo og en ekstra bomnus, en 46" tv tar litt plass baki en liten Golf 5
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
En test av blyray med 3D: http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/test-av-bluray-spillere-med-3d-3295640.html
Om jeg skulle komme med råd, vil utvilsomt mitt beste være å heller kjøpe den største du vurderer enn en mindre. Tar kanskje lengre tid enn 30 dager, men merkelig hvor mye TV'n "krymper" i løpet av et års tid. Tviler på det er mange som heller ville hatt en mindre TV ett år ettter kjøp. Ville også passe på at det er nok HDMI-innganger (4 er OK), så du slipper håpløs kabelbytte med speil o.l på baksiden av TV hvis du skulle ønske å koble til enda en kilde.
Ser Grundig er nevnt her. Har er kompis som stort sett er i godt humør når vi snakker sammen. Unntakene var da han tidligere snakket om sin Grundig TV, som stort sett var mer på service enn hjemme hos han. Alle feil begynte selvsagt når TV var 731 dager gammel. ;) Dvs. når garantien var utløpt...Han hentet aldri TV etter siste innlevering og klager ennå over servicen i butikken. Alle merker har helt sikkert mandags-TV'er, og Grundig skal ikke lastes for den elendige servicen han opplevde å få. Bør også nevnes at dette er en liten butikk, uten kjedetilknytning.
Hadde store problemer med ny HDPVR dekoder fra Canal digital, som sendte meg fire !!! nye fjernkontroller og to eller tre nye dekodere uten at dette løste problemet. For CanDig. var dette et ukjent problem som kun jeg slet med. Tok èn tlf til Samsung Suport, der tekniker etter å ha tenkt seg litt om ba meg forandre èn innstilling på TV'n. Så gjort, problem løst. Tok så`èn tlf. tilbake til CD der det ble "vill jubel" over at velkjent problem omsider var løst...
Bildekvaliteten og alle andre flotte tittler den har i spesifikasjonene er helt ok, men når det gjelder kvalitet på holdbarhet er det ikke på topp etter mine erfaringer.
kjøpte både tv og surround anlegg med bluray på Siba i Oslo, kommer hjem til sørlandet og tv1n virker jo faen ikke :(
Tilbake til Oslo og byttet i nytt dagen etterpå, 3-4 måneder senere ryker den nye tv'n også, denne blir repparert, holder da i ca 4 måneder, inn på repp og ny tv igjen, denne holdt da i nesten ett helt år før strømforsyningen røyk, er nå ca 3 måneder siden jeg sist hadde det på repp og er spent på hvor lenge det har tenkt å holde denne gangen :-\
Surroundanlegget mitt som ble kjøpt samtidig er nå inne for tredje gang på reperasjon, denne var ikke håp om å fikse og jeg kunne da velge ett nytt anlegg fra Samsung eller pengene tilbake.
Tipp hva jeg valgte ::)
Å nei jeg bruker ikke tv'n annereles en andre eller annerledes en andre tv apperater jeg har, jeg har ett par gamle jalla LCD tv'r fra Medion som ble kjøpt på Prix en gang i tiden, disse virker ennå uten noe problem, disse har fått gjennomgå skikkelig, de har vært brukt i fortelt på campingvogna og jeg har hatt den på veggen i ett bilverksted jeg drev en gang i tiden, så dyrt er nødvendigvis ikke noe bedre i holdbarhet en ett billig ett.
Det er greit nok at det er bilde på Smsung tv'n men det er bare de gangene det virker ;D
Men regner jo selvsagt ikke med at Samsung hadde blitt ett så stort og populært merke om alle skulle hatt samme erfaring med merket som jeg har hatt, så må vel neste bare tro på at Samsung er et bra tv da :-X
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Kjøpte denne støyende, elendige HDPVR-dekoderen da den kom på markedet. Med fhv. interesse for hi-fi og dertil div. innkjøp av bl.a. forsterkere i 50-100 kg. klassen til 6-sifrede beløp, må jeg si jeg driter i om jeg må betale to tusen eller 12 tusen (som er ca. 1/3 av prisen for høytalerkablene, og ja er enig i at det er nonsens, galskap og ikke verdt penga ) for dekoderen til TV'n. Har funnet ut at vekta på komponentene ofte gir en liten pekepinn på kvalitet, og har ikke helt sansen for det som veier en halv-kilo eller mindre....Har lenge mast på Canal Digital om en high-end PVR dekoder som forener kvalitet med fred & ro når denne ikke er i bruk, uten å måtte trekke ut alt som er av nettkabler...
Problemet mitt var fjernkontrollen, som virket kun ved ca. hvert 5. trykk på denne. La oss si jeg så på kanal2 på TV'n og ville skifte til kanal 1. Dette var umulig, uten å trykke på kanalvelger-knappen *1*mange ganger, i svært rask rekkefølge. Dette resulterte nesten alltid i at jeg havnet på kanal 11 eller 111, i stedet for kanal 1.
Det som gjorde meg mest oppgitt, var Canal Digital som gang på gang kun ville sende meg en ny fjernkontroll. Og undertegnede, uten å påberope seg teknisk innsikt, ymtet frempå at det antageligvis var noe annet enn fjernkontrollen som skyldtes problemet, da samme problem vedvarte med fjernkontroll 2, 3,4 osv. Dessuten vedvarte det trass ny dekoder.
Forslaget til teknikeren hos Samsung var å gå inn på menyen på TV'n, slå av "automatisk lysstyrkesensor", og vips - problem solved. Et annet tilfelle der jeg ikke husker detaljer, gjaldt lydinnstillinger. Her ble jeg bedt om å forandre innstillingene på hodetlf.utg. og dermed var det problemet løst...
Gutta på teknisk hos Samsung vet tydeligvis hva de prater om, og i begge tilfeller virket det som om det var første gang de ble stilt spørsmålet, men resonnerte seg frem til svaret.
Slike gutter det vil gamle Norge ha... :D
Ahaa. Derved gir nicket ditt mening ja ;)
Tviler ikke på at enkelte ikke har like god erfaring med et merke som sikkert har solgt flerfoldige tusen skjermer siste tiår. Har som nevnt selv kjøpt tre stk. seneste år uten dårlige erfaringer overhode. Virker som du har hatt mega uflaks med de TV'ene da.. Skjønner godt hvis du prøver et annet merke neste gang.
PS ! Ikke ta med TV'n i badekaret, bassenget osv.... :-\ :-\
Den tv'n jeg har vert mest forsiktig med er jo nettop Samsung tv'n fordi det tross alt er det dyreste tv'n jeg har.
Det som var mest irriterende var at når jeg ringte butikken eller Samsung, så fikk jeg beskjed om å kjøre det til nærmeste Siba butikk, for min del var det Stavanger eller Oslo. etter jeg hentet tv'n sist gang så ser jeg det står en stooor plakat på vei ut døra av verkstedet i Stavanger der Samsung reklamerer med at alle som har Samsung tv over 42" bare skal ringe ett nummer, så kommer det folk hjem til deg og henter eventuelt fikser tv'n.
Hvorfor faen ikke informere om dette på telefon, før jeg kjører 25-30 mil en vei hver gang tv'n min røyk ad dundass >:(
Når det gjelder nicket mitt, så skulle jeg gjerne ha byttet det, men det er vist ikke mulig her inne.
Jeg har enforkjærlighet for gamle amrikanske biler og motorsykler og har i den forbinnelse vært med i både amcarklubbb og Harleyklubb :)
Elsker lange turer på kryss og tvers av Norge med Harley, kommer da selvsagt i kontak med andre folk og klubber som deler samme interesse, får da selvsagt en vennekrets som strekker seg over hele landet.
Dette var et nick jeg begynte å bruke for mange år siden og har egentlig syntes det var greit å beholde samme nick på diverse forumer og nettsteder for enkelthetens skyld, lettere å forholde seg til bare ett nick.
Var vel litt naiv da og regnet ikke med at det var så mange som skjønte hva nicket egentlig betydde, men klart at etter all mediaoppmerksomhet som dette har hatt i de senere år så skjønner nå de fleste hva dette nicket betyr og står for.
Jeg er jo egentlig overhode ikke noen (support 81) og er nok mere stolt over det enn nicket mitt ;)
En blir eldre og lærer etter hvert, så hadde nok valgt ett helt annet nick om jeg kunne.
Men men, navnet skjemmer ingen har jeg hørt, så jeg bryr meg heller ikke så mye, eneste er jo at det kan sende ut litt feile signaler og folk kan få ett feil bilde av meg og hva jeg står for, men som sagt en blir stadig eldre og har np blitt så gammel at jeg egentlig ikke bryr meg om hva folk måtte mene eller tro om meg som person.
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
support81; Jeg hadde bedt Samsung hente tv, evt levert det inn til nærmeste Samsung forhandler. Å kjøre så mange mil er galskap, man bruker jo omtrent det samme som tv koster på bensin, slitasje og mat.
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg
Tro meg , jeg kommer garantert til å ringe Samsung neste gang dritten ryker.
Det som var dritt, var at jeg fikk jo ikke med meg det før siste gang jeg hentet tv'n på repperasjon i Stavanger :(
Men ble selvsagt steik forbanna over at de ikke hadde gitt meg beskjed om det over telefon alle de andre gangene jeg hadde problemer og jeg fikk beskjed om å kjøre tv'n til nærmeste verksted.
Ble så sur at jeg tok med meg et sett med rensemiddel til flatskjermen, ett par blurayfilmer og noen batterier som de hadd utplasert ved utgangen til serviceverkstedet, verkstedet protesterte litt, men ba dem ryke og reise og at det var det minst jeg skulle ha for å ha kjørt tulltur på ørten mil helt uten grunn.
Ble selvdsagt høy protest og sure miner, men som jeg sa til dem, dere må bare være sure, det gjør ingenting, jeg er garantert mere sur en dere, hørte ikke mere om den saken ;D
Så når en tenker på hvor mange som har Samsung tv så er nok ike det helt uten grunn, er sikkert helt greie tv1r, og om en da i tillegg kjenner til garantien dem har med å hente tv1n om den ryker til helvete er jo og en ekstra bomnus, en 46" tv tar litt plass baki en liten Golf 5
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre