Caravellen er en ypperlig bil med god fremkommelighet, selv uten firehjulstrekk og ikke minst når det gjelder komfort. Men kvalitetsmessig kommer de nok ikke opp mot en Hiace og krever mere vedlikehold og ettersyn. Problemene på en Caravelle er som regel, turbo, toppakning, veiv som knekker av på midten og registerreim som ryker. Men tror nok ikke en Carravelle er noe dårligere bil en gjennomsnittsbilen. Selv driver jeg en del med kjøp og salg av bruktbiler og skadebiler, det blir da en del reisin rundt om i landet for å hente biler jeg har handlet og på disse turene så må jeg si jeg savner komforten motoreffekten som en Caravelle har fremfor en Hiace.
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Akkurat kjøpt meg en caddy tdi 1,9l, 2008mod..... god plass baki, grei og liten bil... ellers så har jeg hatt en gammel pajero 89mod, med 2,5l turbo diesel.... var en drøm å trekke henger med, kom frem overalt.... kommer til å savne den når vintern kommer
Har også en Caddy (kort type) 07 1.9 TDI. Genial bil men ulempen er at den er litt for "kort" i varerommet (skulle hatt Maxi utgaven) også er det håpløst å frakte ting på taket pga kort avstand mellom takbøylene og kun plass til to av de (dette er forbedret på f.eks Maxi utgaven eller caddy fra 2011-> Men utover det en toppers bil
syns også avstanden på takbøylene er for korte, lengden i bagasjen sier jo seg selv med en så kort bil.... synes også det er greit med en bil som ikke er for lang også jeg.... til stor innkjøp av plank kjører jeg med henger uansett, og når man trenger noe ekstra plank, så funker takstativet fint følgte også med en innredning ifra sortimo i bilen jeg kjøpte, tenkte att den har jeg ikke bruk for, siden jeg bare bruker bilen privat, men du verden så ryddig det blir i bilen når man kan legge all rot i skuffene :D
eller så er det en utrolig god bil når man skal på kaffebesøk.....
Vell og merke med trekk på fire hjul ja, som ren bakhjulstrekk er disse så å si ubrukelige på glatt føre, men det gjelder vell stort sett alle kassebiler med bakhjulstrekk. Om en ikke velger kassebil med 4x4, så bør en gå for fremhjulstrekk om en ønsker å komme frem på vinterføre.
Kjørte mye en Hiace med bakhjulstrekk på et prosjekt jeg var på. Gøyere bil på slapseføre finnes ikke !
Jeg kjører en 95 Chevrolet Astro AWD Extended, og det er en super bil til sitt bruk. Billig i innkjøp, ruster ikke noe særlig, 4wd, sidehengsela bakdører, stor motor og bra med plass og kjørecomfort.
Eneste ulempen er noe høyt bensinforbruk (ca 1,5 på blandet kjøring) men når jeg kjørte Hiace diesel på jobben før så brukte den fort godt over literen på mila den også.
når jeg kjørte Hiace diesel på jobben før så brukte den fort godt over literen på mila den også.
Hehe, er vel ingen hemmelighet at firmabiler blir kjørt noe hardere enn privatbiler og dermed også høyere forbruk. Min Hiace er permanent 4x4 og ved blandet kjøring der noe er med henger og noe uten henger så ligger jeg på ett forbruk på under literen. På langkjøring ligger jeg på mellom 0,7-0,8 pr. mil, men skal selvsagt også nevnes at min er en D4D, en eldre sugediesel vil nok bruke noe mere enn dette.
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Men kvalitetsmessig kommer de nok ikke opp mot en Hiace og krever mere vedlikehold og ettersyn.
Problemene på en Caravelle er som regel, turbo, toppakning, veiv som knekker av på midten og registerreim som ryker.
Men tror nok ikke en Carravelle er noe dårligere bil en gjennomsnittsbilen.
Selv driver jeg en del med kjøp og salg av bruktbiler og skadebiler, det blir da en del reisin rundt om i landet for å hente biler jeg har handlet og på disse turene så må jeg si jeg savner komforten motoreffekten som en Caravelle har fremfor en Hiace.
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Har også en Caddy (kort type) 07 1.9 TDI. Genial bil men ulempen er at den er litt for "kort" i varerommet (skulle hatt Maxi utgaven) også er det håpløst å frakte ting på taket pga kort avstand mellom takbøylene og kun plass til to av de (dette er forbedret på f.eks Maxi utgaven eller caddy fra 2011->
Men utover det en toppers bil
eller så er det en utrolig god bil når man skal på kaffebesøk.....
Kjørte mye en Hiace med bakhjulstrekk på et prosjekt jeg var på. Gøyere bil på slapseføre finnes ikke !
Eneste ulempen er noe høyt bensinforbruk (ca 1,5 på blandet kjøring) men når jeg kjørte Hiace diesel på jobben før så brukte den fort godt over literen på mila den også.
Hehe, er vel ingen hemmelighet at firmabiler blir kjørt noe hardere enn privatbiler og dermed også høyere forbruk.
Min Hiace er permanent 4x4 og ved blandet kjøring der noe er med henger og noe uten henger så ligger jeg på ett forbruk på under literen.
På langkjøring ligger jeg på mellom 0,7-0,8 pr. mil, men skal selvsagt også nevnes at min er en D4D, en eldre sugediesel vil nok bruke noe mere enn dette.
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre