Den burde jo være lovlig om man får dukumentasjon på at bilen tåler det, og om man betaler hk-avgift selvfølgelig. Om bilen er nyere enn 10 år da. Det er mulig å lese seg opp litt her for den som føler for det:www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging.
En teori er visstnok at noen biler ment for det svenske markedet likevel har vært solgt i Norge, disse kan oppgraderes, mens hovedregelen ser ut til å være at norske biler er sperret.
Når du chipper bytter du fysisk ut en chip i hjernen på bilen. Omprogrammering fungerer på samme måten men her byttes programmet i hjernen elektronisk. Garantien ryker hvis det blir oppdaget.
Vet ikke hvordan det er med allle merker, men garantien ryker på det som er relatert til trimmingen på enkelte.
Husk at med feks med volvo så oppgraderer de programvaren på service, noen ganger så slettes trimmen når det gjøres, andre ganger så får de problem med å få bilen igang igjen. så sjekk dette med de som gjør trimmingen. Vet om en som kjøpte en tysk import XC 90 som dette skjedde med,bilen måtte tilbake til Tyskland for å få start på den. Har en kompis som trimmer alle sine biler, har gjort det siden slutten av 90 tallet, har aldri vært noe tull, med unntak av siste, en BMW 120, her ble det bestilt trimboks og bypass av partikkelfilter, bilen startet ikke når det var gjor, fikk ikke tilbakeført programmet, styringen måtte da sendes til england. fikk det tilbake og da funket det som bare det.
har gått lit bort ifra det å importere bil akkurat nå. Sett noen på nett, ikke funnet noen jeg liker såpass mye at jeg har bestemt meg 100%.
Synes når en skal kjøpe bil, så bør en være 100% sikker på at en liker det en kjøper, og ikke forhaster seg.
Så kanskje dere kan hjelpe meg meg en avgjørelse.
Ønsker: Merke: Volvo S40 (så ny som mulig) Modell: Summum (til nød momentum, men da med mye ekstra utstyr) pris: ca. 220-230k farge: ikke hvit, grønn eller rød.
Galácticos!
Så vidt jeg har fortstått det kan ikke Polestar-tuningen gjennomføres på norsksolgte biler (sperret gjennom chassisnummer eller noe i den dur).
Den burde jo være lovlig om man får dukumentasjon på at bilen tåler det, og om man betaler hk-avgift selvfølgelig. Om bilen er nyere enn 10 år da.
Det er mulig å lese seg opp litt her for den som føler for det:www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging.
Men hva man gjør er jo en annen ting.
Hvis du drar til sverige så får du det(i allefall i fjor)
Mange har ikke fått gjort oppgraderingen i Sverige etter det jeg har lest på "jagrullar.se". Se f.eks. her: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=81715&p=647338&hilit=polestar+norsk#p647338
En teori er visstnok at noen biler ment for det svenske markedet likevel har vært solgt i Norge, disse kan oppgraderes, mens hovedregelen ser ut til å være at norske biler er sperret.
Vet ikke hvordan det er med allle merker, men garantien ryker på det som er relatert til trimmingen på enkelte.
Har en kompis som trimmer alle sine biler, har gjort det siden slutten av 90 tallet, har aldri vært noe tull, med unntak av siste, en BMW 120, her ble det bestilt trimboks og bypass av partikkelfilter, bilen startet ikke når det var gjor, fikk ikke tilbakeført programmet, styringen måtte da sendes til england. fikk det tilbake og da funket det som bare det.
Synes når en skal kjøpe bil, så bør en være 100% sikker på at en liker det en kjøper, og ikke forhaster seg.
Så kanskje dere kan hjelpe meg meg en avgjørelse.
Ønsker:
Merke: Volvo S40 (så ny som mulig)
Modell: Summum (til nød momentum, men da med mye ekstra utstyr)
pris: ca. 220-230k
farge: ikke hvit, grønn eller rød.
Ikke funnet noe interressant enda....
Galácticos!